20 Minutos

De Wikipedia
20 Minutos
Datos
Tipu publicación periódica
Fundación 2000
Idioma castellanu
Estáu  España
Sede Madrid
Formatu tabloide
Propietariu Heraldo de Aragón (es) Traducir
Páxina web 20minutos.es
Cambiar los datos en Wikidata

20 Minutos ye un periódicu español d'información xeneral y distribución gratuita que se publicar de llunes a vienres. Perteneciente a 20 Minutos Editora, S.L., que dende xunetu de 2015 ye propiedá de Grupu Henneo,[1] que cunta con 120 años d'historia y más de 1.500 emplegaos tres l'alquisición. 20minutos tien la sede en Madrid. L'anterior propietariu yera'l Grupu Schibsted.

Historia[editar | editar la fonte]

El 3 de febreru de 2000 ñació Madrid y ms, editáu por Multiprensa y Más y moteyáu “el primer diariu que nun se viende”, con una tirada de 100.000 exemplares distribuyíos en mano nos llugares más allegaos de la ciudá. En payares d'esi mesmu añu llanzóse la edición de Barcelona, “Barcelona y ms”, tamién con 100.000 exemplares. El so primer direutor foi Arsenio Escolar quien en setiembre de 2017 foi releváu por Encarna Samitier.[2] Nel equipu fundacional taben 21 periodistes -ente ellos Virginia Pérez Alonso, redautora de cultura, y dende 2008 direutora axunta[3] - 3 persones de distribución, 2 comerciales, 1 téunicu de sistemes, una secretaria de redaición, un contable (el mesmu Oñate) y un xerente de la empresa, José Antonio Martínez Soler.[4][5]

Nel branu de 2001, 20 Min Holding, una filial del grupu multimedia noruegu Schibsted, mercó la mayoría del capital de Multiprensa y Más. El diariu camudó de nome y pasó a llamase 20 minutos, una marca que yá usara Schibsted n'otros países onde editaba diarios gratuitos, y pasa a tirar 300.000 exemplares diarios en Madrid y 200.000 en Barcelona, abriendo nuevos puntos de distribución en Madrid capital y en tola Comunidá Autónoma.

Nel añu 2003 ñacieron 20minuto Sevilla y 20minuto Zaragoza. En 2004 Valencia y Alicante. Foi nel añu 2005 cuando'l diariu algamó la so máxima espansión, hasta la fecha, cola incorporación de 8 nueves ediciones: Málaga, Granada, Murcia, Córdoba, Bilbao, Valladolid, La Coruña, Vigo y Asturies.

N'avientu d'esi mesmu añu, a los cinco años de la so ñacencia, 20minutos convirtióse nel diariu más lleíu n'España, según l'Estudiu Xeneral de Medios (EXM).[6] Amás, 20minutos estableció'l récord absolutu de llectores d'un diariu d'información xeneral n'España, con 2.911.000 de media diaria.[7]

Na actualidá ta presente en siete ciudaes españoles (Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Málaga, Granada y Córdoba) al traviés de cuatro ediciones.[8]

Versión dixital[editar | editar la fonte]

En 2005 llanzóse 20minutos.es, la edición dixital de 20minutos. Nesi mesmu añu, el periódicu convirtióse nel primeru de tolos periódicos españoles en tener llicencia Creative Commons, lo que dexa la copia lliteral o creación d'obres derivaes de les sos noticies.

En solu cinco años, la edición dixital s'asitió ente los medios en llinia más siguíos. Los datos de la Oficina de Xustificación del Espardimientu de medios n'Internet (OJD Interactiva) certifiquen un total de 13.730.204 usuarios únicos y 27.837.505 visites en marzu de 2011,[9] lo que consolidaba a 20minutos.es como ún de los llíderes nel mercáu de prensa dixital.

N'agostu de 2015 20minutos.es SITES yera'l 2º diariu en llinia en castellán más lleíu del mundu con 12,5 millones d'usuarios únicos al mes dende PC y el 3º diariu en llinia más lleíu n'España con 4,1 millones d'usuarios únicos. (comScore MMX).

La ñacencia de 20minutos.es marcó dos finxos na historia del periodismu dixital. Per una parte, foi'l primer diariu en llinia n'abrir tolos sos conteníos a los comentarios de los sos llectores; por otra, foi'l primer diariu español (tanto en rede como en papel) que s'espubliza baxo llicencia Creative Commons, lo que dexa reproducir los sos testos citando la fonte orixinal. Coles mesmes, apostó dende los sos entamos pola participación de los usuarios y pol fenómenu blogue, entamando dende va ocho años los Premios 20Blogs, certame de referencia na blogosfera.

20minutos.es caltién una presencia bien activa en redes sociales como Twitter, Facebook ya Instagram, onde publica tola información d'última hora y conteníos de producción propia.

Llicencia Creatives Commons[editar | editar la fonte]

20minutos y la so edición en llinia, 20minutos.es, espubliza baxo la llicencia Creative Commons CC-BY-SA 2.1, lo que dexa copiar, distribuyir, amosar, facer trabayos derivaos y usar comercialmente los sos conteníos, con delles condiciones.[10]

Proyeutos[editar | editar la fonte]

Nel añu 2001, 20minutos creó'l Club del llector. Pa inscribise nel mesmu, bastaba con unviar un cupón que publicare nel periódicu, y los socios llograben descuentos en delles tiendes y eventos enseñando'l carné que se-yos unviaba. Sicasí, el Club sumió gradualmente, hasta'l so total escaezo anguaño.

En 2003 apaeció El Jueves Campus, un suplementu gratuitu editáu pol selmanal El Jueves, distribuyíu xunto col periódicu 20 minutos los segundos xueves de cada mes nes zones universitaries. Esta publicación nun esiste anguaño.

N'avientu de 2005 entamo la publicación de Calle 20, revista mensual gratuita qu'enceta conteníos de cultura, moda, enclinos y ociu. La revista se distribuyó en llocales de moda, chigres, tiendes de ropa, sales d'esposiciones, restoranes, (etc). Publicó'l so últimu númberu en marzu de 2013.

Tamién en 2005 llanzóse la primer edición de los Premios 20blogs, siendo convocada a partir d'entós una edición añal de los mesmos.[11]

Direutivos[editar | editar la fonte]

Encarna Samitier. Direutora editorial de 20minutos. Ñacida en Barbastro en 1959, Encarna Samitier ye llicenciada en Ciencies de la Información pola Universidá de Navarra. Entamó la so intensa trayeutoria profesional n'Heraldo de Aragón en 1981, onde punxo en marcha'l Serviciu de Documentación. Darréu, foi responsable de les seiciones de Llocal y Reportaxes y redautora xefa de les árees d'Aragón, Cultura y Sociedá. Nel añu 2000, foi nomada subdireutora d'Opinión, y en 2016 fízose cargu de la direición de Comunicación y Opinión d'Henneo. Dirixó'l programa de televisión 'El Contrapunto", en ZTV, y la revista 'La Magia de Viajar por Aragón'. Ye columnista y collaboradora de dellos medios, ente ellos Radio Zaragoza/Cadena Ser y Aragón Televisión.

Carmelo Encinas Campa. Direutor d'Opinión. Ñacíu en Madrid en 1954 ta llicenciáu en Ciencies de la Información pola Universidá Complutense de Madrid. Foi redautor xefe del Mañanera Cadena Ser y editor del informativu del meudía Madrid Hora 14. Creador de Redaición Madrid, dirixó, en distintes etapes, los programes 'Madrid siete días', 'En la calle Madrid' y 'En pleno Madrid', toos na cadena autonómica Telemadrid. Columnista d''El País' dende 1996, foi direutor d'antena en Localia TV, onde dirixó'l programa d'alderique y entrevistes 'Unos y otros'. Participa en conxustes en TVE, Telecinco, La Sexta, Canal 24 horas, 13TV y COPE, y nes televisiones autonómiques de Madrid y d'Aragón.

Ex-Direutivos[editar | editar la fonte]

Arsenio Escolar. Direutor editorial de 20minutos. Burgalés, ñacíu en 1957, llicenciáu en Periodismu y en Filoloxía Hispánica, trabayó primeramente en Guía del Ocio de Madrid, Tele Radio, El Globo y Cambio 16. En 1989 fundó como direutor Diario 16 de Burgos y foi dempués redautor xefe del diariu El Sol, direutor del diariu Claro, subdireutor del diariu económicu Cinco Días y subdireutor del diariu El País. Ganó dellos premios periodísticos y lliterarios. Dirixó 20minutos dende la so fundación, en febreru de 2000, hasta setiembre de 2017.

José Antonio Martínez Soler. Xubiláu dende 2013, foi fundador y Direutor xeneral de 20 minutos. Doctor en Ciencies de la Información pola Complutense, diplomáu pola Universidá de Harvard (Estaos Xuníos) y profesor titular d'Economía na Universidá d'Almería. Direutor-fundador de los diarios El Sol y La Gaceta de los Negocios, del selmanariu Doblón y del primer diariu Buenos Días de TVE; redautor xefe d'El País y de Cambio-16. Direutor de los telediarios y de dellos programes (Informe del Día, Entevistes a Candidatos Presidenciales, Alderiques, etc.) de TVE. Corresponsal-xefe de TVE en Nueva York y autor de dellos llibros (Jaque a Polanco, Autopistas de la información, Los empresarios ante la crisis, etc.). Ye almeriense y tien la Medaya d'Andalucía.

Ideoloxía[editar | editar la fonte]

Según un estudiu fechu por Orange Media en mayu de 2007, el 46% de los encuestaos creen que 20minutos nun tien orientación política, un 32 % asitítialu na izquierda o centro-izquierda, frente a un 19 % que lo considera de dreches o centro-derecha y un 13 % que cree que ye de centru.[12]

En 2002 Arsenio Escolar, direutor editorial de 20minutos y 20minutos.es, espublizó na redación de 20minutos un documentu internu tituláu Los 16 mandamientos, nos qu'espón dalgunes de les claves del tipu de periodismu que pretendía pal periódicu.[13] Ente estes claves méntase una preferencia pol periodismu llocal frente al nacional o internacional, poles noticies bones frente a les males, polo interesante frente a lo importante y poles noticies con nomes mesmos frente a les que contienen meles estadístiques. Tamién defende la implicación del llector nel diariu al traviés d'una comunidá de llectores y de seiciones específiques nes qu'estos puean apurrir les sos opiniones y noticies personales.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Noticia de l'alquisición (Heraldo.es 2/7/2015. Consultáu'l 26/10/2015)
  2. (en castellanu) Relevo na dirección de '20minutos': Encarna Samitier sustitúi a Arsenio Escolar. 20minutos.es - Últimes Noticies. https://www.20minutos.es/noticia/3144543/0/relevu-direccion-20minutos/. Consultáu'l 2 de xunu de 2018. 
  3. «Cambio na cúpula directiva de 20 minutos y Multiprensa y Mas». Consultáu'l 2 de xunu de 2018.
  4. (en castellanu) ’20 minutos’ tuvo 30 fundadores. https://blogs.20minutos.es/arsenioescolar/2012/02/02/20-minutos-tuvo-30-fundadores/. Consultáu'l 2 de xunu de 2018. 
  5. www.infoperiodistas.info. «Cambio na cúpula directiva de 20 minutos y Multiprensa y Mas». Consultáu'l 2 de xunu de 2018.
  6. «20minutos convertir nel diariu más lleíu d'España». 20minutos.es (12 de xunetu de 2006). Consultáu'l 8 de mayu de 2011.
  7. «20minutos convertir nel diariu más lleíu de tola historia d'España». 20minutos.es (29 d'abril de 2008). Consultáu'l 8 de mayu de 2011.
  8. [1]
  9. OJD Interactiva (xineru 2010 - avientu 2010). «Información y cifres de 20 minutos.es». Consultáu'l 8 de mayu de 2011.
  10. 20minutos.es. «Condiciones de copia y distribución». Consultáu'l 8 de mayu de 2011.
  11. 20minutos.es. «Premios 20Blog». Consultáu'l 8 de mayu de 2011.
  12. Orange Media (xunu de 2007). «Estrumiendo la prensa gratuita». Consultáu'l 8 de mayu de 2011.
  13. Arsenio Escolar (2002). «Los 16 mandamiento». Consultáu'l 8 de mayu de 2011.