BSD

De Wikipedia
Ficha de softwareBSD
Desendolcador(es) Universidá de California en Berkeley
Versión inicial 1977
Última versión 4.4-Lite2 (, xunu 1995)
Escritu en Llinguaxe de programación C
Llingua orixinal inglés
Tipu Unix
Llicencia licencia BSD (es) Traducir
Orixe del nome Universidá de California en Berkeley
Unix
386BSD (es) Traducir, BSD/OS (es) Traducir, DEMOS (es) Traducir y NetBSD
Cambiar los datos en Wikidata

BSD son les iniciales de Berkeley Software Distribution (Versión de Software Berkeley) y empléguense pa identificar un sistema operativu del sistema Unix nacíu poles aportaciones realizaes a esti sistema pola universidá californiana de Berkeley. Nos primeros años d'Unix, los sos creadores, los llaboratoros Bell de la AT&T, autorizarun a la universidá de Berkeley -xunto a otres- a emplegar el códigu fonte y adautalu a les sos necesidaes. Na década de los sesenta y los ochenta Berkeley emplegó'l sistema pa les sos investigaciones con sistemas operativos. Cuando AT&T retiró'l permisu d'emplegu a la institución californiana por motivos comerciales, ésta promovió la creación d'una versión basada nel sistema Unix emplegando les sos aportaciones, y permitiendo dempués la so distribución con fines académicos pa, posteriormente, reducir al mínumu las restricciones pa la so copia, distribución o modificación.

Exemplos de sistemas operativos basaos o con orixe en BSD son:

Ente les sos aportaciones a la informática destaquen: l'usu de memoria virtual paxinando por demanda, el control de trabayos, el Fast FileSystem, el protocolu TCP/IP y l'editor de testos vi. Tamién ye aportación de so la llicencia que lleva'l so nome.

Llicencia BSD[editar | editar la fonte]

Ye una llicencia de software llibre sin copyleft, simple y permisiva pero qu'incluyía la cláusula de publicidá, al final del programa debían apaecer los cambeos y los programadores. Anguaño esa cláusula nun esiste yá que contravenía l'espíritu de la llicencia GNU.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]