Axencia Espacial Brasilana

De Wikipedia
(Redirixío dende Axencia Espacial Brasileña)
Axencia Espacial Brasilana
axencia espacial
Llocalización
PaísBandera de Brasil Brasil
Federal district of Brazil (en) Traducir[[d:Special:EntityPage/Q119158|{{{2}}}
Ciudá[[Brasilia|{{{2}}}
Sede Brasilia
Direición Brasil
Historia
Fundación10 febreru 1994
Organigrama
Presidente José Raimundo Coelho
Participación empresarial
Organización matriz Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación de Brasil (es) Traducir
Bolsa de valores Ministerio de Ciencia, Tecnología e Innovación de Brasil (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'Axencia Espacial Brasilana (en portugués Agência Espacial Brasileira) conocida tamién pola so sigla AEB, ye l'autoridá civil del Brasil que ta a cargu del programa espacial del país. Ésta opera na base espacial d'Alcántara y el Centru de Llanzamientu da Barrera del Infiernu. L'axencia punxo al Brasil a la cabeza de la teunoloxía espacial en Llatinoamérica y convertir nun sociu importante pa la cooperación na Estación Espacial Internacional.[1]

L'axencia espacial brasilana ye la socesora del programa espacial brasilanu, que atopábase primeramente so control militar. La tresferencia al control civil realizóse'l 10 de febreru de 1994.[ensin referencies]

En 2003 l'axencia sufrió un duru golpe que retrasó los sos proyeutos más importantes cuando la esplosión d'un cohete na plataforma de llanzamientu mató a 21 inxenieros.

Brasil llanzó exitosamente el so primer cohete al espaciu'l 23 d'ochobre de 2004 dende'l Centru de Llanzamientu de Alcántara. El cohete yera un VSB-30 llanzáu nuna misión suborbital, siguiéndo-y dellos llanzamientos esitosos.[2][3][4]

El 30 de marzu de 2006 el astronauta de la AEB Marcos Pontes convertir nel primer brasilanu y la primer persona de fala portuguesa en dir al espaciu, permaneciendo una selmana na estación espacial internacional. Mientres el so viaxe, Pontes llevó a cabu ocho esperimentos escoyíos pola AEB. Marcos Pontes aterrizó en Kazakstán el 8 d'abril de 2006 cola tripulación de la Espedición 12 (ISS).[5]

L'axencia espacial brasilana buscó llevar a cabu una política de desarrollu compartíu con otros programes espaciales más avanzaos. Primeramente dependió altamente de los Estaos Xuníos, pero al atopar dificultaes cola tresferencia teunolóxica, Brasil decidió diversificar y trabayar con otres naciones como Rusia, Ucraína, Israel, y China.

Historia[editar | editar la fonte]

1961 a 1994: programa espacial brasilanu[editar | editar la fonte]

Marcos Pontes foi'l primer astronauta brasilanu.

Dende 1961 hasta l'añu de 1994 los militares dirixeron la mayor parte de les actividaes del programa espacial al traviés del Ministeriu d'Aeronáutica, que taba a cargu del Comandu de Teunoloxía Aeroespacial (CTA). El CTA, creáu en 1950, encargar de la investigación y el desarrollu de los programes aeroespaciales de la Fuercia Aérea Brasilana (FAB). En 1965, la FAB creó l'Institutu d'Actividaes Espaciales (IAE), unu de les munches instituciones de la CTA, pa desenvolver cohetes. Dende la creación de la IAE probáronse más de 2000 cohetes.

En 1960 el presidente Jânio Quadros establez una comisión pa la ellaboración d'un programa nacional d'esploración espacial. La resultancia foi la formación, n'agostu de 1961, del Grupu d'Organización de la Comisión Nacional d'Actividaes Espaciales (GOCNAE), con sede en São José do Campos, nel estáu de São Paulo.

En 1971, establecióse un comité cívicu-militar denomináu Comisión Brasilana d'Actividaes Espaciales (COABE), que foi puesta sol control del Conseyu de Seguridá Nacional (CSN). COBAE taba presidida pol estáu mayor de les fuercies armaes (EMFA) y ocupábase de la Misión Espacial Completa Brasilana (MECB), creada en 1981 pa coordinar el llanzamientu de vehículos, sitios de llanzamientu y la fabricación de satélites.

Nun intentu por construyir un vehículu llanzador de satélites (VLS), Brasil desenvolvió dende 1964 una serie de cohetes denominaos Sonda I, II, III y IV. El llanzamientu de los primeres cohetes sonda probar dende'l Centru de Llanzamientu da Barrera del Infiernu, cerca de la ciudá de Natal. El cohete Sonda IV foi probáu exitosamente el 28 d'abril de 1989. Llanzamientos posteriores realizar dende'l centru de llanzamientu de Alcántara, (CLA) en Maranhão. El CLA foi establecíu oficialmente'l 21 de febreru de 1990 con un costu de 470 millones de dólares. Ye'l centru espacial más cercanu a la llinia ecuatorial (2,3 graos al sur del ecuador), lo que lo fai especialmente curiosu pa llanzamientu de satélites geoestacionarios por cuenta de que la cercanía al ecuador dexa aforrar hasta un 25% de propelente con al respective de un llanzamientu dende Cabu Cañaveral.

El 9 de febreru de 1993 llanzóse'l Satélite de Recueya de Datos (SCD-1), dafechu desenvueltu en Brasil, pa recoyer datos sobre'l mediu ambiente. El SCD-1 ye consideráu delles vegaes como'l satélite verde”, y usar les axencies del Institutu Nacional de Inestigación Espacial (INPE). Tanto'l SCD-1 como'l SCD-2, esti postreru llanzáu'l 22 d'ochobre de 1998, poner n'órbita usando cohetes Pegasus de fabricación estauxunidense.

El 6 de xunetu de 1988, Brasil robló un alcuerdu con China pal desarrollu conxuntu ente'l INPE y l'Axencia Espacial China (AEC) de dos satélites pa fotografiar la Tierra que seríen llanzaos usando cohetes Llarga Marcha de fabricación china dende'l Centru Espacial de Xichang. Los satélites d'observación en alta resolución fueron denominaos Satélite Chinu-Brasilanu de Recursos Terrestres (CBERS) y recoyeríen datos sobre'l planeta que seríen usaos pa l'agricultura, la xeoloxía, hidroloxía y el mediu ambiente. L'alcuerdu chinu-brasilanu nun s'activó hasta 1991 por cuenta de que Brasil escarecía de fondos. N'ochobre de 1991 y payares de 1994 Brasil y China roblaron unos alcuerdos adicionales pa la construcción de satélites por un valor de 150.000 millones de dólares. El CBERS-1 programar pa ser llanzáu en mayu de 1997.

Dende 1994: axencia espacial brasilana[editar | editar la fonte]

Nun intentu por asitiar la MECB firmemente en manes civiles, el presidente de Brasil Itamar Franco robló una llei'l 10 de febreru de 1994, creando l'Axencia Espacial Brasilana. La AEB remplazaba a COBAE, que actuaba principalmente como un cuerpu asesor y nun tenía personal. La AEB, una axencia semiautónoma, tendría les sos propies responsabilidaes pa la implementación de polítiques. Taría dirixida por civiles sol control direutu del presidente. La AEB supervisaría a MECB, pero'l Ministeriu d'Aeronáutica inda taría al cargu de la infraestructura de llanzamientu y el llanzamientu mesmu de los vehículos, y el INPE siguiría dirixendo'l desarrollu de satélites.

La AEB crear pa esviar les crítiques del gobiernu de los Estaos Xuníos, que vía con rocea la participación de los militares de Brasil nel MECB.

Rellaciones cola NASA[editar | editar la fonte]

Los llazos ente Brasil y los Estaos Xuníos estableciéronse xeneralmente al traviés de los cuadros de cada gobiernu. La NASA trabayó col INPE, compartiendo datos, ayudando a desenvolver ya implementar esperimentos científicos y capacitando científicos y téunicos del institutu. De la mesma manera, la Fuercia Aérea de los Estaos Xuníos trabayó col Ministeriu de Aerónautica de Brasil y estableció un númberu d'alcuerdos pal intercambiu d'información cola CTA que cubría asuntos como'l pronósticu del tiempu.

Brasil yá nun depende sustancialmente de los EEXX n'asuntos de teunoloxía espacial. En 1981 conocióse que'l MECB preparaba un proyeutu ambiciosu de mil millones de dólares col ánimu de llograr autosuficiencia en teunoloxía espacial. Aquel día, Brasil comprometiérase a llanzar los sos propios satélites de fabricación doméstica (dos pal pronósticu del clima y dos pa fotografiar el suelu terrestre) dende la base de Alcántara.

N'intentos posteriores pa menguar la so dependencia d'Estaos Xuníos, en 1980 Brasil dio pasos pa llograr l'autosuficiencia na producción de perclorato de amonio, un oxidante para combustibles sólidos. Amás de los sos proyeutos domésticos d'investigación y desarrollu, Brasil empezó a cooperar con Canadá, l'Axencia Espacial Europea, Rusia, Francia y especialmente con China. Un proyeutu satelital conxuntu con China ye'l Satélite de Recursos Terrestres China-Brasil. Brasil tamién busca cooperar con otros países.

Dende mediaos de los años 1980 hasta los años 1990, los llexisladores d'Estaos Xuníos amosaron esmolición col MECB de Brasil por cuenta de la posibilidá qu'esistía d'esviar la teunoloxía de llanzamientu de cohetes escontra programes balísticos militares. Anque pa 1997 Brasil inda nun produxera misiles balísticos, les sos fuercies militares dieren alta prioridá al desarrollu de sistemes de misiles, unu de los cualos incluyía'l misil Piraña (MAA-1). L'acople del programa de llanzamientu espacial de Brasil cola artillería de cohetes suxuría que'l país tenía'l potencial de desenvolver misiles avanzaos y entá misiles balísticos.

Dende 1987 a 1994 los Estaos Xuníos buscaron la forma de desarticular el proyeutu balísticu de Brasil por aciu el Réxime de Control de la Teunoloxía de Misiles (MTCR), creáu n'abril de 1987. Dau l'avanzáu estáu del programa nuclear de Brasil, los EEXX taben esmolecíos del potencial de Brasil de eventualmente ser capaz de tresportar una cabeza nuclear n'unu de los sos misiles. Les restricciones impuestes dende entós a Brasil paralizaron el proyeutu del Vehículu Llanzador de Satélites según tamién la investigación y el desarrollu de misiles balísticos y afectó a les rellaciones en materia de seguridá ente los dos países, obligando a Brasil a estrechar llazos con China y con Rusia y dellos países d'Europa y Oriente Mediu (Iraq). N'ochobre de 1995, por casu, Brasil ufiertó a Rusia la base Alcántara por que llanzara los sos cohetes.

En febreru de 1995, Brasil anunció que cumpliría coles esixencies del MTCR. Dichu cumplimientu incluyía controles a la esportación de teunoloxía espacial y de misiles. L'acomodamientu de Brasil col MTCR coincidió con intentos d'EEXX de volver cooperar coles actividaes espaciales de Brasil y marcar un nuevu empiezu nes rellaciones espaciales.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]