Termómetru

De Wikipedia
Termómetru
Historia y usu
Usu Meteoroloxía
termometría (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Aparatu que sirve pa midir la temperatura d'un cuerpu, magar que d'avezu mídese la temperatura d'un fluyíu, polo xeneral l'aire. Los más emplegaos antiguamente taben fechos de mercuriu, pero sustituyóse esti material pol alcohol, yá que nun ye tan peligrosu como l'anterior. Esti tipu de termómetru funciona por dilatación: mídese l'aumentu de volume d'alcohol según la temperatura a la que tea espuestu. Otros tipos funcionen por variación de resistencia, emisión lluminosa o cualsiquier otra magnitú que camude cola temperatura.

Escales de temperatura[editar | editar la fonte]

La escala más emplegada na mayoría los países ye la escala Celsius o centígrada; esta cabera ye la denomación tradicional, que foi camudada pola de Celsius en 1948 n'honor a Anders Celsius (1701-1744).

Otres escales emplegaes na fabricación de termómetros son:

Dellos termómetros de llaboratoriu fabríquense con dos o más escales.

Tipos de termómetros más emplegaos[editar | editar la fonte]

  • Termómetru de vidru: trátase d'un tubu de vidru sellau que contién un llíquidu, xeneralmente mercuriu o alcohol, con colume que camuda cuando lo fai la temperatura. Esti cambéu de volume visualízase nuna escala graduada que polo xeneral alcuéntrase en graos Celsius.
  • Termómetru de resistencia:
  • Termopar:

Calibración d'un termómetru[editar | editar la fonte]

La calibración d'un termómetru realízase por un métodu de comparación, que consiste en comparar la indicación del termómetru cola d'ún de mayor precisión, cuando dambos atópense nun mediu afayaízu que reproduza una temperatura de manera controlao.

Un termómetru calíbrase pa tener confianza na so indicación. Al traviés del certificáu de calibración asegúrase la trazabilidá de patrones ñacionales de midía y facilítense asina les transaiciones comerciales.

Campu d'aplicación[editar | editar la fonte]

La medición esauta de la temperatura ye vital nun ampliu espeutru d'actividaes humanes, tales como los procesos industriales, el monitoréu y control d'alimentos, la salú y la seguranza. De fecu, en cásique tolos seutores la temperatura ye ún de los parámetros clave pa ser midíu.

Termómetros especiales[editar | editar la fonte]

Pa midir dellos parámetros empléguense ciertos termómetros modificaos, como los que vienen darréu: