Cantil

De Wikipedia
Pa la Editorial, vease Editorial Cantil.
Cantil
accidente xeográficu y Escarpe
Cambiar los datos en Wikidata
Partes d'un cantil marín: 1) socave; 2) plataforma de abrasión o rasa; 3) plataforma d'acumuladura.
Cantil de la Sablera L'Amor (Islla de Coche), Venezuela.

Un cantil ye un accidente xeográficu que consiste nuna rimada o una abrupta vertical. De normal alúdese a cantil cuando ta sobre la mariña, pero tamién pueden ser consideraos como tales los qu'esisten en montes, falles y veres de los ríos. Cuando un cantil costeru de forma tabular algama grandes dimensiones denominar farallón.

Los cantiles suelen tar compuestos por roques resistentes a la erosión y a la gastadura pola aición atmosférica, xeneralmente roques sedimentaries como la limonita, arenisca, caliar, dolomita, anque tamién pueden apreciase roques ígnees como'l basaltu o'l granitu nestes formaciones.

Un escarpe ye un casu particular de cantil, formada pol movimientu d'una falla tectónica o un derrumbe. La mayoría de los cantiles acaben en forma dependiente na so base; n'árees grebes o debaxo de grandes cantiles, la turria ye xeneralmente una acumuladura de roques desprendíes, ente que n'árees de mayor mugor, les roques de la turria queden cubiertes por una capa de tierra amacerada pol mugor, formando un suelu.

Munchos cantiles tamién presenten catarates y covarones escavaos na base. Dacuando los cantiles muerren a la fin d'una cresta, creando estructures pedreses singulares.

El cantil costeru más altu del mundu ye'l Thumbnail, que se trata de la cara esti del Agdlerussakasit, asitiáu al sur de Groenlandia, con cerca de 1500 msnm.[1]

Otros cantiles que s'atopen ente los más altos del mundu son el risco de Faneque na islla de Gran Canaria (Islles Canaries) con 1027 m, y unu asitiáu en Kaulapapa (Ḥawai) con 1010 metros.

En Galicia, al noroeste d'España, atópense los cantiles más altos d'Europa continental, qu'algamen altitúes de más de 600 metros na zona de la Garita Herbeira.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Buil va intentar el Thumbnail». Aragóndigital.es (13 de xunetu de 2003). Consultáu'l 6 d'abril de 2013.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]