Cheikha Remitti

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Cheikha Remitti
Cheikha Remitti (1923-2006).jpg
Vida
Nacimientu Sidi Bel Abbes Traducir8  de mayu de 1923
Nacionalidá Bandera d'Arxelia Arxelia
Fallecimientu

París16  de mayu de 2006

(83 años)
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Oficiu
Oficiu música y cantante
Xéneru artísticu raï Traducir
Instrumentu musical Bendir Traducir
voz
IMDb nm2262196
www.myspace.com/cheikharemitti
Cambiar los datos en Wikidata

Saadia El Ghizania, más conocida como Cheikha Remitti (árabe: شيخة ريميتي) (Tessala, 8 de mayu de 1923 - París 15 de mayu de 2006), foi una cantante arxelina de raï.

Primeros años[editar | editar la fonte]

Cheikha Remitti nació en 1923 en Tessala, una pequeña aldega cerca de Sidi Bel Abbes, na parte oriental d'Arxelia, que nesa dómina yera parte de Francia.

Foi nomada Saadia, que significa allegre. Sicasí, los sos primeros años fueron difíciles por cuenta de que perdió los sos padres y tuvo que trabayar nel campu y n'otros llugares pa vivir.

Entamos de la so carrera[editar | editar la fonte]

A los 15 años, Remitti xunir a una compañía de músicos arxelinos tradicionales y aprendió a cantar y baillar. En 1943, camudar al pueblu Relizane y empezó a componer los sos propios cantares. Estes describíen la dura vida de los arxelinos probes, enfocándose na llucha pa sobrevivir, los placeres del sexu, l'amor, l'alcohol y l'amistá y les realidaes de la guerra.

Tradicionalmente, esti tipu de cantares solo yeren interpretaes de forma privada en bodes, pero yeren consideraes crudes y desaparentes pa eventos formales. Remitti foi una de les primeres que cantó esti tipu de cantares públicamente, lo cual fixo usando un amiestu de slang y patois. A pesar d'haber compuestu más de 200 cantares, Remitti foi analfabeto mientres tola so vida.

Carrera n'Arxelia[editar | editar la fonte]

Remitti volvióse famosa n'Arxelia al traviés del boca a boca mientres la Segunda Guerra Mundial hasta que foi apadrinada por un popular músicu arxelín, Cheikh Mohammed Ould Ennems, quien la llevó a Arxel onde ella realizó la so primer tresmisión radial. Poco dempués, ella camudó'l so nome por Cheikha Remitti.

Remitti realizó la so primer grabación en 1952, Cheikha Remettez Reliziana, que consistía de tres canciones y foi producida por Pathé Records. Esta grabación contenía los popular cantar "Er-Raï Er-Raï." Sicasí, esti nun foi'l trabayu que lu llanzó a la fama. Dos años más tarde, Remitti causó sensación cuando llanzó "Charrak Gattà," la cual animaba a les moces a perder la so virxinidá, lo cual escupulició a los musulmanes ortodoxos. La so apariencia y los sos cantares provocaron que les fuercies nacionalistes que lluchaben na Guerra d'Independencia d'Arxelia denunciar por cantar música "folclórica malvada pol colonialismu."

Cuando Arxelia ganó la so independencia en 1962, el gobiernu prohibió que los sos cantares fueren reproducíes en radiu y televisión por cuenta de que estes fueron reproducíes nesos medios sol control francés mientres la llucha pa la independencia. Sicasí, los sos cantares siguieron siendo populares cola clase trabayadora y ella siguió cantando n'eventos privaos.

Carrera internacional[editar | editar la fonte]

Mientres los años 1970, Remitti interpretaba principalmente pa inmigrantes arxelinos en Francia. Ella tornó de volao a Arxelia en 1971. Ellí resultó mancada gravemente nun accidente automovilísticu (tando en coma mientres tres semana) nel que trés de los sos músicos morrieron.

Cuatro año más tarde, realizó un Hajj, depués del cual el so estilu de vida (anque non asina la lletra de los sos cantares) camudó drásticamente. Remitti dexó de fumar y de tomar, pero siguió cantando y baillando y a mediaos de los años 1980, cuando'l raï volvióse llamativu pa los mozos arxelinos, Remitti llogró gran popularidá y foi considerada la mamie du Raï (güela del raï). Nos años 1980, Remitti camudar a París, pero nunca perdió los sos llazos con Arxelia.

Últimos años y muerte[editar | editar la fonte]

La so música llegó a países occidentales, lo que la llevó a realizar conciertos en grandes ciudaes en tol mundu. Tamién collaboró con Robert Fripp y Flea na realización del LP Sidi Mansour en 1994.

El so últimu álbum foi N'ta Goudami, llanzáu en 2006, que llogró crítiques positives.[1] A pesar de ser censurada n'Arxelia, Remitti realizó la grabación d'esti álbum n'Orán, ciudá na qu'el raï tuvo orixe.

Remitti morrió en París por cuenta de un ataque cardiacu el 15 de mayu de 2006. Tenía 83 años. Dos díes antes de la so muerte realizara una presentación en Le Zénith ante 4.500 persones.

Discografía selecta[editar | editar la fonte]

Mientres más de 50 años, Remitti grabó más de 400 casetes, 300 senciellos y dellos CD, ente los que s'atopen:

  • N'ta Goudami (2006)
  • Salam Maghreb (2001)
  • Live European Tour 2000 (2001)
  • L'etoile du Rai (2001)
  • Nouar (2000)
  • Trab Music (2000)
  • Cheika (1996)
  • Ghir al Baroud (1996)
  • Sidi Mansour (1994)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Cheikha Rimitti, N'ta Goudami» (inglés). The Guardian (5 de mayu de 2006). Consultáu'l 9 de xunetu de 2008.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Cheikha Remitti