American Association of Variable Star Observers

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Dende la so fundación en 1911, la American Association of Variable Star Observers (Asociación Estauxunidense d'Observadores d'Estrelles Variables n'inglés, embrivida como AAVSO) ye una organización ensin ánimu d'arriquecimientu que coordina, recueye, evalúa, analiza, publica y archiva observaciones d'estrelles variables feches en gran parte por astrónomos aficionaos, poniendo los archivos a disposición d'astrónomos profesionales, investigadores y personal docente. Estos archivos establecen curva de lluz curvu de lluz que representen la variación nel rellumu d'una estrella a lo llargo del tiempu.

Una y bones los astrónomos profesionales nun tienen el tiempu nin los recursos necesarios pa supervisar caúna de les estrelles variables, l'astronomía ye una de les poques ciencies onde los aficionaos pueden faer contribuciones xenuines dientro de la investigación científica. La base de datos internacional AAVSO anguaño tien más de 12 millones d'estimaciones de variables que se remonten a más de 100 años tras. Recibe más de 500 000 observaciones añalmente d'aprosimao 2 000 observadores profesionales y aficionaos.

La AAVSO tamién ye bien activa tocantes a la educación y a la divulgación. Sostienen talleres de formación de ciencia pal ciudadanu y publiquen trabayos con aficionaos como coautores. Promovieron el modelu de profesionales y aficionaos trabayando xuntos como miembros d'un mesmu equipu, realizando analís de datos, a diferencia del vieyu modelu onde los aficionaos a cencielles apurríen ayuda na observación. La direutora del AAVSO mientres munches décades foi, hasta'l so fallecimientu en 2004, Janet Mattei.

La AAVSO tuvo de primeres alcontrada nel Harvard College Observatory —ente 1911 y 1956—, pa depués treslladase a Cambridge (Massachusetts), antes de mercar el so primer edificiu en 1985, el Clinton B. Ford Astronomical Data and Research Center.[1] En 2007, la AAVSO mercó ya instalóse nos locales apocayá sacupaos de la revista Sky and Telescope.

Referencies[editar | editar la fonte]



American Association of Variable Star Observers