Óblast de Múrmansk

Coordenaes: 68°02′N 34°34′E / 68.03°N 34.57°E / 68.03; 34.57
De Wikipedia
Óblast de Múrmansk
flag of Murmansk Oblast (en) Traducir coat of arms of Murmansk Oblast (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Rusia Rusia
ISO 3166-2 RU-MUR
Tipu d'entidá Óblasts de Rusia
Capital Múrmansk
Gobernador de Múrmansk (es) Traducir Andrey Çibis (es) Traducir
Nome llocal Мурманская область (ru)
Xeografía
Coordenaes 68°02′N 34°34′E / 68.03°N 34.57°E / 68.03; 34.57
Superficie 144902 km²
Llenda con Óblast d'Arcánxel, República de Carelia, Laponia finlandesa, Finnmark y Troms og Finnmark
Demografía
Población 732 864 hab. (1r xineru 2021)
Densidá 5,06 hab/km²
Más información
Estaya horaria Hora de Moscú y Europa/Moscú
Fundación 28 mayu 1938
gov-murman.ru
Cambiar los datos en Wikidata

Múrmansk (en rusu: Мурманская область, transl.: Múrmanskaya óblast) ye unu de los cuarenta y siete óblast que, xunto coles ventiún repúbliques, nueve krais, cuatro distritos autónomos y dos ciudaes federales, conformen los ochenta y tres suxetos federales de Rusia. La so capital ye la homónima Múrmansk. Ta allugáu nel distritu Noroeste, llindando al noroeste con Finlandia, al norte con Noruega, al este col mar de Barents y al sur y oeste col mar Blanco y Carelia.

Tien una área de 144 900 km² y una población de 892 534 habs. en 2002, incluyendo una minoría autóctona lapona.

Historia[editar | editar la fonte]

Mapa de la península de Kola que forma parte d'esti óblast.

El óblast de Múmansk foi creáu'l 28 de mayu de 1938 a partir del ókrug de Múrmansk, que pertenecía al óblast de Leningráu. D'esti postreru'l óblast llogró los distritos de Kírovski, Kolski, Lovozerski, Polyarni, Saamski y Teríberski, de la República Socialista Soviética Autónoma de Carelia el distritu de Kandalakshski.[1] Tres la guerra de Continuación (1941-1944) Finlandia dexó'l territoriu finés de Pechenga, siendo esti incorporáu al óblast de Múrmansk. En 1947 Finlandia vendió un pequeñu territoriu con una central hidroeléctrica, Rayakoski, a la Xunión Soviética que la incorporó al óblast de Múrmansk.

Economía[editar | editar la fonte]

La economía del óblast ta centrada na esportación y les principales esportaciones son productos de níquel, concentráu de apatita, cobre y productos de cobre, aluminiu y metales ferrosos.[2] El óblast produz casi la totalidá del concentráu de apatita en Rusia (3.7 millones de tonelaes en 1998), 43% del níquel, 15% del cobre, 12% de la mena de fierro ore y concentráu de fierro (17,7 y 6,4 millones de tonelaes en 1998) y 40% del cobaltu en Rusia.[3][4] El óblast de Múrmansk ye ricu en recursos naturales y contién depósitos de sobre tipo de 700 minerales.[3] Les industries principales son la minería y el procesamientu de productos básicos.[5]

Xeografía[editar | editar la fonte]

Xeográficamente ta alcontráu mayormente na península de Kola, y ye parte de la rexón de Laponia que s'esvalixa por cuatro países. Les fronteres del óblast de Múrmansk son la República de Carelia, el condáu de Finnmark en Noruega y la provincia de Laponia en Finlandia. Tamién ta cerca del condáu Norrbotten en Suecia. La mayor parte del óblast atopar al norte del círculu polar árticu. El óblast tien dos tipos de vexetación: taiga y tundra. La tundra predomina na mariña norte y sobre la llinia arbórea nos macizos montascosos del interior. La taiga cubre'l restu ye dicir tol sur sacante los montes. Pequeños llagos y turberes distribuyir por tol óblast.

El óblast de Múrmansk tien una topografía d'escasu relieve anque non totalmente absenta de montes y derribadorios. Polo xeneral, l'oriente del óblast ye más planu, ente que n'occidente, el terrén ye un pocu más eleváu escontra la llende con Finlandia. Estendiéndose dende Saariselkä en Finlandia hai una seguidilla de cuetos que s'internen hasta llegar aproximao al mediu del óblast llugar onde algamen los sos mayores altores. Los dos últimes zones alzaes son el macizu de Jibiny y el macizu de Lovozero; dambos lleguen a altores llixeramente cimeros a los 1.000 m. Dambos macizos alzar por sobre la llinia arbórea y combinen relieves nidios con derribadorios en glaciares de circos.

El óblast de Múrmansk según la península de Kola atópense delimitadas por falles llatitudinales. Tamién hai numberoses falles y quebres nel interior lo que fai que la rexón se llevemente sísmica. Ríos y llagos del óblast siguen en munchos casos falles. Ente los llagos principales destaquen l'Imandra, Umbozero y Lovozero que s'alluguen nel centru xunto a los macizos. El llagu Imandra ye'l más grande. Otru cuerpu d'agua importante ye'l banzáu que forma la represa del ríu Tuloma nel oeste del óblast. Les cuenques hidrográfiques drenan escontra'l mar de Barents o escontra'l mar Blanco. Na mariña norte cerca de Noruega hai una serie de pequeños fiordos y canales que disectan la mariña ente ellos la badea del Pechenga y la badea de Kola onde s'atopa la ciudá de Múrmansk.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima ye templáu fríu, pero atopar ente los más benignos de la zona ártica, pola influencia de la corriente del Golfu. El branu ye frescu, húmedu y lluviosu, con temperatures ente 9° na mariña nordés y 15° nel estremu sur de la península de Kola. En Múrmansk davezu rexístrense dellos díes per añu con más de 25° C y rexistráronse valores d'hasta 33 °C. L'iviernu ye fríu y secu, con una media d'ente −10° y −15 °C, con xubíes de la temperatura d'hasta +10° que n'ocasiones pueden faer dilir la capa de nieve en plenu xineru.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Llei soviética. Президиум Верховного Совета СССР. Указ. 28 мая 1938 г. Об образовании Мурманской области. "Ведомости Верховного Совета СССР", №7. 1938 Presidium del Sóviet Supremu de la Xunión Soviética. Decreto Mayu 28, 1938. Sobre l'establecimientu del óblast de Múrmansk
  2. Positive economic development in Murmansk
  3. 3,0 3,1 OVERVIEW OF MURMANSK REGION. Federation of American Scientists.
  4. Murmansk region Häme Polytechnic 2009-06-05
  5. Murmansk Oblast Globalsecurity.org

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]