Chrysomelidae

De Wikipedia

Los crisomélidos (Chrysomelidae) son una familia de coleópteros polífagos de la superfamilia Chrysomeloidea.[1] Ye una de les grandes families de coleópteros, con más de 35.000 especies, siete veces más que mamíferos. Estremar de los Cerambycidae poles antenes curties y filiformes y el cuerpu, polo xeneral, más arrondáu.


Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Los tarsos son típicamente criptopentámeros, ye dicir con cinco arteros en tolos tarsos (5-5-5), pero'l penúltimu ye bien pequeñu y pocu aparente, colo que paez que tengan solu cuatro.

La forma del cuerpu ye desaxeradamente variable, pero con frecuencia son glabros y provistos de colores brillosos. Antenes usualmente filiformes, raramente dilataes nel ápiz en forma de maza, nunca ensertaes en prominencies y cuasi nunca devasando la metá del cuerpu. La cabeza ta provista con frecuencia de fuexos o prominencies; puede ser rostriforme, pero la cara nunca ye más llargu qu'anchu.

Bioloxía y ecoloxía[editar | editar la fonte]

Adultos y canesbes aliméntense de too tipu de texíos vexetales y dalgunos son tarrecibles plagues pa l'agricultura, de gran importancia económica. Los miembros de la subfamilia Bruchinae (antes familia independiente) taramien granes de too tipu y causen grandes estragos en productos almacenaos.

L'escarabayu de la pataca (Leptinotarsa decemlineata) abrasó esti cultivu cuando s'introdució n'Europa procedente d'América del Norte y Crioceris asparagi ye plaga de los espárragos, por poner dellos exemplos.

Galería[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Bouchard, P. et al. (2011) Family-group names in Coleoptera (Insecta).