Chupa Chups

De Wikipedia
Chupa Chups
negociu y empresa
Llocalización
Sede Barcelona
Direición España
Forma xurídica empresa de capital abiertu
Historia
Fundación1958
Fundador Enric Bernat
Organigrama
Dueñu Perfetti Van Melle (es) Traducir
Sector
Productos destacaos piruleta
confite
Participación empresarial
Organización matriz Perfetti Van Melle (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Chupa Chups ye una compañía española dedicada a la fabricación y venta de carambelos con palu. Foi fundada pol español Enric Bernat en 1958 en Villamayor (Asturies). La compañía pertenez al grupu italianu Perfetti Van Melle dende 2006.

Historia[editar | editar la fonte]

Enric Bernat, en rematando'l serviciu militar, en 1950 inauguró la so primer empresa confitera, Productos Bernat. A esta sociedá, especializada na ellaboración de peladillas, tuvo venceyáu hasta 1954, en que l'empresariu Domingo Massanes propúnxo-y faese cargu del grupu Granja Asturies, dedicáu a la fabricación de productos rellacionaos cola mazana.

Ente 1956 y 1957 tuvo la idea de faer un carambelu que pudiera garrase con un palu. La inspiración viéno-y de dos fechos: el mayor consumidor de carambelos ye'l públicu infantil, y esti públicu acostuma a sacase'l dulce de la boca cola mano.

En 1958, introdució nel mercáu español el primer carambelu con forma de bola y con palu so la marca comercial «Chups». Un eslogan publicitariu de la marca dicía «zuca Chups» y la xente adoptólo como nome del productu.

En 1994, la marca subsidiaria Smint foi fundada por Marcos Bernat Serra, el so fíu.

En 1995 Chupa Chups convertir nel primer carambelu con palu consumíu nel espaciu.

Personaxes como Johan Cruyff, Rivaldo, Mariah Carey, Spice Girls, Harrison Ford, Esther Cañadas, Giorgio Armani, Jorge Lorenzo, protagonizaron campañes y vióse-yos en llugares públicos saborguiando Chupa Chups. Na serie de televisión de 1973, l'actor Telly Savalas interpretaba al teniente Kojak de la policía de Nueva York consumiendo estos carambelos con palu.

A partir del añu 2000, fueron baxando les ventes de los productos, lo que traxo continues perdes. Sufrió un cambéu de la direición de la compañía y una restructuración. Tou ello llevó a qu'en xunetu de 2006 la empresa italo-holandesa Perfetti Van Melle tomara control de la compañía, llegando a un alcuerdu colos herederos d'Enric Bernat (fináu n'avientu de 2003), p'adquirir la mayoría del capital de la empresa Chupa Chups.[1]

Anguaño, la producción añal ye d'unes 17.000 tonelaes; la producción diaria, d'unos 12 millones d'unidaes.

En xineru de 2011, la empresa cierra la fábrica que tien en Villamayor.[2] La decisión foi duramente criticada per parte de los trabayadores de la compañía n'España. Nun se garantizaba tampoco la continuidá de la división Chupa Chups n'España pos nun certifica la permanencia de la fábrica que-yos queda en Barcelona.[3]

Logotipu de Salvador Dalí[editar | editar la fonte]

Cola vista puesta nos mercaos esteriores, el productu precisaba d'un nuevu logotipu, del que, por una tarifa, encargóse-y realizar a Salvador Dalí, y que daría la vuelta al mundu.

En 1968 el logotipu de Chupa Chups foi rediseñáu pol surrealista Salvador Dalí, quien asitió la envolvente en forma de margarita que conocemos anguaño y calteniendo la composición tipográfica yá utilizada. La primer publicidá foi'l logo col eslogan «És rodó i dura molt, Chupa Chups», que se traduz del catalán como «Ye redondu y dura enforma, Chupa Chups».

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]