Persistencia de la visión

De Wikipedia
El caballu ver en movimientu por cuenta de la persistencia retiniana pero en realidá esto asocede pol procesamientu cerebral de los estímulos visuales.

La persistencia de la visión foi un supuestu fenómeno visual descubiertu por Peter Mark Roget que demostraría como una imaxe permanez na retina humana una décima de segundu antes de sumir por completu.

Según los sos estudios, esto dexaría que veamos la realidá como una secuencia d'imáxenes ininterrumpíes y que podamos calcular fácilmente la velocidá y direición d'un oxetu que se mueve, si nun esistiera, veríamos pasar la realidá como socesión d'imáxenes independientes y estátiques.

Joseph-Antoine Ferdinand Plateau creyó afayar que'l nuesu güeyu ve con una cadencia de diez imáxenes per segundu. En virtú de dichu fenómenu, les imáxenes se superponen na retina y el celebru les "enllaza" como una sola imaxe visual, móvil y continua.

Supúnxose que'l cine aprovechaba esti efeutu y provoca esi "enllaz" proyeutando a más de 10 imáxenes per segundu (xeneralmente 24), lo que xenera nel nuesu celebru la ilusión de movimientu (la televisión dar a 29,97 fotogrames per segundu, y 25 n'Europa).[1]

Entamos[editar | editar la fonte]

La teoría de la persistencia de la visión defende que les imagen permanecen nel celebru unes fraiciones de segundu dempués de sumir. Esta teoría foi refutada en 1912 por Max Wertheimer. Con un esperimentu demostró que'l movimientu atalantar# que el güeyu muévese como respuesta de los socesivos estímulos de lluz. Esto conozse como Fenómenu Phi.

Lo que se demuestra tantu cola persistencia de la visión como col Fenómenu Phi ye que'l güeyu nun se porta de la mesma manera qu'una cámara fotográfica, el ser humanu nun ve en fotogrames per segundu. El celebru, al retener les imáxenes una fraición de segundu, dexó la creación d'un primer cine que consistía na superposición de dos imáxenes que, reproducíes a gran velocidá, daben la sensación de movimientu.[2]

Llei de Ferry-Porter[editar | editar la fonte]

Hai un ampliu marxe de frecuencies dende l'absoluta evidencia de ceguñu hasta la sensación de continuidá. Esti fenómenu conocer col términu inglés flicker. La frecuencia na que les imáxenes fúndense y sume el ceguñu llamar frecuencia crítica de flicker y, como yá apuntemos, depende del nivel de llume de la pantalla. Ye una dependencia de tipu logarítmicu y conozse como llei de Ferry-Porter:

Efeutu de la persistencia visual



B = nivel de rellumu de la pantalla midíu en foot-lambert.

Considérase que la frecuencia estragal o crítica ye del orde de 40 Hz (daqué más baxa nun cine por casu onde les condiciones de llume se adecuan al visionado). Sicasí, esta frecuencia va poder variar ente los 60 Hz (fuerte llume diurno) hasta 4 Hz (llume nocherniego y visión fotópica). Esto esplícase gracies a la naturaleza de los cono y cayaos. Los primeres (conos) capten les imáxenes en redolaes d'altu llume y facer con una respuesta bastante elevada. Otra manera, los cayaos son muncho más sensibles, d'ende que s'encarguen de captar en redolaes de llume precario. Agora bien, precisen muncho más tiempu pa escitase y volver a la situación inicial de reposu (hasta 0,25 segundos).

Mitu[editar | editar la fonte]

A lo llargo del tiempu ya inclusive na actualidá, hubo ciertes persones que negaron la veracidá de les lleis qu'espliquen la teoría de la persistencia de la visión y creen que la persistencia de la visión ye puramente un mitu.

Según les pallabres de Miguel Ángel Martín Pascual nel so llibru La persistencia retiniana y el fenómenu phi como error na esplicación del movimientu, del 2008, cita textualmente: "Al traviés del güeyu recibimos cambeos, non imáxenes como nuna cámara de semeyes" . Negando asina cualquier esplicación que se dea sobre lo qu'asoceda nel interior del nuesu güeyu a partir del estudiu del cinematógrafu.

Estos detractores de la persistencia de la visión alieguen que la facilidá de comprensión de les teoríes sobre la persistencia de la visión fixo qu'estes sían mundialmente aceptaes, pero qu'en realidá nun llogren esplicar los sucesos que y tienen llugar nel nuesu güeyu. Según ellos, les imáxenes que'l zootropo xenera, son puramente imáxenes borroses que s'acaben superponiendo un sobre la otra, nun son imáxenes en movimientu.

Anque estes teoríes conspiratorias, si negamos les lleis de la persistencia de la visión, anque nun s'atopó nenguna llei o fenómenu que llogre esplicar el puntu de vista de los contrarios a la persistencia de la visión, Miguel Ángel Martín Pascual espón que "nun sabemos Entá Cómo percibimos tou lo que se mueve, pos ta íntimamente rellacionada coles imáxenes mentales y el Procesu de pensamientu. Apenes entevemos estos procesos. Sabemos ónde pasa y que se complejísimo y va costar revisar dolorosamente enforma de lo que Sabemos. "[3]

Veracidá de la persistencia de la visión[editar | editar la fonte]

Dende la perspeutiva contemporánea, nel campu de la neurofisioloxía de la perceición, afírmase que la persistencia de la visión o retiniana o persistencia óptica ye un mitu.

La perceición del movimientu aparente, esto ye, la que se llogra a partir de la observación de secuencies d'imáxenes estátiques como les que se proyeuten socesivamente nuna pantalla de cine o nuna televisión o nun monitor d'ordenador -ilustrada nesti artículu col caballu que paez movese- esplícase debíu al procesamientu que fai'l celebru de les señales llétriques provenientes de la retina les cualos de la mesma son tresmitíes por aciu el nerviu ópticu al nucleu xeniculáu llateral y depués a otres zones del celebru pa faer procesamientos.

A pesar de la gran cantidá d'evidencia empírica atropada mientres l'últimu sieglu d'investigaciones en neuroloxía y en neurofisioloxía de la perceición, delles persones ensin familiarizar colos afayos científicos inda atribúin, equivocadamente, a la persistencia retiniana la esplicación de la perceición de movimientu aparente como resultáu de la observación de secuencies d'imáxenes estátiques.

Quien-y asignen dalgún valor a la persistencia retiniana basar n'argumentos débiles como estos:

El güeyu fai que cualquier imaxe vista grabar na retina por un curtiu tiempu (mientres aproximao 0,1 segundos). Por casu, al asitiar un oxetu frente a la vista y retiralo rápido, cualquier persona que tuviera mirándolo siguirá ver, porque'l celebru retién la impresión de la lluz. Esta impresión ye bultable al mirar por un momentu una fonte de lluz como'l sol y depués estremar la vista.

Una revisión d'esti argumentu llévanos a la conclusión de que si se superpusieran na retina diversos estímulos visuales entós la resultancia nun sería movimientu sinón a lo sumo l'amiestu o tracamundiu de dichos estímulos dando llugar a imáxenes borroses, como la que se vería na pintura de Marcel Duchamp, Desnudu baxando una escalera.

Esti error derivar d'atribuyi-y una esplicación al fenómenu visual solamente a partir d'un órganu periféricu como ye'l güeyu ensin la intervención del celebru argumentu que s'hai desvirtuado sistemáticamente por afayos como'l mentáu pol cognoscitivista Donald Hoffman de suxetos qu'a pesar de tener la retina dafechu sana nun pueden captar el movimientu nel mundu real, por cuenta de mancadures nel celebru, a esta disfunción denominar acinetopsia, esto ye, ceguera al movimientu.[4]

Dende los sos entamos la presunta esplicación de la persistencia retiniana escareció de fundamentos científicos como puede apreciase dende la primer referencia a un artículu de Peter Mark Roget nel que se basen delles revisiones de la teoría cinematográfica avera de la tema como ye'l casu de la primer referencia a esti autor realizada por Terry Ramsaye[5], hasta otres más recién como la de Román Gubern[6]

L'artículu de Peter Mark Roget (Roget, 1824), enceta una tema dafechu distinta al de la ilusión del movimientu aparente porque trata de la ilusión que se llogra al ver los radios d'una carreta al traviés de persianes verticales, pero nun fai referencia a la perceición de secuencies d'imáxenes estátiques que depués se podríen ver en movimientu. Un analís detallao y fondo del documentu de Roget puede atopase en Anderson y Fisher (1978, pp. 3-8).

Tamién se plantegó de manera equivocada que la persistencia retiniana rellacionar col fenómenu phi pa crear la ilusión de movimientu nel cine, esti error derivar na equiparación equivocada que se fai del sistema visual humanu con una cámara. Sicasí'l güeyu opera de formes distintes yá que a diferencia de les cámares de cine o videu nun tien una cadencia o velocidá de cuadros nin un permediu d'escanio de llinies. En realidá'l complexu sistema visual basar en detectores de movimientu, de detalles y de patrones; los cualos una vegada procesaos dan como resultáu la esperiencia visual, que ta empobinada fundamentalmente pola busca activa de sentíu y esplicaciones del mundu.

Unu de los motivos pol cual la persistencia retiniana, anque ye una esplicación equivocada, tómase como verdadera ye porque ye senciella d'entender y aparentemente ye una teoría final sobre la cual nun ye necesariu siguir razonando más. En contraste, les esplicaciones derivaes de la investigación científica impliquen l'esfuerzu d'averase a nociones de neuroloxía col componente adicional de que nelles se manifiesta la necesidá de siguir investigando una tema nel qu'amodo se van respondiendo distintes entrugues avera del pensamientu visual. Asina l'actitú de quien repiten les esplicaciones de la persistencia retiniana ye la de creer en daqué simple a duldar metódicamente.

Persistencia visual nel cine[editar | editar la fonte]

Na historia del cine inda se caltién la persistencia de la visión como base del movimientu. Nun primer momentu, les cintes reproducir a 16 fotogrames per segundu (una velocidá que dexaba que'l públicu percibiera'l movimientu a pesar de ser más lenta que l'actual). Col pasu del tiempu aumentar a 24 fotogrames per segundu y, na actualidá, atopamos películes rodaes a 48 fotogrames per segundu. [2]

Persistencia visual na televisión[editar | editar la fonte]

La televisión, como'l cine, crea la ilusión de movimientu al presentar el güeyu una rápida socesión d'imáxenes, Nel casu de la televisión, el güeyu ye incapaz d'apreciar el movimientu a gran velocidá d'un puntu brillosu sobre la superficie d'una pantalla. Esta ilusión ye posible gracies a la persistencia de la visión, que fai que'l güeyu nun aprecie'l desplazamientu del puntu sinón que vea a cencielles imáxenes completes. Cuando'l güeyu mira a un puntu que se mueve rápido, el fenómenu mentáu fai que la imaxe persista nel celebru una fraición de segundu dempués de que'l puntu yá se moviera a otru llugar.

La persistencia de la visión, tamién llamada persistencia na retina, ye'l tiempu que tarda'l nuesu celebru a esaniciar la información suministrada. Esisten, sicasí, unes llendes dientro de los cualos el güeyu aprecia esti "engañu" lo que se traduz nun ceguñu de la imaxe percibida. El güeyu aprecia les imáxenes formaes por un puntu brillosu con sensación de continuidá, cuando la frecuencia cola que se repiten estes imáxenes "completes ye de, aproximao, 16 vegaes nun segundu (16 hercios). A esta frecuencia, el ceguñu nel que faíamos referencia ye notable, sumen por completu a la frecuencia d'unos 48 hercios.

La persistencia de la visión ye'l fundamentu fisiolóxicu que fai posible la esistencia de la televisión. Les imáxenes, nesti mediu, tán formaes pol desplazamientu zigzagueante, d'esquierda a derecha y de riba a embaxo d'un puntu que les conforma, lo mesmo na cámara que na televisión[7]

Exemplos[editar | editar la fonte]

Mientres la dómina victoriana, dellos xuguetes ópticos fueron utilizaos p'amosar diverses ilusiones y, en dellos casos, remanábase-yos como factores probatorios de diverses teoríes de la visión, ente elles la persistencia retiniana.

Fenaquistoscopio: xuegu visual que consiste en dellos dibuxos d'un mesmu oxetu en posiciones llixeramente distintes, distribuyíos por una placa circular llisa. Cuando esta placa faise xirar frente a un espeyu créase la ilusión de movimientu.

Taumatropo: Ye un xuegu visual consistente nun círculu que tien dibuxaes una imaxe a cada llau, y dispón d'unes cuerdes nos estremos, por aciu les cualos puédese-y faer xirar. Debíu al efeuto de la persistencia de la visión, la retina humana retién mientres un intre la imaxe vista enantes, y dambos sobrepónense formando una sola. [8]

Zoótropo: Otru xuegu visual consistente nun cilindru con pequeñes abertures na parte cimera. Nel interior asítiense delles imáxenes que formen parte d'una mesma aición y, al faelo xirar, mirando al traviés de los furos, puede vese una escena con movimientu y de forma siguida. [9]

Praxinoscopio: Consiste nun oxetu circular onde l'espectador mira pela parte d'enriba y onde hai una serie d'imáxenes dibuxaes que se reflexen nunos espeyos p'apurrir una nitidez mayor. El praxinoscopio va xirando por aciu un rabil produciendo la ilusión de movimientu. Tuvo diverses variantes y avanzó hasta que tamién dexó la proyeición d'estes animaciones. [10]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Diccionariu d'Arte II. ISBN 84-8332-391-5.
  2. 2,0 2,1 «Persistence of vision». Consultáu'l 14 d'avientu de 2016.
  3. «La sensación de movimientu según la persistencia retiniana». Hipertextual. 
  4. Hoffman, 2000, p. 197.
  5. Ramsaye, 1926, p. 10.
  6. Gubern, 1982, p. 19.
  7. Martínez Abadía, José. Introducción a la teunoloxía audiovisual.
  8. «¿Qué ye un Taumatropo? - Rede Gráfica Llatinoamérica». Consultáu'l 14 d'avientu de 2016.
  9. «Zoótropo - EcuRed». Consultáu'l 14 d'avientu de 2016.
  10. «Praxinoscopio». Consultáu'l 14 d'avientu de 2016.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]