Papa Ceferín

De Wikipedia
Papa Ceferín
15. Papa

199 - 20 avientu 217
Víctor I - Calistu I
Vida
Nacimientu Roma[1], fecha desconocida
Nacionalidá ensin valor
Llingua materna llatín
Muerte Roma20 d'avientu de 217
Oficiu sacerdote católicu
Llugares de trabayu Roma
Santoral
26 d'agostu
Creencies
Relixón Ilesia Católica[2]
Cambiar los datos en Wikidata

Ceferín, (* Roma, ¿? – † 20 d'avientu de 217). Papa númberu 15 de la Ilesia católica de 199 a 217.

Fíu d'Abundiu, al aniciar el so pontificáu nomó a Calistu, que sería'l so socesor, archidiáconu de Roma, cargu equivalente al actual de Secretariu d'Estáu, y que supunxo convertilu nel so principal conseyeru, que, xunto a la escasa formación teolóxica, lu fixo depender totalmente d'aquelli.

Conocemos muncho más de Ceferín que de cualquier otru pontífiz de los primeros años de la Ilesia, anque esta información ta posiblemente sesgada al proceder del teólogu romanu Hipólitu, el que, na so obra Philosopheumena, acusaba al papa de siguidor del monarquianismu modalísticu o modalismu, doctrina que negaba la Trinidá y que posiblemente aceutó Ceferín, baxo la influyencia del so conseyeru Calistu, como rempuesta al montanismu. Na avandicha obra, Hipólitu describe a Ceferín como torpe y inorante, lo que pue ser ciertu, yá que nun gozaba de la conocencia teolóxica del so archidiáconu y conseyeru.

Ceferín estableció que los mozos, cumplíos los 14 años, fixeren la comunión per Pascua y que los cálices nun foren de madera. Introdució, amás, l'usu de la patena. Tamién escomulgó a Tertulianu.

Nel so pontificáu, aniciáu baxo'l gobiernu del emperador Septimiu Severu, volvieren a escomenzar les persecuciones contra los cristianos, persecuciones qu'amenorgaron tres la so muerte y nel gobiernu del so socesor, Caracalla, pero que se reactivaron al xubir, en 217, al tronu del imperiu Macrín, lo que fai afirmar a ciertes fontes que Ceferín morrió nesi mesmu añu tres sufrir martiriu, anque, al nun esistir pruebes documentales d'esta afirmación, lo más probable ye que finara de muerte natural.

Predecesor:
Vítor I

199-217
Socesor:
Calistu I


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.theguardian.com/news/datablog/2013/feb/13/popes-full-list.
  2. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: zephyrin. Data de consulta: 18 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]