Francisco Antonio Zea

De Wikipedia
Francisco Antonio Zea
ambassador of Colombia to the United Kingdom (en) Traducir

16 xunu 1820 - 28 payares 1822
← ensin valor - José Fernández Madrid
Vicepresidente de Colombia

17 avientu 1819 - 21 marzu 1820
← ensin valor - Francisco de Paula Santander
Vida
Nacimientu Medellín23 de payares de 1766[1]
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Bandera de Venezuela Venezuela
Muerte Bath28 de payares de 1822[1] (56 años)
Sepultura Museo Cementerio San Pedro (es) Traducir
Estudios
Estudios Colegio Mayor de San Bartolomé (es) Traducir
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu botánicu, diplomáticu, periodistapolíticu
Abreviatura en botánica Zea (IPNI)
Cambiar los datos en Wikidata

Juan Francisco Antonio Hilarión Zea Díaz (23 de payares de 1766Medellín – 28 de payares de 1822Bath) foi un científicu, políticu, periodista y diplomáticu grancolombiano.

Actividá científica[editar | editar la fonte]

En 1805 como direutor del Xardín Botánicu de Madrid publica nel Selmanariu d'agricultura y artes la noticia del plantíu d'árboles con calter festivu en Villanueva de la Sierra dando pública fe de la celebración del primer Día del Árbol nel mundu.[3] La publicación d'esti selmanariu, de la qu'él yera'l direutor representó unu de los máximos esponentes de la ilustración española. Escribieron nel Selmanariu los más relevantes científicos ya inxenieros españoles y estranxeros qu'espublicen les últimes teoríes sobre agricultura, artesanía y usos domésticos cotidianos, con analises y teoríes de corte preindustrial. xunto a ellos los párrocos ya intelectuales locales, al traviés de la correspondencia, contribúin a completar los conteníos..

Patriota[editar | editar la fonte]

En 1815 salió escontra Xamaica onde se xune a la causa republicana, entrevistándose con Simón Bolívar en Kingston. Depués diríxense a Haiti onde col sofitu del presidente Petion entámase la espedición de Los Cayos pa invadir Venezuela. El 12 de febreru de 1816 Bolívar nomar intendente de Facienda de los Estaos de la Confederación de la Nueva Granada y Venezuela. El 3 de mayu de 1816 les fuercies espedicionaries al mandu de Bolívar desembarquen na isla de Margarita, na que'l 7 del mesmu mes una asamblea encabezada pol xeneral Juan Bautista Arismendi, ratifica los poderes especiales conferíos a Bolívar en Los Cayos. Depués d'esta ratificación, les fuercies espedicionaries de Bolívar pasen a Carúpano, onde finalmente desembarquen y proclamen l'abolición de la esclavitú. La flotilla salea hasta Ocumare de la Mariña onde los patriotes son ganaos polos realistes. Bolívar fuxe a Haiti. Nel mes d'ochobre de 1816 los xefes patriotes tres la victoria na batalla d'El Xuncal alcordaron pidi-y a Bolívar que tornara nuevamente y designaron a Zea por que se treslladara a Haití y diéra-y al Llibertador les bones nueves. Ye según el 21 d'avientu de 1816 salió d'Haití, con un aldu fixu, tornar a Venezuela y lliberar del xugu del Imperiu español. Nel segundu intentu d'invasión el 8 de mayu de 1817 nomar nel Congresu de Cariaco suplente de Bolívar. Tres la batalla de San Felix el 19 de xunetu de 1817, xuntos conquistaron Angostura y la provincia de Guayana. Zea participó viviegamente na instauración de la Tercer República de Venezuela y na alministración del exércitu llibertador. El 22 de payares, cuando Bolívar foi combatise al pacificador Pablo Morillo, Zea reemplazar como executor de proyeutos civiles.

Zea morrió en Bath, Reinu Xuníu, el 28 de payares de 1822 a los 56 años. El 4 d'avientu foi soterráu na abadía de San Pedro y San Pablo en Bath.[4]

Fuentes[editar | editar la fonte]

  • robert Zander, fritz Encke, günther Buchheim, siegmund Seybold (eds.) Handwörterbuch der Pflanzennamen. 13ª ed. Ulmer Verlag, Stuttgart 1984, ISBN 3-8001-5042-5

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6wm528d. Apaez como: Francisco Antonio Zea. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Zea, Francisco Antonio. Noticia d'un plantío d'árboles en Villanueva de la Sierra. Selmanariu d'Agricultura y Artes. 24 ochobre 1805
  4. Britton, John (1825). «Chapter VI», The history and antiquities of Bath Abbey Church. Londres: Longman, páx. 192–193. Consultáu'l 6 de xunu de 2009.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]