Armillaria

De Wikipedia
Armillaria
Clasificación científica
Reinu: Fungi
División: Basidiomycota
Clas: Agaricomycetes
Orde: Agaricales
Familia: Physalacriaceae
Xéneru: Armillaria
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Armillaria
Carauterístiques micolóxiques
 
Himeniu con llámines
 
El sombreru ye convexu
 
Les llámines son adnates
 
El pie tien aniellu
 
Espores de color blancu
 
La ecoloxía ye parásita
 
Comestibilidá: comestible
[editar datos en Wikidata]
Armillaria sp..

El fungu de miel o Armillaria ye un xéneru de fungos parásitos basidiomicetes que viven sobre los árboles o arbustos maderizos. Inclúi unes 10 especies que d'antiguo taben arrexuntaes so la designación de A. mellea. Nes praderíes canadienses (particularmente en Manitoba), el términu "fungu del miel" nun ye bien conocíu; yá que por cuenta de la presencia de canadienses d'orixe ucraínos nesta zona, de cutiu el fungu ye llamáu pidpenky (ucraín:підпеньки), que n'ucraín significa, "debaxo del tocón".

El Armillaria tien una vida por demás estensa y constitúin unu de los mayores organismos vivos del mundu. El mayor organismu individual (de la especie Armillaria ostoyae) cubre más de (8.9 km²) y la so edá entepasa los mil años. Delles especies de Armillaria son bioluminiscentes y pueden producir el fenómenu denomináu foxfire y seique el fueu fatuo.

La Armillaria por ser un patóxenu del monte puede ser bien destructiva. Ye responsable de la enfermedá llamada "podrén blancu" qu'ataca los raigaños (vease seición más palantre) nos montes y estrémase del Tricholoma (mycorrhizal) pola so naturaleza parasitosa. El so alto poder destructivu provién del fechu qu'a diferencia de la mayoría de los parásitos, nun precisa moderar la so crecedera pa evitar matar a la planta que la agospia, yá que va siguir creciendo utilizando la materia muerta.

Cogorda[editar | editar la fonte]

Armillaria mellea
Hongo miel.

Los cuerpos granibles de los fungos son cogordes que crecen sobre la madera, típicamente en recímanos. El sombreru ye carnosu, de 3-15 cm de diámetru y un color marrón claru amarellentáu (como la miel), y alcuéntrase recubiertu de pequeñes escames pardoamarillentas. Les llámines del sombreru son adherentes. El tarmu puede tener dacuando un aniellu. La esporada de toles especies de Armillaria ye blanca. Otra manera, nenguna tien volva.[1]

Los sombreros nuevos de Armillaria son comestibles si cocínense bien, yá que de lo contrario pueden tener un llixeru efeutu tóxicu. Los tarmos son demasiáu aportunantes y por tanto incomestibles. Delles persones son intolerantes a Armillaria y han d'abstenese del so consumu. Enxamás tienen de comeles los gochos, pos para ellos resulta mortal.

Un xéneru similar ye Pholiota, que tamién se desenvuelve en recímanos sobre la madera y la fruta mientres la seronda. Sicasí, Pholiota tien un color mariellu verdosu y una esporada marrón escuru a gris marrón. Per otra parte, los buscadores de fungos han de tener un especial curiáu cola pequeña cogorda Galerina marginata, que puede crecer xunto a Armillaria nos toconos d'árboles. Galerina marginata tien un color ocre acoloratáu y una esporada marrón, y ye por demás tóxica (llegando a causar la muerte) pol so conteníu en amanitina.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Pegler DN. (2000). "Taxonomy, nomenclature and description of Armillaria". In Fox RTV. Armillaria Root Rot: Biology and Control of Honey Fungus. Intercept. páxs. 81–93. ISBN 1-898298-64-5.