LGBT

De Wikipedia
Palcu del Bologna Pride 2008 (28 de xunu de 2008) na arribada a la plaza VIII Agosto

LGBT o GLBT son les sigles que designen colectivamente a les lesbianes, los gais, los bisexuales y les persones tresxéneru. N'usu dende los años 90, el términu «LGBT» ye un allongamientu de les sigles «LGB», que de la mesma reemplazaren a la espresión «comunidá gai» que munchos homosexuales, bisexuales y transexuales sentíen que nun-yos representaba afechiscamente.

El so usu modernu intenta enfatizar la diversidá de les cultures basaes na sexualidá y la identidá de xéneru, y puese aplicar para referise a daquién que nun ye heterosexual, en llugar d'aplicalo puramente a persones que se definen como homosexuales, bisexuales o tresxéneru. Pa dar cuenta d'esta inclusión, una variante popular inclúi la lletra Q de queer (ex, “LGBTQ”) p'aquellos que nun tean específicamente representaos por LGBT, como los pansexuales, intersexuales, etc.

Les sigles estableciéronse como una forma d'auto-identificación y fueron adoptaes pola mayoría de comunidaes y medios de comunicación LGBT en munchos países de fala inglesa. Sicasí, nun son del gustu de toos a los que lliteralmente engloba. Per un sitiu, dalgunos intersexuales quieren ser incluyíos nel grupu LGBT y preferiríen el términu «LGBTI». Por otru, ciertos individuos d'un grupu pueden sentir que nun tienen nenguna rellación colos individuos de los otros grupos englobados y atopar ofensives les persistentes comparances. Dalgunos defenden que les causes tresxéneru y transexuales nun son les mesmes que les de los homosexuales y bisexuales. Esto atopa la so espresión na corriente del «separatismo gai y lésbicu», que caltién que les lesbianes y los gais tendríen de formar una comunidá distintiva y dixebrase de los otros grupos que de normal s'inclúin. Otres persones tampoco ven con bonos güeyos el términu y creen que les lletres son demasiao políticamente correutes, un intentu de categorizar diversos grupos de persones nuna zona gris, qu'implica que les esmoliciones y prioridaes de los grupos principales representaos reciban la mesma consideranza.

Historia[editar | editar la fonte]

2007 Gay Parade 2007, Buenos Aires, entamada pola Federación arxentina de LGBT.

Enantes de la revolución sexual de los años 60, nun había nengún términu común que nun fuera despreciatible pa los non heterosexuales. Lo más paecío yera «tercer xéneru» que provenía de la sexoloxía de la década de 1860 y la cultura hindú, pero nunca algamó un usu xeneralizáu.

El primer términu llargamente utilizáu, homosexual, adquirió na cultura anglosaxona connotaciones negatives, polo que se tendía a reemplazalo por homófilu nos años 50 y 60. Cuando les lesbianes empezaron a construyir la so propia identidá, el términu «gais y lesbianes» xeneralizóse. Anque esta agrupación nun foi del gustu de tola comunidá lésbica. La organización Daughters of Bilitis biforcóse en 1970 por tensiones internes debíes a la direición na que teníen de centrase: el feminismu o los derechos homosexuales. Les feministes lésbiques tomaron como prioridá la igualdá de xéneru, percibiendo como patriarcales les diferencies de roles ente homes y muyeres o lo butch y femme. Evitaben los roles de xéneru que fueren dominantes nos chigres pa lesbianes y estremáronse de los homes homosexuales, que percibíen como chovinistes; munches d'elles refugaron trabayar colos homes gais o lluchar poles sos causes. Sicasí, les lesbianes que teníen una visión más esencialista, que cuntaben que nacieren homosexuales y qu'emplegaben el términu «lesbiana» hasta entós descriptivu pa definir a les de la so orientación sexual, xeneralmente consideraben que les opiniones separatistes y griesques de les feministes lésbiques yeren perxudiciales pa la causa de los derechos de los homosexuales. A esto puestu xunióse-y la petición de bisexuales y persones tresxéneru de ser reconocíos como parte integrante de la gran comunidá. Al estenase la euforia inicial de los disturbios de Stonewall, ente finales de la década de 1970 y principios de la de 1980, hubo un cambéu de perceición, dellos gais y lesbianes volviéronse menos tolerantes coles persones bisexuales o tresxéneru.

Munchos creíen que los transexuales actuaben según los estereotipos de xéneru y que los bisexuales yeren namái homosexuales que teníen mieu de salir del armariu y ser sinceros cola so identidá. Los cuatro grupos que conformen el términu LGBT tuvieron dificultaes a la de desenvolver la so propia identidá y les sos rellaciones colos otros miembros del grupu coleutivu, n'ocasiones escluyéndolos. Estes dificultaes siguen vixentes anguaño. El términu LGBT foi probablemente utilizáu per primer vegada para referise a tola comunidá polos estudiantes activistes LGBT de los años 60, anque nun ta claru con qué frecuencia o algame usóse entós el términu.

Nun foi hasta los años 90 que s'empezó a tratar col mesmu respetu y con igualdá a los grupos y persones gais, lesbianes, bisexuales y transexuales dientro del movimientu LGBT. Anque nel senu de la comunidá LGBT viéronse ciertos discutinios sobro l'aceptación universal de los distintos grupos de miembros (les persones tresxéneru, en particular, fueron n'ocasiones marxinaes pol gruesu de la comunidá LGBT), el términu LGBT foi un símbolu positivu d'inclusión.

A duelgu de que les sigles «LGBT» nun contienen les iniciales de les comunidaes más pequeñes, xeneralmente acéptase que'l términu inclúi a aquellos non identificaos poles cuatro lletres. Polo xeneral, l'usu del términu LGBT ayudó, col pasu del tiempu, a integrar a individuos que d'otra forma seríen marxinaos na comunidá global.



Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]