Escritoriu

De Wikipedia
Escritoriu
Cambiar los datos en Wikidata
Típicu escritoriu con tapa.
Escritoriu d'oficina.

L'escritoriu (del llatín scriptorium) ye un tipu de mueble y una clase de mesa. Ye usáu frecuentemente na redolada de trabayu y d'oficina, pa lleer, escribir sobre él, pa usar instrumentos senciellos como llapiceru y papel o complexos como un ordenador. Los escritorios tienen de cutiu unu o más caxones.

Los primeros Escritorios na hestoria[editar | editar la fonte]

Nun esisten muertes de que s'utilizara un tipu de mueble específicu como los escritorios na Antigüedá clásica nin nes otres civilizaciones antigües del Mediu Oriente o Alloñáu Oriente. Nel medievu, les ilustraciones amuesen los primeros muebles que paecen ser diseñaos y construyíos pa la llectura y l'escritura, o usu cotidianu los monxos calígrafos, principales difusores de la cultura mientres esa dómina, utilizaben atriles que s'asitiaben sobre les rodíes o mesines.

Cola llegada del Renacimientu y l'espardimientu de la imprenta #empezar a utilizar una mesa específica

Los escritorios del Renacimientu y dómines posteriores tuvieron una estructura más delgada que la meses anteriores, y con más caxones. Como elementu determinante del destín pa escritoriu de les meses y otros muebles d'esti periodu, ye la presencia d'un caxón con trés pequeñes separaciones (pal bote de tinta, el papel secante y el polvu de bandexa) y un espaciu pal llapiceru.

L'escritoriu coles formes que se conocen anguaño nacieron fundamentalmente nel sieglu XVII y sieglu XVIII. L'escritoriu pa ordenador de les últimes décades ye la edición más recién a una llarga llista de formes d'escritoriu, pero que resulta ser un refinamientu de la mesa de dibuxu creada a finales del sieglu XIX.

Los escritorios non solo utilícense pa la escritura, sinón que cumplen tamién la función de guardar oxetos, documentos y preseos pa escritoriu, polo que van provistes de caxones a les bandes, que faen de soporte y dexen nel centru un espaciu pa los pies.

Era Industrial[editar | editar la fonte]

L'usu de la máquina de vapor fixo posible una rebaxa de los costos de fabricación na industria del mueble. A partir d'entós, fabricáronse cantidaes llindaes d'escritorios de bona calidá pa llares y oficines de mayor luxu, ente que la gran mayoría de les meses #realizar de forma rápida por mano d'obra ensin cualificar y con usu de componentes estandarizados. Asina, la edá por sigo sola nun garantiza qu'un antiguu escritoriu seya una pieza de bona calidá, una y bones esti cambéu na fabricación #llevar a cabu apocayá más qu'un centenar d'años. La necesidá d'almacenar papel y correspondencia impulsó la creación d'escritorios más complexos y especializaos, como'l modelu rolltop, que foi fabricáu en serie a finales del s.XIX y principios del S.XX, siendo variante del clásicu escritoriu cylinder. Apurríase una forma rápida y relativamente barata de guardar el fluxu cada vez mayor de papel ensin tener que ser retiráu esti a la fin de la xornada. Los documentos en papel empezaron a considerar la mesa definitivamente como'l so "llar" cola llegada de los archivadores. La correspondencia y #demás documentos yeren yá demasiáu numberosos y causaben problemes a la de ser clasificaos, por ello empieza a ser habitual la incorporación de casilleros nun pequeñu compartimientu percima o per debaxo de la mesa de trabayu. Exemplu d'esti interés por aumentar la funcionalidad de la mesa de trabayu ye'l famosu escritoriu Wooton. Estos nuevos diseños podíen tresformase en distintes formes y ángulos.

Escritorios d'aceru[editar | editar la fonte]

Una puxanza más pequeña nel trabayu d'oficina y na producción d'escritorios, #producir a finales del sieglu XIX y principios del XX col espardimientu del denomináu papel de calcu y el so usu masivu nes máquines d'escribir. Introduciéronse escritorios d'aceru que fueren capaces d'aguantar cargues más pesaes de papel y soportar meyor el trabayu con máquines d'escribir. Fízose popular el denomináu escritoriu en "L", con un agregu llateral utilizáu como anexu pa la máquina d'escribir.

Otra fase de gran crecedera d'esti sector #producir tres la Segunda Guerra Mundial cola estensión del usu de la fotocopiadora, que provocó una medría del trabayu de les oficines y collo del númberu de puestos de trabayu que riquíen meses d'escritoriu, menguando la superficie de trabayu d'estos puestos a midida que los precios de los arriendos alzábense, y los documentos fueron treslladaos direutamente a archivadores, unviaos a centros de xestión de documentos, o tresformaos en microfilme, o dambes coses coles mesmes. Tamién s'estendieron los muebles modulares con dellos asientos. Inclusive los escritorios de los direutivos y executivos, a midida que el so númberu crecía, #convertir en productos fabricaos a gran escala, construyíos con madera contrachapao o tremáu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

  • Caballete plegable
  • Mesa de caballete


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]