CLANNAD

De Wikipedia
Clannad
クラナド
(Kuranado)
XéneruFantasía, romance, drama
Otros
DesendolcadorKey
DistribuidorVisual Art's (PC)
Interchannel (PS2)
Prototype (PSP, Xbox 360, S3G, FOMA, PS3)
PlataformaPC, PS2, SoftBank Mobile, FOMA, Xbox 360, PSP, PS3
ClasificaciónEOCS: Pa toos (PC)
CERO: + 15 (PS2)


película
Otros
Creáu porJun Maeda, Yūichi Suzumoto, Kai, Tōyá Okano
Illustráu porGotoP
EditorialASCII Media Works
Espublizáu enDengeki G's Magacín
Fecha de finOchobre de 2005


película
Otros
Creáu porKey, Juri Misaki
EditorialJive
Espublizáu enComic Rush
DemografíaShōjo
Fecha de finAbril de 2009


película
Otros
Creáu porKey
Illustráu porRino Fujii
EditorialFlex Comix
Espublizáu enCome Digi +
DemografíaSeinen
Fecha de fin21 d'agostu de 2007


película
Otros
Creáu porKey
Illustráu porShaa
EditorialASCII Media Works
Espublizáu enDengeki G's Magacín
Fecha de finAbril de 2009


película
Otros
Duración1h 33min


película
Otros
Cadena televisivaBS-i y TBS
Fecha de fin27 de marzu de 2008
Episodios23


película
Otros
Creáu porKey
Illustráu porYukiko Sumiyoshi
EditorialFujimi Shobō
Espublizáu enDragon Age Pure
DemografíaShōnen
Fecha de fin20 d'abril de 2008


película
Otros
Episodios1


película
CLANNAD ~AFTER STORY~
[[Imaxe:|285px]]
クラナド アフターストーリー
(Kuranado Afutā Sutōrī)
Xéneru novela visual (es) Traducir, Harem manga y romance adventure game (en) Traducir
Otros
Cadena televisivaBS-i
Fecha de fin13 de marzu de 2009
Episodios24


película
Otros
Episodios1


película
[editar datos en Wikidata]

CLANNAD (クラナド Kuranado?) ye una novela visual xaponesa desenvuelta pola compañía Key, fabricantes d'otros xuegos tales como Kanon y Air. Foi publicada'l 28 d'abril de 2004 nuna edición llindada para PC, depués de retardase'l so llanzamientu en delles ocasiones, y meses más tarde, el 8 d'agostu, foi llanzada una edición regular. Coles mesmes, hubo versiones pa la PlayStation 2, PlayStation 3, PlayStation Portable y Xbox 360. Clannad foi unu de los videoxuegos bishōjo más vendíos l'añu del so llanzamientu y considérase-y tamién como unu de los más populares en Xapón.

A diferencia de los anteriores trabayos de la compañía, Kanon y Air, que orixinalmente fueron llanzaes como noveles visuales de conteníu erótico y censuraes pal mercáu más nuevu, Clannad ye'l so primer xuegu aptu pa tou públicu, ensin contener situaciones xubíes de tonu o cualquier niciu de fanservice sexual, sacante seique nel anime. Sicasí, el 25 de payares de 2005 llanzóse un spin-off adultu de Clannad, tituláu Tomoyo After: It's a Wonderful Life (智代アフター ~It's a Wonderful Life~ Tomoyo Afutāー ~It's a Wonderful Life~?) y enfocáu en Tomoyo Sakagami, una de los cinco protagonistes de Clannad.

Tuvo tamién numberoses adautaciones: una serie de cuatro mangues n'orde cronolóxicu, nes revistes Comic Rush, Come Digi +, Dengeki G's Magacín y Dragon Age Pure; una película realizada por Toei Animation (quien tamién afixeron Kanon al anime en 2002 y la película de Air), llanzada'l 15 de setiembre de 2007; dos temporaes d'anime (incluyíes dos OVA), producíes por Kyoto Animation (nueva versión de Kanon y la serie de Air) de ventitrés y venticuatro capítulo; dos CD drama y una novela llixera.

Argumentu[editar | editar la fonte]

Clannad narra la hestoria d'Okazaki Tomoya, un murniu estudiante de tercer añu de preparatoria. Al morrer la so madre cuando él yera nueva, queda en custodia de Naoyuki, el so padre, quien al trate afeutáu por esta tráxica perda acaba fundíu nel xuegu y l'alcohol. Rellacionar padre-fíu complicar hasta'l puntu en que Tomoya decide frecuentar la so casa lo menos posible, desenvolviendo una personalidá zarrada ya indiferente, enllena de conflictos interiores y ensin deseos de superación.

La so vida da un xiru cuando una mañana de camín a la escuela conoz a Furukawa Nagisa, una enigmática rapaza con cualidaes daqué fuera de lo corriente y que va camudar la so manera de ver el mundu. Dende esi momentu empieza una amistá ente dambos. A lo llargo de la historia apaecen nuevos compañeros, nueves situaciones, nuevos desafíos, momentos murnios y allegres, y xuntos viven esperiencies estrañes ya insólites que-yos fai entender la fortaleza y fraxilidá de la vida.

Temática[editar | editar la fonte]

La primer parte de la historia consiste na vida estudiantil de los personaxes, qu'asocede nuna de les meyores escueles de la ciudá. Los llugares frecuentaos usualmente fuera d'ésta son la panadería de los padres de Nagisa o'l cuartu nel que vive Youhei Sunohara, l'amigu de Tomoya. A midida que avanza la trama pueden apreciase atisbos d'un mundu alternu que s'amuesa como un espeyismu ante l'espectador. Este ye un mundu onde nada naz y nada muerre, y onde el tiempu nun esiste. La segunda parte de la historia tien llugar na mesma ciudá pero colos personaxes yá mayores.

A lo llargo de Clannad pueden apreciase numberoses temes. Unu de los principales rellacionar col tener una familia, pos como nos diz l'escritor Jun Maeda, el títulu de la serie ye un términu que deriva del irlandés familia o cla.[1] Consiste nel xuegu de pallabres de Clann As Dohbar creáu pola banda Clannad (grupu musical irlandés), y que quier dicir la familia de Dore.[2] De los seis protagonistes, son Tomoya, Nagisa y Kotomi los únicos que nun tienen hermanos, polo que los sos padres convertir nel factor principal de les sos hestories. D'éstes, la hestoria de Nagisa facer pa incorporar lo que Maeda describi como la familia perfecta”, yá que, a diferencia d'otres, ella y los sos padres viven seles y felices. Los personaxes de Tomoya y Nagisa fueron fechos nun estilu que ejemplifica el pasu escontra la verdadera vida adulta a la fin de la serie. Les hestories de Fuko y Kyou tienen a les sos hermanes como elementu principal, ente que la hestoria de Tomoyo arreya la so familia entera.

Un motivu de menor importancia avera del usu de términos irlandeses ta nel opening del xuegu, Mag Mell, que significa aproximao “llanu d'allegría” y que se rellaciona colos mitos d'esi país. Per otru llau, l'álbum de Clannad, que contién remixes de los cantares orixinales del xuegu, recibe'l nome de Mabigoni, que yera una coleición d'hestories en prosa de los manuscritos medievales galeses.[3] Tanto'l galés como'l irlandés son llingües celtes.

Esta cuenta con una segunda temporada, titulada: CLANNAD after story

Personaxes[editar | editar la fonte]

Tomoya Okazaki (岡崎 朋也 Okazaki Tomoya?)
Voz por: Yūichi Nakamura

Protagonista de la serie. Un mozu que llega tarde a la escuela, sáltase delles clases pasiando pol campus, permanez na cai tola nueche, dexándose conocer como un delincuente, cosa que para él, al paecer, tien-y ensin cuidu. La so madre, Atsuko, finó nun accidente de coche cuando él yera nuevu, lo cual dexar na soledá. Tomoya tuvo viviendo col so padre, Naoyuki, pero alderica con él constantemente yá que el so padre por cuenta de perder a la so muyer dexó'l trabayu y convirtióse nun folgazán, causa de que non vaya a la so casa. Quedó discapacitáu del costazu derechu dempués d'una engarradiella col so padre trés años tras, causando asina l'odiu escontra ésti, teniendo torgáu'l xugar baloncestu, el so deporte preferíu. A pesar de tolos sos problemes personales, carauterizar por ser un mozu atentu qu'inclusive ayuda a les sos nueves amigues a algamar los sos suaños y metes. Por dalguna razón él tien la facilidá d'inventar "hestories" un tanto esaxeraes ensin nengún esfuerciu; hestories que munchos, increíblemente, terminen creyendo.

Nagisa Furukawa (古河 渚 Furukawa Nagisa?)
Voz por: Mai Nakahara

Anque ella ta nel so tercer añu na secundaria cimera, Nagisa ye un añu mayor que Tomoya, y tuvo que repitir el grau dempués d'una enfermedá que duró dellos meses. Conoz a Tomoya mientres el so camín a la escuela. Ella tien un vezu estrañu de marmullar los nomes de los alimentos que alla -y gusten pa dase ánimos, tal como "anpan" / "Paninos" / "Pan Duce" y empieza a falar creyendo que ta sola. Tomoya, que ta al so llau, la escucha y contésta-y, empezando asina una amistá a lo llargo del anime, onde tomoya namorar d'ella. Nagisa desea restablecer el club de teatru, anque nun tien muncho enfotu en sí mesma. Tien una pequeña obsesión con un antiguu cantar llamáu "La Gran Familia Dango" y cantar constantemente. Nagisa ta bien namorada de Tomoya pero non tantu de primeres; los sos sentimientos demostrar nel transcurir de la serie y se intesifica a la fin cuando él declárase-y. El so grupu sanguineu ye A, el so signu ye Capricorniu. El so cumpleaños ye'l 24 d'Avientu.

Youhei Sunohara (春原阳平 Sunohara Yōhei?)
Voz por: Daisuke Sakaguchi

Youhei ye amigu de Tomoya y ye tamién un delincuente. Ingresó a la escuela d'atletismu por un encamientu nel fútbol, pero foi espulsáu del equipu dempués d'engarrar contra l'equipu y dexándolos en pésimes condiciones pa la so siguiendo partíu importante. Dempués d'esti incidente, convertir en galbaniegu, siendo l'únicu estudiante con una mayor ausencia que Tomoya. Él y Tomoya conócense como la "Dirty Pair" na escuela. A pesar de ser un personaxe risible, Youhei desempeña un papel importante en dellos episodios de la hestoria, especialmente en rellación cola so hermana Mei, quien trata de traer de vuelta al so hermanu a como yera antes, dempués de ver la so situación actual como un delincuente, y tamién ye bien astutu anque nun lo demuestre demasiáu.

Kyōo Fujibayashi (藤林 杏 Fujibayashi Kyō?)
Voz por: Ryō Hirohashi

Ye una chica estravertida y agresiva conocida por ser bona cocinera. Ella taba na clase de Tomoya nel so segundu añu, y caltuvo una amistá constante con él anque nun tean na mesma clase. Ella ye anguaño la delegada de la so clase. Tien un pequeñu xabalín como mascota llamáu Button (ボタン Boten?, del ing. Botón). Na primer temporada nótase-y que ta namorada del protagonista, pero al empar ayuda a la so Hermana ximielga Fujibayashi Ryōo con Okazaki Tomoya. Anque tenga pinta de ser agresiva tien bon corazón, ayuda a la so hermana Ryōo en tou momentu.

Kotomi Ichinose (一ノ瀬 ことみ Ichinose Kotomi?)
Voz por: Mamiko Noto

Cursa'l mesmu añu que Tomoya, pero, como Kyōo, n'otra clase que la d'él. Ta ente los diez meyores alumnos de la so edá en tol país, nun acostuma entrar a les clases, prefiriendo permanecer na biblioteca y lleer dellos llibros al día. Ye una rapaza bien reservada y ye absolutamente difícil comunicase con ella. Nel so tiempu llibre, toca'l violín (nun siendo bien arteru). Vese que ta interesada en Tomoya, yá que Tomoya yera un amigu so de la infancia, pero ésti nun la recuerda.

Tomoyo Sakagami (坂上 智代 Sakagami Tomoyo?)
Voz por: Houko Kuwashima

Foi tresferida a la escuela onde ta Tomoya y cursa el segundu añu. Al entamu se rumorea que ye una moza violenta y de mala conducta. Estos rumores confírmense más palantre cuando ella vence a dellos estudiantes de la so escuela anterior cuando fueron a l'actual. El so estilu de llucha paez provenir d'entrenamientu n'artes marciales. Anque Tomoya ye mayor qu'ella, nun amuesa respetu escontra él, pero adulces dir almirando, y ésta da cuenta de la razón pola qu'él fai munches coses pol Club de Teatru. Tien un hermanu menor llamáu Takafumi (鷹文?). Siempres-y da pataes a Sunohara yá que siempres la cafiante.

Fūko Ibuki (伊吹 風子 Ibuki Fūko?)
Voz por: Ai Nonaka

Ye una estudiante de primer añu na escuela de Tomoya, que dos o trés años antes sufre un accidente y queda n'estáu de coma. Ye la hermana menor d'una de les anteriores maestres de Nagisa, Kouko Ibuki. Siempres ta sola, y atópase-y faciendo estrelles de mar de madera con un cuchiellu pequeñu p'apurrir a los alumnos de la escuela como presentes. Ella regala estes estrelles de mar por que los alumnos vaigan al matrimoniu de la so hermana mayor Ibuki-sensei. Esta zuna drena la so concentración y conocencia de lo que s'atopa al so alredor.

Ryōo Fujibayashi (藤林 亮 Fujibayashi Ryō?)
Voz por: Akemi Kanda

Ye una moza al contrariu de la so hermana ximielga Kyōo introvertida y pasiva conocida por ser mala cocinera, pero bona na aldovinación del futuru por aciu la llectura de cartes. Ella ta na clase de Tomoya n'anguaño, y afitóse nél como un amor platónico; anque tean na mesma clase, nun ye capaz de confesa-y abiertamente los sos sentimientos, y ye ayudada nello pola so hermana. Ella ye anguaño la delegada de la clase.

Publicaciones[editar | editar la fonte]

Novela visual[editar | editar la fonte]

La novela visual de Clannad estremar en dos segmentos. De primeres del xuegu, solamente l'arcu de la vida escolar ta disponible pa xugar, pero una vegada terminada, puede aportase al After Story. Esto ta al traviés de la coleición d'ocho "lluces", o "orbes", que pueden llograse dempués de que se termina'l percorríu con un personaxe;[4] una de les lluces va sumir de la vida nel high school, pero va remanecer nel After Story. La vida de high school presenta al protagonista nel so últimu añu, conociendo a tolos personaxes, anque'l focu caltener nos cinco heroínes de la hestoria. After Story ye principalmente una continuación del "orbe" de Nagisa, y afítase darréu dempués de vida de la escuela cuando Nagisa y Tomoya agora tán viviendo les sos vides como pareya. Les distintes personaxes apaecen, pero namái desempeñen papeles de menor importancia comparaos a los sos papeles en cada hestoria. Pa ver la conclusión verdadera de Clannad, los trelce lluces tienen de ser llograes.

La xugabilidá de Clannad rique de poca interacción del xugador ente que la mayor parte de la duración del xuegu ta centrada en lleer el testu qu'apaez na pantalla del xuegu que representa diálogos ente los distintos personaxes o los pensamientos internos del protagonista. Un aspeutu importante de Clannad (como en cuasi cada novela visual) son los "puntos" de la decisión; cuálos apaecen de xemes en cuando que dan al xugador la oportunidá d'escoyer d'un númberu llindáu d'opciones. El tiempu ente estos puntos de decisión ye variable y puede asoceder uquier a partir d'un minutu a más. El xuegu detiense de volao en tales momentos y dependiendo de qué decisión toma'l xugador, la diagrama va progresar nuna direición específica. Hai cinco llinies de diagrama principales que'l xugador va tener la ocasión d'esperimentar, una pa caúna de les heroínes na hestoria, y hai un total de trece conclusiones posibles. Cada llinia de diagrama puede algamar con respuestes múltiples.

Según Key, Clannad ye "el trabayu más llargu que fixeren", según una entrevista a Jun Maeda y Yūto Tonokawa n'agostu de 2007.[5] Ente que dambos trabayos previos de Key, Kanon y AIR, fueren llanzaos primero como xuegos p'adultos y nel intre censuráu pal mercáu más nuevu como la mayoría de los xuegos bishōjo, ésti, foi llanzáu como un xuegu aptu pa tou públicu.

Desenvuelvo[editar | editar la fonte]

El productor executivu de Clannad foi Takahiro Baba de Visual Art's; quien foi tamién productor executivu de Air.[6] Jun Maeda, unu de los principales guionistes de los trés noveles xunto con Kai, y Yūichi Suzumoto, encargar de Clannad.[7] Los asistentes pa guionistes fueron apurríos por Tōyá Okano.[7] Itaru Hinoue, quien trabayó nel diseñu de personaxes, encabezó la direición d'arte.[7] Mikipon, Mochisuke, Na-Ga, y Shinory complementaron los gráficos d'ordenador. Torino apurrió l'arte de fondu. La banda sonora tuvo compuesta principalmente por Shinji Orito, y Magome Togoshi.[7] Cuatro del personal de Key —Kai, Miracle Mikipon, Tōyá Okano y Torino— retirar tres terminar Clannad.

Videoxuegu[editar | editar la fonte]

Clannad, llanzóse'l 28 d'abril de 2004 nuna edición llindada para PC en formatu DVD-ROM. Vender a 7.500 yenes ensin impuestos.[8] La versión pa tou públicu, foi llanzáu meses dempués, el 6 d'agostu, al mesmu preciu que la edición llindada; dambes conteníen a los personaxes ensin espresión de voz.[9] La versión pa consola, foi distribuyida por Interchannel pa la PlayStation 2 el 23 de febreru de 2006, a 7,560 yenes con impuestos.[10] Inclúyese l'audiu pa los personaxes de la novela visual, sacante Tomoya Okazaki.[10] Una versión portable, xugable nos teléfonos móviles SoftBank 3G y FOMA foi producida por Prototype per mediu de Visual Art's Motto, y foi estrenáu'l 16 de xineru de 2008.[11] Una versión pa PC, amestándose audiu a los personaxes, foi llanzáu'l 29 de febreru de 2008 a 6.800 yenes.[9][12] Esta versión inclúi nueves gráfiques por ordenador,[9][12] ente que pa una versión similar pa PlayStation 2 caltendríense los mesmos seiyūs; a esceición del personaxe Tomoya.[13] Prototype tamién produció una versión pa la PlayStation Portable llanzada'l 29 de mayu de 2008 a 6.090 yenes y caltiénense los seiyūs del xuegu pa PC.[14][15][16] Prototype tamién va distribuyir un xuegu pa la consola Xbox 360 a estrenase'l 17 de xunetu de 2008.[17] La versión pa Xbox 360 va utilizar el Xbox Live pa distribuyir les voces del CD Drama After Story, tamién producíu por Prototype.

Banda sonora[editar | editar la fonte]

La versión de la novela visual tien cuatro canciones principales, el opening "Mag Mell" (メグメル Megu Meru?), el ending principal "-Dos sombra-" (-影二つ- -Kage Futatsu-?), el senciellu "Ana", y el ending de After Story, "Una pequeña palma" (小さなてのひら Chiisana Tenohira?). El opening y ending fueron interpretaos por Riya d'Eufonius, ente que "Ana", foi interpretáu por Lia d'I've Sound. Seis de los personaxes tienen la so propia música de fondu, siendo los cinco heroínes y Yukine Miyazawa. La tema de Nagisa ye'l so homónimu, "Nagisa" (?); el de Kyō ye "Esto ye como'l vientu" (それは風のように Sore wa Kaze non Yōnin?); de Kotomi, "Étude Pour Les Petites Supercordes"; de Tomoyo ye "La so seriedá" (彼女の本気 Kanojo non Honki?); de Fuko ye "Rápido, estrella de mar" (は~りぃすたーふぃしゅ Hai rī~Sutāfisshu?); el postreru, la tema de Yukine ye "Fiesta de té na sala de consultes" (資料室のお茶会 Shiryōshitsu non Ochakai?).

El primer álbum llamóse Sorarado, siendo llanzáu n'avientu de 2003, incluyendo los cantares interpretaos por Riya.[18] El siguiente álbum, Mabinogi, venía incluyíu col llanzamientu orixinal de Clannad n'abril de 2004. La banda sonora orixinal del xuegu foi llanzáu n'agostu de 2004 con un total de tres discos y 36 cantares distintos con versiones remix de la música de fondu, versiones instrumentales, y versiones remix de les temes principales.[18] Un álbum que lu sigue a Sorarado foi llanzáu n'avientu de 2004 llamáu Sorarado Append; los cantares fueron nuevamente interpretaes por Riya.[18] Un álbum remix tituláu -Memento- foi tamién llanzáu en 2004, incluyendo dos discos.[18] Un álbum d'arreglu de pianu foi llanzáu n'avientu de 2005, llamáu Pianu non Mori que contenía cinco canciones de Clannad y cinco de Tomoyo After: It's a Wonderful Life.[18] Cada unu de los álbumes llanzaos pa la novela visual presenta la etiqueta de Key Sounds Label.[18]

Adautaciones[editar | editar la fonte]

Libro[editar | editar la fonte]

Un llibru de trenta y nueve páxina llamáu pre-Clannad foi publicáu por Soft Bank Creative el 15 d'abril de 2004. El llibru contenía imáxenes de la novela visual, una curtia esplicación de los personaxes. Un fan book de cientu sesenta páxines foi publicáu por Enterbrain el 12 d'ochobre de 2004 con detalles de la hestoria, partitures del opening y ending, y entevistes a los creadores. Contién tamién capítulos extras del Another Story.

Un conxuntu de catorce histories curties, fueron editaes na revista xaponesa Dengeki G's Magacín d'ASCII Media Works, ente'l 30 de xunetu de 2004 y 30 d'agostu de 2005. Trece capítulos más un extra baxa'l títulu de Official Another Story Clannad: On the Hillside Path that Light Watches Over (Official Another Story Clannad 光見守る坂道で Official Another Story Clannad: Hikari Mimamoru Sakamichi de?). Les entregues fueron escrites pol personal de Key, ente que cada hestoria taba acompañada d'ilustraciones feches pol artista xaponés GotoP. Dos histories más fueron incluyíes cuando se xunieron en tankobon el 25 de payares de 2005, nun total de 103 páxines. Les hestories curties fueron rellanzaes pa los teléfonos móviles SoftBank 3G y FOMA realizaes por Prototype al traviés de Visual Art's Motto a entamos de 2008.[19] Un capítulu llánzase selmanalmente pa los móviles SoftBank 3G, tres selmanes antes de la versión pa los FOMA, y una versión pa los teléfonos Au va ser llanzáu pal branu boreal de 2008.[20]

Película de CLANNAD[editar | editar la fonte]

Toei Animation (quien tamién realizaron la primer adautación a anime de Kanon y la película de Air) anunciaron mientres el Tokyo Anime Fair del 23 de marzu de 2006 qu'una película de la novela visual Clannad sería estrenada.[21][22]

El diseñu de personaxes orixinal tuvo al cargu d'Itaru Hinoue, direutor d'arte de Key quien trabayó na novela visual. Estos diseños fueron usaos como plantía pa Megumi Kadonosono quien dio los cambeos pa la película. Kadonosono primeramente trabayara nuna película animada a entamos de 2007: Oshare Mayo Love and Berry: Shiawase non Mahō como direutor d'arte, y en Kiddy Grade, como diseñador de los personaxes.[23] El guión foi escritu por Makoto Nakamura quien trabayó nel primer Kanon en 2002, y la película de Air en 2005.[24]

La película de Clannad foi estrenada'l 15 de setiembre de 2007, dirixida pol mesmu direutor de Air, Osamu Dezaki.[25] La película ye una reinterpretación de la hestoria central de Clannad siendo Nagisa Furukawa la heroína protagonista. La so distribución en DVD tuvo tres ediciones: edición pa coleicionistes, edición especial, y la edición regular, llanzaes el 7 de marzu de 2008.[26]

Anime[editar | editar la fonte]

El 15 de marzu de 2007, la estación televisiva BS-i anunció una serie de televisión de Clannad por aciu un tráiler de tan solo trenta segundos, tresmitíu a la fin de l'adautación de Kanon.[27] Clannad foi producíu por Kyoto Animation y empobináu por Tatsuya Ishihara, quien tamién trabayó n'otres adautaciones de les noveles de Key como Air, y Kanon. L'anime foi tresmitíu ente'l 4 d'ochobre de 2007 y el 27 de marzu de 2008, con un total de 23 de los 24 episodios planiaos;[28] la tresmisión de la serie foi anunciada'l 11 d'agostu de 2007 nel festival de TBS, Anime Festa, foi llicenciáu n'Estaos Xuníos por Sentai Filmworks y dobláu n'inglés, tamién se presume que pal añu 2017, l'anime podría ser llicenciáu pa la so tresmisión n'América Llatina. L'anime foi estremáu n'ocho DVD, siendo estrenaos ente'l 9 d'avientu de 2007 y el 16 de xunetu de 2008 por Poni Canyon, conteniendo cada discu tres episodios.[28] De los venticuatro, ventitrés fueron tresmitíos en televisión, siendo los ventidós primeros, una hestoria y el ventitrés, un extra. L'últimu episodiu va ser llanzáu como OVA nel octavu DVD el 16 de xunetu de 2008 y trata d'una hestoria paralela a la serie, onde Tomoya y Tomoyo son pareya.[28] El OVA foi vistu en preestreno el 31 de mayu de 2008 pa una audiencia de cuatrocientes persones escoyíes vía una campaña por postal.[28]

L'opening foi "Mag Mell" ~cuckool mix 2007~ (メグメル~cuckool mix 2007~?) interpretáu por Eufonius, un remix de "Mag Mell" -cockool mix-, presentáu nel tercer discu del OST de la novela visual, quien de la mesma ye un remix de "Mag Mell" (メグメル Megu Meru?). El ending foi "Una gran familia de Dango" (だんご大家族 Dango Daikazoku?) interpretáu por Chata. Presenta la mesma melodía que "Pequeñes palmes" (小さなてのひら Chiisana Tenohira?), ending del After Story de la novela visual. El restu del soundtrack, ye una muestra del xuegu, incluyendo Clannad Original Soundtrack, Mabinogi, -Memento-, Sorarado, y Sorarado Append.

Según lo anunciao na edición de mayu de 2008 (publicáu'l 30 de marzu de 2008) de la revista Dengeki G's Magacín, Kyoto Animation produciría una segunda serie titulada Clannad After Story qu'animaría, como afirma'l títulu, la segunda parte de la novela visual, el After Story, continuación de la hestoria de Nagisa. L'anime sería tresmitíu col mesmu personal y seiyūs de la primer serie.[29] Dempués del ending del episodiu ventitrés de la primer serie de Clannad, un tráiler de venticinco segundos de la segunda serie foi emitida.

Finalmente Clannad After Story foi tresmitida'l 3 d'ochobre de 2008 y tamién llicenciada nos Estaos Xuníos por Sentai Filmworks y doblada n'inglés. Esta segunda temporada cuntó con 22 capítulos xunto a otros trés especiales. El opening d'esta temporada foi "Toki wo Kizamu Uta" interpretáu por Lia, la que tamién interpretó'l ending "Torch". La tresmisión de la segunda temporada remató'l 13 de marzu de 2009.[30]

Manga[editar | editar la fonte]

El primer manga orixinal de Clannad empezó a publicar na revista Comic Rush dende'l 7 de mayu de 2005 col títulu de Clannad Cómic Oficial. La editora Jive axuntó tolos episodios en 5 tankobon; el quintu publicar el 7 de marzu de 2008. La hestoria foi afecha de la novela visual ya ilustrada pol mangaka Juri Misaki. Los primeros dos volúmenes contienen seis capítulos cada unu, ente que'l terceru, siete.

El segundu manga de Clannad, col títulu de Otra hestoria oficial de Clannad: Nel senderu a la fastera en que la lluz xixila (光見守る坂道で Hikari Mimamoru Sakamishi de?) empezó a publicar dende'l 21 de xunetu de 2007 na revista Come Digi +, de la editora Flex Comix. La hestoria foi afecha d'una curtia hestoria de coleición, y foi ilustráu por Rino Fujii. El primer tankobon foi llanzáu por Broccoli el 21 de febreru de 2008 en versión llindada y regular. La versión llindada, incluyía un cuadiernu negru col emblema de la escuela onde estudia Tomoya na portada.[31] Pa conmemorar la venta, realizóse una sesión de firma d'autógrafos del mangaka el 2 de marzu de 2008 en Gamers in Nagoya, Xapón.[32]

Una tercer entrega de Clannad empezó a publicar dende'l 30 de xunu de 2007 na revista seinen xaponesa Dengeki G's Magacín, de la editora ASCII Media Works. La hestoria foi afecha de lanovela visual, ya ilustrada por Shaa. El primer tankobon foi publicáu'l 27 de febreru de 2008. Un cuartu manga sol títulu de Clannad: La mio quería Tomoyo ta publicándose dende'l 20 de febreru de 2008 na revista shōnen Dragon Age Pure, de Fujimi Shobō. La hestoria centrar na hestoria de Tomoyo de la novela visual, y ye ilustráu por Yukiko Sumiyoshi.[33]

Hai tamién cuatro antoloxíes producíes por distintes compañíes ya ilustraos por un ensame de mangakas. El primeru en publicar, foi'l 24 de xunu de 2004 titulada Clannad y llanzada por Ohzora, so la etiqueta Twin Heart Comics. Terminó'l so serialización el 25 d'abril de 2005 con un total de cinco volúmenes. La segunda, d'un solu volume, foi publicada pola editora Jive el 25 de xineru de 2005 titulada Comic Antoloxía de Clannad: Otra Sinfonía. La tercer antoloxía, foi publicada en dos volúmenes por Ichijinsha el 25 de xunu y el 24 de xunetu de 2004 como DNA Media Comics; un volume especial foi llanzáu'l 25 d'avientu de 2007. El postreru, una coleición yonkoma foi publicada pola editora Enterbrain sol títulu Magi-Cu 4-koma Clannad, el 25 de febreru de 2008.[34] Cada antoloxía foi escrita ya ilustrada por 20 persones cada volume.[34]

Receición[editar | editar la fonte]

Al traviés del ranking nacional de xuegos bishōjo vendíos en Xapón, la edición llindada de Clannad foi primer dos vegaes dende'l so llanzamientu. les primeres dos selmanes de xunu de 2004 celebraron el ranking final pal llanzamientu orixinal nel cuarentenu llugar.[35] La edición regular de Clannad llogró'l puestu ventiséis nel ranking.[36] Los siguientes, o postreros, dos rankings pa la edición regular llograron el puestu trenta y siete y cuarenta y uno.[37] Clannad foi'l segundu xuegu más vendíu en 2004, namái superáu por Fate/stay night.[38] Clannad foi'l segundu xuegu bishōjo más vendíu del 2004, con 100,560 unidaes, detrás de Fate/stay night con aproximao 46,000 unidaes más vendíes.[39] Acordies coles ventes más esitoses de la selmana del 26 de febreru de 2006, la versión del xuegu pa PlayStation 2 foi unu de los más vendíos ye Xapón, con 28,987 unidaes.[40] El xuegu pa PlayStation 2 foi criticáu pola revista de xuegos Famitsu, llogrando una aceptación de 26/40 (con puntuaciones individuales de 7, 7, 6, y 6).[41] D'alcuerdu a la publicación d'ochobre de 2007 de la revista Dengeki G's Magacín, una encuesta asitia al xuegu dientro de los cincuenta meyores bishōjo llanzaos. De 249 títulos, Clannad llogró'l primer llugar con 114 votos, siendo'l segundu llugar, Fate/stay night, con 86.[42]

Gamania Entertainment agospia un eventu basáu en Clannad xunto colos sos dos xuegos MMORPG, Hiten Online y Holy Beast Online.[43] Ente'l 26 de marzu de 2008 y el 26 de xunu de 2008, los dos xuegos ufierten uniformes de la escuela de Clannad, y tamién a la mascota de Kyō, Button.[44] Tamién, los xugadores que tuvieren un bon nivel dientro del xuegu, participaron nun sortéu onde los premios yeren oxetos rellacionaos con esti videoxuegu.[45]

Un mundu virtual 3D llamáu Ai Sp@ce ta siendo distribuyíu pola distribuidora de videoxuegos Headlock, onde los usuarios pueden interactuar con heroínes de distintos xuegos bihōjo como Clannad, Shuffle!, y D.C.~II: Da Capo II.[46][47] Pal branu boreal de 2008, el mundu va reconstruyir cada llicencia del xuegu na so propia islla virtual que seya amestada a una islla central de Akihabara onde los usuarios pueden obrar recíprocamente, enllenando'l vacíu ente les llicencies separaes. Los usuarios van poder crear un avatar adaptable pa representase nel xuegu, xunto con escoyer a una heroína pa vivir con ella.[48]

La serie anime y la película distribuyíes en DVD tuvieron una bona aceptación en ventes. El primer DVD n'edición llindada de la serie llogró'l tercer llugar en ventes mientres les selmanes del 19 d'avientu y 25 d'avientu de 2007.[49] El segundu, llogró'l primer llugar mientres la so selmana de llanzamientu,[50][51][52][53] ente que'l sestu DVD n'edición llindada llograron un cuartu llugar mientres les selmanes del 21 y 27 de mayu de 2008.[54] La edición especial del DVD llogró'l tercer llugar na so selmana de llanzamientu, baxando al décimu llugar nes selmanes posteriores.[55][56]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (2004) 4-7973-2723-5. SoftBank Creative. ISBN 4-7973-2723-5.
  2. «FAQ (alt.music.enya) Frequently Asked Questions (Monthly Posting)» (inglés) (2007). Consultáu'l 12 de xunu de 2010.
  3. «Música oficial de Clannad pa PC edición llindada» (xaponés). Visual Art´s. Consultáu'l 12 de xunu de 2010.
  4. GameSpot. «Truco del xuegu de PlayStation 2 Clannad» (inglés). Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  5. (agostu de 2007) Revista Push!! (en xaponés). Shinyusha.
  6. AIR Staff. «Información del personal de Air» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de mayu de 2008. Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 ErogameScape. «Información del personal de Clannad» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de marzu de 2016. Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  8. Getchu.com. «Llanzamientu de Clannad» (inglés). Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  9. 9,0 9,1 9,2 Key. «Páxina oficial de la novela visual de Clannad» (xaponés). Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  10. 10,0 10,1 Interchannel. «Páxina oficial del videoxuegu de PS2 de Clannad o clannad afteri story» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 25 de mayu de 2008. Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  11. Key. «Entrada del blogue oficial de Clannad sobre los xuegos pa teléfonos móviles» (inglés). Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  12. 12,0 12,1 «Edición con actores de voz» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015. Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  13. Visual Art's. «Xineru de 2008, información sobre una errata con al respective de la versión completa de Clannad» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 18 de xineru de 2008.
  14. Prototype. «Páxina oficial del xuegu de Clannad pa PSP» (xaponés). Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  15. Rakuten. «Información sobre'l xuegu de PSP Clannad» (xaponés). Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  16. ASCII Media Works. «Secuela de Kanon y Air, Clannad, vendiéndose pa la PSP» (xaponés). Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  17. Famitsu. «Anuncio de Clannad pa Xbox 360» (xaponés). Consultáu'l 29 de mayu de 2008.
  18. 18,0 18,1 18,2 18,3 18,4 18,5 Key Sounds Label. «Discografía de Key Sounds Label» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 24 de xunu de 2008. Consultáu'l 7 de xunu de 2008.
  19. Key. «Entrada del blogue oficial de Key sobre'l rellanzamientu d'hestories curties pa teléfonos móviles» (xaponés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  20. Key. «Novela pa teléfonos móviles de Clannad: On the Hillside Path that Light Watches Over» (xaponés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  21. Anime News Network. «Tokyo Anime Fair: Nuevu Kanon y películes» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  22. Aniradi Network. «Toei anuncia una película de Clannad» (xaponés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  23. Anime News Network. «Megumi Kadonosono» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  24. Anime News Network. «Makoto Nakamura» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  25. Toei Animation. «Páxina oficial de la película de Clannad» (xaponés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  26. Toei Animation. «Páxina oficial ya información del DVD de la película de Clannad» (xaponés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  27. BS-i. «Páxina oficial de Clannad de la cadena BS-i» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 25 de marzu de 2007. Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  28. 28,0 28,1 28,2 28,3 Kyoto Animation. «Páxina oficial pa novedaes y noticies sobre la serie de Clannad» (xaponés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  29. Anime News Network. «Clannad After Story ye anunciada como secuela y serie de televisión» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  30. «Ficha de Clannad After Story en AniDB» (inglés).
  31. Broccoli. «Official listing for volume 1 of the second Clannad manga» (xaponés). Consultáu'l 1 de xunu de 2008.
  32. Broccoli. «Anuncio oficial sobre una sesión d'autógrafos pol primera y segundu manga de Clannad» (xaponés). Consultáu'l 1 de xunu de 2008.
  33. Anime News Network. «Nuevu Clannad, Da Capo, Jinno Manga pa Xapón» (inglés). Consultáu'l 1 de xunu de 2008.
  34. 34,0 34,1 Enterbrain. «Llista de nueves publicaciones de MC Comics» (xaponés). Consultáu'l 1 de xunu de 2008.
  35. «Ranking sobre xuegos bishōjo; Clannad nel 40» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 10 d'agostu de 2004. Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  36. «Ranking sobre xuegos bishōjo; Clannad nel 16» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 27 d'avientu de 2005. Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  37. «Ranking sobre xuegos bishōjo; Clannad nel 37 y 41» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 27 d'avientu de 2005. Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  38. Getchu.com. «Ranking de los grandes llanzamientos de videoxuegos nel 2004 por Getchu.com». Consultáu'l 12 de xineru de 2007.
  39. Amazon.com. «Ranking de los grandes llanzamientos de videoxuegos nel 2004 por Amazon» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 29 de xunu de 2012. Consultáu'l 17 de mayu de 2008.
  40. «Ranking de los grandes llanzamientos de videoxuegos nel 2004 pa la PlayStation 2». Consultáu'l 17 de marzu de 2007.
  41. IGN. «Puntuaciones pa Clannad de PS2 por Famitsu» (inglés). Consultáu'l 25 de marzu de 2007.
  42. ASCII Media Works. «Top 50 de videoxuegos na revista Dengeki G's» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 11 d'ochobre de 2007. Consultáu'l 3 de setiembre de 2007.
  43. Anime News Network (March 27 2008). «Clannad une fuercies colos xuegos MMORPG Hiten, Holy Beast». Consultáu'l 27 de marzu de 2008.
  44. 4gamer.net. «Gamania × Clannad: Plande collaboración, los uniformes escolares apaecen en Hiten Online, Holy Beast» (xaponés). Consultáu'l 27 de marzu de 2008.
  45. Gamania. «Información del proyeutu colaborativo de Clannad» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 31 de marzu de 2008. Consultáu'l 27 de marzu de 2008.
  46. Anime News Network. «Clannad, Shuffle, D.C. II en mundu virtual 3D» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  47. Ai Sp@ce. «Ai Sp@ce: páxina oficial» (xaponés). Archiváu dende l'orixinal, el 13 de xunu de 2008. Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  48. IT Media. «Clannad, Shuffle!, D.C. II remanecen en mundu 3D» (xaponés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  49. Anime News Network (December 27 2007). «Ranking de ventes d'animación xaponesa, 19–25 d'avientu» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  50. Anime News Network. «Ranking de ventes d'animación xaponesa, 16–22 de xineru» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  51. Anime News Network. «Ranking de ventes d'animación xaponesa, 20–26 de febreru» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  52. Anime News Network. «Ranking de ventes d'animación xaponesa, 19–25 de marzu» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  53. Anime News Network. «Ranking de ventes d'animación xaponesa, 16–22 d'abril» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  54. Anime News Network. «Ranking de ventes d'animación xaponesa, 21–27 de mayu» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  55. Anime News Network. «Ranking de ventes d'animación xaponesa, 5–11 de marzu» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.
  56. Anime News Network. «Ranking de ventes d'animación xaponesa, 12–18 de marzu» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2008.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]