Catalina de Siena

De Wikipedia
Catalina de Siena
embaxadora

Vida
Nacimientu Siena[1]25 de marzu de 1347[2]
Residencia Siena
Muerte Roma[3]29 d'abril de 1380[2] (33 años)
Sepultura Santa Maria sobre Minerva (es) Traducir
basílica de Santo Domingo (es) Traducir
Causa de la muerte accidente vascular cerebral
Estudios
Llingües falaes italianu[4]
Profesora de Stefano Maconi
Oficiu hermana religiosa (es) Traducir, política, filósofa, diplomática, memorialistaescritora
Santoral
29 d'abril y 29 d'abril
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Tercera orden de Santo Domingo (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Catalina Benincasa, conocida como santa Catalina de Siena O.P. (25 de marzu de 1347Siena – 29 d'abril de 1380Roma), foi una santa católica. La Santa Sede reconocer como copatrona d'Europa ya Italia y doctora de la Ilesia.

Considerada una de les grandes místiques del so sieglu (Sieglu XIV), destacó coles mesmes la so faceta de predicadora y escritora, según la so decisiva contribución al regresu del papáu a Roma tres l'exiliu d'Avignon. Ye una santa bien venerada y popular en fundaciones, ilesies y santuarios de la Orde dominicana.

Infancia[editar | editar la fonte]

Catalina foi fía de Jacobo Benincasa, tintoreru, y de Lapa di Puccio di Piagente (o Piacenti), fía d'un poeta local. Los sos padres formaron una familia numberosa: Catalina yera la fía númberu ventitrés d'un total de venticinco parto: la so hermana ximielga Giovanna morrió recién nacida. Al añu siguiente, mientres la epidemia de peste negro qu'afaró Europa, tuvo llugar l'últimu partu que nun espolletó.[5]

Foi bautizada como Catalina Benincasa, pertenecía a una familia de la clase media-baxa de la sociedá, compuesta básicamente por fontaneros y notarios, conocida como "la fiesta de los 12", quien ente una revolución y otra, gobernaron na república de Siena dende 1355 hasta 1368.

El so hermanos moteyar como Eufrosina. Catalina nun tuvo una educación formal; dende temprana edá amosó'l so gustu pola soledá y l'oración, y siendo neña inda, a la edá de siete años, consagrar a la mortificación y fixo votu de castidá. A los dolce años los sos inalvertíos padres empezaron a faer planes de matrimoniu pa Catalina, pero ella reaccionó cortándose tol so pelo y zarrándose, con un velu sobre la so cabeza. Coles mires de persuadila, los sos padres obligar a realizar fatigoses xeres doméstiques, sicasí Catalina zarróse más en sí mesma, entá más convencida. Namái un eventu inusual, un palombu que se posó na cabeza de Catalina mientres oraba, convenció a Jacobo de la sincera vocación de la so fía.

A los dieciocho años tomó l'hábitu de la Orde Tercer de los dominicos. Someter al ciliciu (güei visible na ilesia de Santa Catalina de la Nueche, parte del complexu de Santa María de la Escala) y a enllargaos periodos d'ayunu, namái alimentada pola Eucaristía. Nesta primer fase de la so vida, estes práutiques yeren llevaes a cabu en solitariu.

Mocedá[editar | editar la fonte]

De xuru nos antroxos de 1366 vivió lo que describió nes sos cartes como un matrimoniu místicu con Xesús, na basílica de Santu Domingu de Siena, teniendo diverses visiones como la de Xesucristu nel so tronu con San Pedro y San Pablo, dempués de les cualos empezó a carecer cada vez más y a demostrar entá más el so amor a los probes.[6] Este mesmu añu morrió'l so padre y en Siena empecipióse un golpe d'Estáu.

Éxtasis de santa Catalina ante'l crucifixu, obra de Pompeo Batoni.

Los sos haxógrafos sostienen qu'en 1370 recibió una serie de visiones del infiernu, el purgatoriu y el cielu, dempués de les cualos escuchó una voz que lu mandaba a salir del so retiru y entrar a la vida pública.[7] Empezó a escribir cartes a homes y muyeres de toles condiciones, calteniendo correspondencia coles principales autoridaes de los actuales territorios d'Italia, rogando pola paz ente les repúbliques d'Italia y el regresu del papa a Roma dende Avignon. Caltuvo de fechu correspondencia col papa Gregorio XI, emplazándolo a reformar la clerecía y l'alministración de los Estaos Pontificios.

Mientres el tiempu que duró la peste de 1374, Catalina allegó al socorru de los desgraciaos, ensin amosase enxamás cansada, y entá, si hubiera de creer a los historiadores de la so dómina, podría dicise qu'operó dellos milagros. Poco dempués, el 1 d'abril de 1375 en Pisa, Catalina recibió los denominaos estigmes invisibles, de cuenta que sentía los dolor pero nun yeren visibles les llagues externamente.[8]

En xunu de 1376 Catalina foi unviada a Avignon como embaxadora de la República de Florencia, col fin de llograr la paz de dicha república colos Estaos Pontificios y el papa mesmu.[9] La impresión que causó Catalina nel papa significó la torna d'ésti a Roma'l 17 de xineru de 1377.

Más feliz n'otres ciudaes d'Italia, afirmó nelles la so fidelidá a la Santa Sede. Respondió a les cuestiones capciosas de dellos sabios y de dellos obispos, d'una manera que los confundió. Tres grandes trabayos ya inmenses dificultaes, reconcilió a los florentinos col papa Urbanu VI, socesor de Gregorio XI, colgando'l 18 de xunetu de 1378 una caña d'olivar nel Palaciu en señal de paz.[10]

Muerte[editar | editar la fonte]

Retiróse depués a la más fonda soledá; pero d'ellí hubo de sacala'l Cisma d'Occidente. Sofitó al papa romanu Urbanu VI, quien la convocó a Roma, onde vivió hasta la so muerte'l 29 d'abril de 1380, a la edá de trenta y trés años. Foi soterrada na Ilesia de Santa María sopra Minerva en Roma; el so craniu foi lleváu a la ilesia de Santu Domingu de Siena en 1384 y un pie atopar en Venecia.

Ente los principales siguidores de Catalina, atopábense'l so confesor y biógrafu, darréu xeneral de los dominicos, frai Raimundo de les Viñes, de Capua (fináu en 1399) y Estefano de Corrado Maconi (fináu en 1424), quien foi unu de los sos secretarios, y convirtióse depués en Prior Xeneral de los Cartuxos. El llibru de Raimundo sobre la vida de Catalina, la "Lleenda", foi termináu en 1395. Una segunda versión de la vida de Catalina, el "Suplementu", foi escritu unos años dempués por otru de los sos siguidores, fray Tomás Caffarini (muertu en 1434), quien darréu escribió tamién la "Lleenda Menor", llibru que foi traducíu al italianu por Estefano Maconi.

Canonización[editar | editar la fonte]

Canonización de Catalina, pol papa Pío II, obra de Pinturicchio.

Pío II declarar santa en 1461. Primeramente, conmemorar el mesmu día de la so muerte, el 29 d'abril. En 1628 Urbanu VIII mover a otru día, pa non superponer la fiesta cola de san Pedro de Verona, hasta qu'en 1969 volvió a la so fecha primitiva.

En 1939 Pío XII declarar patrona principal d'Italia, xunto a San Franciscu d'Asís.

El 3 d'ochobre de 1970 Pablo VI dio-y el títulu de Doctora de la Ilesia, siendo la segunda muyer en llograr tal distinción (dempués de santa Teresa de Xesús (27 de setiembre de 1970) y antes de Santa Teresita del Neñu Xesús). En 1999, sol pontificáu de Xuan Pablo II, convertir nuna de les Santes Patrones d'Europa.[11]

Otros credos

El nome de Catalina de Siena figura tamién nel Calendariu de Santos Luteranu.

Obra escrita[editar | editar la fonte]

Llibru della divina dottrina (Diálogu de la Divina Providencia), c. 1475

Santa Catalina dexó'l Diálogu de la Divina Providencia, llamáu a cencielles Diálogu, escritu mientres cinco díes d'éxtasis relixosu, del nueve al catorce d'ochobre de 1378. Trátase de 26 oraciones y 381 cartes. El testu ye consideráu como un importante testimoniu de la lliteratura toscana vernácula.[ensin referencies]

Santuarios nel so honor[editar | editar la fonte]

Los dalgunos de los templos n'honor de Santa Catalina de Siena son:

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Union List of Artist Names. Identificador ULAN: 500372058. Data d'espublización: 18 febreru 2016. Data de consulta: 13 febreru 2023. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: BeWeb. Identificador BeWeb de persona: 547. Data de consulta: 14 febreru 2021.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Identificador CONOR.SI: 41882723. Afirmao en: CONOR.SI.
  5. Ros, Carlos (2003). Catalina de Siena, santa d'Europa. Barcelona: Centre de Pastoral Llitúrxica, páx. 6. ISBN 84-7467-894-3.
  6. «Lyrical Mysticism: The Writing and Reception of Catherine of Siena» (inglés) (1 de xunu). Archiváu dende l'orixinal, el 6 de xunetu de 2018. Consultáu'l 6 de xunetu de 2018. «Caffarini's manuscripts which contain a total of 294 letters are the major source of the printed editions, with T.II.2 and T.II.3 at Biblioteca comuña -y degli Intronati in Siena as the most significant of the group. Comprised of two volumes from the early 15th century, the first volume is no longer fully extant, as pages sent to the Vatican in 1658 have not yet been returned. Today in Siena the collection totals 219 letters, with 80 letters in the first volume and 139 letters in the second volume.»
  7. Papasogli, G. Catalina de Siena, Reformadora de la Ilesia. Madrid: Editorial BAC, 1980, páxs. 30-48.
  8. Papasogli, G. Catalina de Siena, Reformadora de la Ilesia, páxs. 161-163.
  9. La Carta 229 avisa al papa Gregorio XI de que dirá velo pa tratar la tema de la reconciliación de los florentinos: "Por eso voi yo agora ellí, pa ponelos humildaos nel vuesu cuellu. Toi segura de que vos, como pregueru, los recibireis a pesar de les inxuries y persecuciones que vos fixeron".
  10. La mesma Santa rellatar na Carta 303 dirixida a Sanu de Maco.
  11. Alejandro Olivar (1999). El santoral del calendariu 83. Barcelona: Centre De Pastoral Liturgica, páx. 78. ISBN 9788474675603.
  12. «Ruines del Conventu de Santa Catalina. (Aldeanueva de la Vera, Cáceres)» (castellanu) (19 de xunu de 2013). Archiváu dende l'orixinal, el 18 de xunetu de 2017. Consultáu'l 6 de xunetu de 2018. «Cunten les cróniques que nesti monesteriu tuvo, camín de Yuste a la muerte del Emperador, el Cardenal Bartolomé de Carranza pel añu 1558.»
  13. «Iglesia dedicada a Santa Catalina de Siena» (castellanu). Archiváu dende l'orixinal, el 27 de xunu de 2017. Consultáu'l 6 de xunetu de 2018.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]