Bandera de Taiwán

De Wikipedia
Ficha d'escuduBandera de Taiwán
Datos
Entidá Taiwán
Fecha d'adopción 30 de xunu de 1924 (99 años)
Proporción 3:2
Colores      bermeyu (#E60000)
     Naval (#0029CC)
     blancu (#FFFFFF)
Elementos representaos campo (es) Traducir (bermeyu)
cantón (es) Traducir (Naval)
Sol (blancu)
Diseñador Lu Hao-tung
Cambiar los datos en Wikidata
El diseñu de la bandera Cielu Azul con un Sol Blancu foi realizáu por Lu Hao-tung en 1895 y ye usada como la bandera del Partíu Kuomintang (KMT).

La bandera de la República de China (denominación oficial del Estáu qu'exerz la soberanía sobre la islla de Taiwán, que nun tien de confundir se cola República Popular China) ye un pañu de color coloráu con un rectángulu azul asitiáu nel cuadrante cimeru más próximu al mástil, que contién, nel so centru, un sol de color blancu con doce puntes.

Esti cuadrante ye de la mesma la bandera del Kuomintang (KMT), el partíu políticu fundáu por Sun Yat-sen, y foi adoptada en 1895 como bandera de la Sociedá pa la Rexeneración de China, movimientu políticu precursor del actual KMT. La bandera foi diseñada por Lu Haodong, mártir del movimientu republicanu chinu mientres el final de la dinastía Qing, última dinastía imperial china.

Historia[editar | editar la fonte]

Los trés banderes orixinales de la RDC. D'izquierda a derecha: la bandera de 18 estrelles adoptada pol exércitu de la RDC, la bandera Cinco Races Una Unión como bandera nacional, y la Cielu Azul con Sol Blancu y la Tierra Toa Colorada de la Marina de la RDC. El títulu inferior diz: "Llarga vida a la república" (共和萬歲, gònghé wànsuì).
La bandera Cinco races so una unión, bandera de la República de China ente 1912 y 1928.

La primer bandera utilizada pola República de China en sustitución de l'antigua bandera de la Dinastía Qing en 1912 ye la denominada Cinco races so una unión, iguada sol mesmu principiu filosóficu y políticu, que consta de cinco barras en representación de les etnies chines, formaes polos colores colloráu, mariellu, azul, blancu y negru. Los significaos de los colores yeren:

Esta enseña foi reemplazada en 1928 pola actual, depués del fin del periodu de los señores de les guerres. La bandera de la República de China empezó a usase como emblema oficial el 17 d'avientu de 1928, cuando'l socesor de Sun Yat-sen Chiang Kai-shek estableció'l Gobiernu de la República de China en Nankín.

El cantón (esquina cimera del llau del mástil) aniciar de la bandera "Cielu Azul con un Sol Blancu" (青天白日旗, qīng tiān bái rì qí) diseñada por Lu Hao-tung, un mártir de la Revolución republicana. Propunxo esti diseñu pa representar al exércitu revolucionariu na inauguración de la Sociedá pa la Rexeneración de China, una agrupación anti-Qing de Hong Kong, en febreru de 1895. Esti diseñu foi adoptáu darréu pol Kuomintang como bandera del partíu y escudu d'armes de la República de China. La porción de "tierra colorada" foi añedida por Sun Yat-sen nel iviernu de 1906, dándo-y vida a la so forma moderna. Anque la bandera nacional de la RDC basar na del partíu de Kuomintang, la estrella ye un pocu distintu, yá que la del partíu tien puntes más curties. Este ye un detalle que ye pocu conocíu inclusive polos habitantes de Taiwán.

L'usu actual de la bandera considérase revesosu por cuenta d'apostar sobre la situación política de Taiwán. En Taiwán, la bandera ye usada como la bandera nacional anque esiste'l discutiniu de la so propiedá. Ye viviegamente aceptada como símbolu de los partidarios de la reunificación china como un enllaz históricu a la China continental, ente que un númberu de partidarios de la independencia de Taiwán refugar poles mesmes razones. El so usu nun ye aceptáu pola República Popular de China, porque suxure que la República de China entá esiste, y la RPC considerar estinguida y superada pola Guerra Civil China. Sicasí, dende'l principiu de la década de 2000, la RPC tuvo una visión más favorable alrodiu de la bandera, yá que la vio como la conexón ente los dos repúbliques, y los medios na RPC criticaron a los partidarios de la independencia de Taiwán por intentar reemplazala.

Anque la bandera de la República de China ye comúnmente conocida como la "Bandera de Taiwán" (según la República de China conozse como Taiwán), esti términu nun ye usáu comúnmente na llingua china, y parte del simbolismu y el discutiniu namái puede entendese si unu yese consciente de que nun ye oficialmente la "bandera de Taiwán", sinón d'una República qu'asumió l'alministración de Taiwán en 1945 y treslladó el so gobiernu ende en 1949. Esta distinción ye bien importante na política de Taiwán.

Simbolismu[editar | editar la fonte]

Los colores de la bandera de Taiwán simbolicen los Tres Principios del Pueblu defendíos por Sun Yat-sen:

  • El blancu representa la democracia y l'igualdá
  • L'azul representa'l nacionalismu cívico y la llibertá
  • El colloráu representa'l bienestar del pueblu y la fraternidá

El sol de color blancu simboliza l'espíritu de progresu y los sos dolce rayos representen los dolce hores tradicionales chines del día.

Detalles del diseñu[editar | editar la fonte]

Carta de construcción de la bandera de la República de China.

Los diseños específicos de la bandera atopar na "Llei sobre la bandera nacional y l'emblema de la República de China". La proporción de la bandera ye de 2:3, cola mayor parte del campu en colloráu. Una cuarta parte de la bandera ye de color azul, que contién un sol de 12 puntes. Cada rayu del sol tien 30 graos de separación, polo qu'estos formen un círculu completu de 360 graos. Nel interior del sol, un aniellu azul que tien por grosez el diámetru del sol blancu estremáu por 15.[1]

En competiciones deportives internacionales[editar | editar la fonte]

Nel ámbitu deportivu internacional, la República de China viose na necesidá d'utilizar un lábaro, un nome y un códigu qu'estreme la diferencia ente dambes repúbliques, asina esti país utiliza'l nome de China Taipéi.

Banderes similares[editar | editar la fonte]

Delles banderes de países son similares a la de la República de China:

El Sol impresu na bandera de la República de China ye bien similar al de la Bandera|Namibia}} bandera de Namibia. Estes semeyances fueron informaes por dellos espectadores de los Xuegos Olímpicos de 2008 y munchos otros xuegos deportivos internacionales, onde la exhibición pública de la bandera de la Bandera|Taiwán}} República de China ta prohibida pola bandera|China}} República Popular China.[2][3]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «中華民國國徽國旗法» (chinu) (23 d'ochobre de 1954). Consultáu'l 19 de setiembre de 2008.
  2. «日本爆烏龍!錯把緬甸國旗當我國旗» (chinu tradicional). TVBS News. Consultáu'l 23 de mayu de 2010.
  3. «沖繩車站介紹台灣,誤植緬甸國旗» (chinu tradicional). NOW News. Consultáu'l 23 de mayu de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]