Base espacial

De Wikipedia
El cohete Soyuz nuna plataforma de despegue del cosmódromo de Baikonur.

Una base espacial o cosmódromo ye'l conxuntu d'instalaciones preparaes pal llanzamientu, llegada o asistencia téunica de cohetes o naves espaciales. Nos países de l'antigua Xunión Soviética, éstes instalaciones son conocíes como cosmódromos (del griegu cosmos, mundu, y dromos, pista). Anque la espresión "base espacial" tien un usu más estendíu y suelse acutar l'usu del términu "cosmódromo" a un contestu xeográficamente delimitado, nos estaos postsoviéticos dichu vocablu ye aceptáu como sinónimu.[1]

Les bases espaciales son de normal emplazadas en sitios abondo grandes por que la esplosión d'un cohete nun ponga en peligru los cohetes y vides humanes axacentes. Prefierse sitios de llanzamientu cerca del Ecuador y disparaos escontra l'este. Con ello, consíguese aprovechar al máximu la velocidá de rotación de la tierra y amás tiense bona posición pa llegar a órbita geoestacionaria. Evidentemente, asina aumenta la masa que puede llevase a órbita. Sicasí, esto nun sirve para órbites polares o órbites de Molniya. El fechu de llanzar el cohete en direición a una zona desértica o marítima meyora la seguridá.

La primer base espacial del mundu foi la del Cosmódromo de Baikonur, inda güei en funcionamientu y anguaño la más ocupada del mundu debíu principalmente a la so actividá de soporte a la Estación Espacial Internacional.

Ye posible que nel futuru, col desarrollu de vehículos hipersónicos, les bases espaciales sían llargues pistes de despegue en cuenta de les tradicionales ramples de llanzamientu vertical.

Exemplos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Fundéu». Archiváu dende l'orixinal, el 15 de setiembre de 2011.