Bambusoideae

De Wikipedia
Bambusoideae
Clasificación científica
Reinu: Plantae
División: Magnoliophyta
Clas: Liliopsida
Orde: Poales
Familia: Poaceae
Subfamilia: Bambusoideae
Distribución
Tribus
sensu Kellogg en Kubitzki (2015)
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Monte de bambúes en Xapón.

Bambusoideae ye'l nome d'una subfamilia de plantes que pertenecen a la familia de les gramínees o Poaceae, una de les families botániques más estenses ya importantes pal home. Cuando'l culmo ye maderizu (una caña) el so nome vulgar ye bambú. La tribu Arundinarieae ye conocida como "los bambúes maderizos de climes templaos", la tribu Bambuseae contién "los bambúes maderizos de clima tropical", y Olyreae ye la tribu de "culmos herbales".

Los bambúes pueden ser plantes pequeñes de menos de 1 m de llargu y colos tarmos (culmos) de mediu centímetru de diámetru, anque tamién los hai xigantes: d'unos 25 m d'altu y 30 cm de diámetru. Hai herbales y maderizos, cespitosos y más espansivos, y hai trepadores.

Descripción[editar | editar la fonte]

Bambusoideae tien tantu plantes herbales como maderices, y tán presentes de manera natural en tolos continentes sacante Europa. Presenten dos tipos de fueyes: a) de les cañes, que son verdes y pseudopecioladas y b) del tarmu que son cafés, basales y coriáceas. Presenten 3 lodícules y un androcéu con 6 estambres, raramente de 2 a 14. L'ovariu contién 2 ó 3 estigmes, raramente 1. La primer fueya de les plántulas nun presenta llámina. Los númberos cromosómicos básicos son x=7 y x=9 a 12. Inclúi 126 xéneros con aproximao 970 a 1.200 especies tropicales a templaes.

La diversificación dientro de Bambusoideae asocedió hai 30 a 40 millones d'años. Los bambúes maderizos formen un grupu monofiléticu hermanu del clado que contién a les especies herbales. Los bambúes maderizos, colos sos tarmos d'hasta 25 metros d'altor, verdaderamente nun se paecen al verde. El floriamientu en munches d'estes especies tamién ye inusual, yá que asocede en ciclos bien variables, inclusive se reporta una especie que la fai cada 120 años. Entá cuando los tarmos individuales viven por namái una o unes poques décades, dalguna forma de "reló xenéticu" que fai que munches vegaes los tarmos florien toos coles mesmes en tol rangu de distribución de la especie, llevándose a cabu un floriamientu de tipu Gregariu, n'otres especies el floriamientu puede ser de tipu Esporádicu onde solo unos cuantos tarmos pueden producir flores.

Usos[editar | editar la fonte]

El bambú ye una planta qu'interpretó un papel importante nel desarrollu de determinaes cultures coles que convivió mutuamente. Cultures como l'asiática emplegaron el bambú n'árees tan diverses como la construcción, l'alimentación ya inclusive na confección de tela y papel.

  • Alimentación.
  • Medicina.
  • Construcción.
  • Testil.
  • Papel.
  • Preseos musicales.
  • Biomasa.

Por cuenta de la gran diversificación d'especies y al ampliu espectru d'usos que xiren en redol al bambú, delles rexones onde nun yera común la so crecedera atópense introduciendo'l cultivu como una alternativa ante la creciente necesidá del usu de fontes anovables. Otres rexones del planeta tales como Australia y Estaos Xuníos, atópense realizando grandes estensiones de cultivos de bambú.

Delles marques como Toyota, Apple y Lexus, utilicen el bambú como sustitutu de dalgunos de los componentes que formen parte de los sos productos, dotándo-yos de delles de les cualidaes implícites d'esta planta.

El bambú nel Caribe

Taxonomía[editar | editar la fonte]

La taxonomía del grupu ta en desarrollu: un aproximamientu, la del Germplasm Resources Information Network,[1] estrema al taxón en dos supertribus:

Según GRIN
[2]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «GRIN Genera of Poaceae subfam. Bambusoideae» (inglés). Consultáu'l 10 de payares de 2007.
  2. USDA, ARS, National Genetic Resources Program. Germplasm Resources Information Network - (GRIN) [Base de Datos en Llinia]. National Germplasm Resources Laboratory, Beltsville, Maryland. URL: http://www.ars-grin.gov/cgi-bin/npgs/html/family.pl?1465 (23 November 2013)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]