Anicia Xuliana

De Wikipedia
Anicia Xuliana
Vida
Nacimientu Constantinopla462 (greg.)
Nacionalidá Bandera de Imperiu bizantín Imperiu Bizantín
Antigua Roma
Muerte Constantinopla527 (greg.) (64/65 años)
Familia
Padre Olibrio
Madre Placidia
Casada con Areobindus Dagalaiphus Areobindus (es) Traducir
Fíos/es Olybrius (es) Traducir
Oficiu mecenes
Cambiar los datos en Wikidata

Anicia Xuliana (462 (greg.)Constantinopla – 527 (greg.)Constantinopla) foi la única fía del augusto Anicio Olibrio, emperador d'Occidente en 472. Nació en Constantinopla en 462. La so madre Placidia yera fía del augusto Valentiniano III, emperador d'Occidente dende 423 hasta 455.

En 478, el augusto Zenón, emperador d'Oriente, propunxo'l so matrimoniu con Teodoricu, rei de los ostrogodos, pa restaurar l'Imperiu Romanu d'Occidente y de esta forma cuntar col sofitu de los patricios qu'entá quedaben n'Italia, pa llograr la incorporación d'esta provincia gobernada dende 476 por Odoacru, per mediu d'una espedición comandada pol rei ostrogodu. Xuliana refugó esti proyeutu y casóse con Flavio Areobindo, del que tuvo un fíu, Flavio Anicio, que foi cónsul de Constantinopla en 491.

Ella aspiró a ser augusta en 518, reclamando que'l so fíu fuera coronáu emperador d'Oriente, tantu polos sos derechos dinásticos, yá que yera'l postreru representante de les dinastíes de Valentiniano y Teodosio, como pol so matrimoniu con Irene, fía del augusto Anastasio, emperador d'Oriente dende 491 hasta 518.

Fixo construyir una basílica dedicada a San Polieucto, que foi la más grande de tola cristiandá hasta la construcción de Santa Sofía. Atopar nel centru de la ciudá de Constantinopla, a metá de camín ente'l palaciu imperial y la basílica de los Santos Apóstoles, mausoléu de los emperadores d'Oriente, construyíu pol augusto Constantín I, fundador de la ciudá. El frisu conmemorativo de la fundación especifica que los mosaicos del atriu taben dedicaos a la figura de Constantino y espresa que'l propósitu de Xuliana al construyir esti templu yera'l d'honrar la fe d'esti emperador y la de la so tatarabuelo Teodosio I, los primeros emperadores cristianos.

D'esta forma demostraba'l so poder económicu y el so prestíu social, como descendiente de los antiguos emperadores romanos, clisando'l templu de los Santos Sergio y Baco, edificáu cerca del palaciu imperial por Teodora y Xustinianu I.

Fixo construyir tamién un templu dedicáu a Santa María Theotokos, madre de Dios, en Chrisóspolis, actual Skudari, suburbiu asiáticu de Constantinopla. Reparó la ilesia de Santa Eufemia, construyida pola so güela, la augusta Licinia Eudoxia, y pol so padre, el augusto Anicio Olibrio.

Morrió en Constantinopla en 528. Yera pariente de Anicio Manlio Torcuato Severino Boecio.

Un bustu marmóreo, qu'anguaño s'atopa nel Metropolitan Museum of Art, en New York, foi identificáu como la so semeya. Representa a una dama patricia, ye de principios del sieglu VI y vien de Constantinopla. Posiblemente atopábase nel atriu de San Polieucto, xunto a otra estatua que la so cabeza atopar nel Musée Saint-Raymond de Toulouse y que representaría a la so madre Placidia.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]