Océanu Pacíficu

Coordenaes: 0°N 160°W / 0°N 160°O / 0; -160
De Wikipedia
Océanu Pacíficu
Situación
División alministrativa Alta mar
Tipu océanu
Parte de Océanu Mundial
Coordenaes 0°N 160°W / 0°N 160°O / 0; -160
Datos
Superficie 161 760 000 km²[1]
Fondura 11 034 m (máximu)
4280 m (media)
Cambiar los datos en Wikidata

L'océanu Pacíficu ye la mayor de les divisiones oceániques de la Tierra. Estiéndese dende l'océanu Glacial Árticu al norte hasta l'océanu Glacial Antárticu (o, según les definiciones, hasta L'Antártida) al sur, y ta arrodiáu per Asia y Australia al oeste y por América al este.

Con una estensión de 165,25 millones de km², esta sodivisión del Océanu Mundial -y, por tanto, de la hidrosfera- cubre'l 46% de la superficie acuática de la Tierra y alredor del 33% de la so superficie total, siendo, poro, mayor que la suma de toles mases de tierra del planeta. L'ecuador sodivídelu en océanu Pacíficu Norte y océanu Pacíficu Sur, con dos esceiciones: les islles Galápagos y Gilbert, que s'estienden al norte y al sur d'elli, considérense parte del Pacíficu Sur[2] La fuexa de les Marianes, na fastera occidental del Pacíficu Norte, ye'l puntu más fondu de la superficie terrestre, llegando hasta los 10.911 m de fondura[3].

Los primeros occidentales qu'avistaron l'océanu Pacíficu ficiéronlo a entamos del sieglu XVI, cuando l'esplorador español Vasco Núñez de Balboa cruzo l'ismu de Panamá en 1513 y descubrió lo qu'elli llamó Mar del Sur. El nome actual dió-ylu l'esplorador portugués Fernandu de Magallanes demientres la espedición española que circunnavegó'l mundu en 1521. Dempués de bordear el cabu de Fornos alcontró vientos favorables al aportar a mar abiertu, y poro decidió llamar Mar Pacíficu al océanu que travesaba[4].

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Los cinco océanos de la Tierra