Acta d'axuración

De Wikipedia
Infotaula documentActa d'axuración
Tipu Declaración d'independencia
Llocalización L'Haya
Estáu Diecisiete Provincies
Creación 26 xunetu 1581
Autor Jan van Asseliers y Andries Hessels
Robláu por Estaos xenerales de los Países Baxos
Serie
Parte de Historia de Bélxica, Historia de los Países Baxos y Historia d'España
Cambiar los datos en Wikidata
Primer páxina de l'Acta d'Axuración

L'Acta d'axuración del 26 de xunetu de 1581 ye la declaración d'independencia formal de les provincies del norte de los Países Baxos de la so obediencia al rei Felipe II.

Tres l'españíu de la rebelión de los Países Baxos en 1564 y l'entamu de la guerra de los Ochenta Años, l'Acta d'axuración representa'l puntu de non torna na rebelión, tres el cual yá nun hai alcuerdu posible ente los rebeldes holandeses y la corona española.

El 26 de xunetu de 1581, les provincies de Brabante, Gelderland, Zutphen, Holanda, Zelanda, Frisia, Mechelen y Utrech,[1] anularon nos Estaos Xenerales de los Países Baxos, la so vinculación col Rei d'España Felipe II, pol Acta d'axuración, y escoyeron como "Principe y señor de los Países Baxos" y "defensor" de les sos llibertaes a Francisco d'Anjou. L'asamblea omitió de manera espresa'l títulu de Rei, y determinó que tenía de sirvir a los sos súbditos y respetar les sos lleis y tradiciones, y en casu contrariu, el pueblu tenía derechu a escoyer a otru gobernante.

Pero Felipe II nun arrenunció a esos territorios, y el gobernador de los Países Baxos Alejandro Farnesio, empecipió la contraofensiva y recuperó a la obediencia del rei d'España Felipe II de gran parte del territoriu,[2] especialmente tres el asediu d'Amberes, pero parte d'ellos volviéronse a perder tres la campaña de Mauricio de Nassau.

Notes[editar | editar la fonte]