Orde del Císter

De Wikipedia
(Redirixío dende Císter)
Orde del Císter
Ordo Cisterciensis (la)
primera orden (es) Traducir y orden monástica (es) Traducir
Direición Francia
Historia
Fundación1098
Fundador Roberto de Molesmes (es) Traducir
Alberico (es) Traducir
Esteban Harding (es) Traducir
Orixe del nome Abadía de Císter (es) Traducir
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Bolsa de valores Familia cisterciense (es) Traducir
Familia benedictina (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Orde del Císter (en llatín: Ordo Cisterciensis, O.Cist) , conocida como el Císter, ye una orde relixosa fundada por Roberto de Molesmes en 1098. Debe'l so nome a l'Abadía de Císter na qu'entamó la historia de la Orde (la antigua Cistercium romana, llocalidá averada a Dijon, Francia).

Recibieron na Edá Media el nome de monxos blancos, pol color del so hábitu, n'oposición a los monxos negros, que yeren los benedictinos. Tamién ye frecuente la denominación monxos bernardos o simplemente bernardos pol puxu que-y dio a la orde Bernard de Clairvaux (1090-1153), home d'una personalidá y d'un carisma esceicionales. El so resplandiu y el so prestixu personal ficiéronlu'l cisterciense de mayor sonadía del sieglu XII. Si nun foi'l fundador de la orde, convirtióse nel so maestru espiritual.

Historia[editar | editar la fonte]

Siendo Roberto abá del monesteriu cluniacense de Molesmes, él y un grupu de monxos de la so comunidá propuséronse retornar a la observancia estricta de la primitiva regla de san Benito de Nursia, qu'en 540 fundara la Orde de San Benito. Pa ello erixó una nueva abadía en Císter, onde los monxos blancos dedicaron la so vida al trabayu manual y a la contemplación ascética con igual empeñu, poniendo en práutica el lema benedictín Ora et labora (reza y trabaya). El so socesor, san Alberico, obtuvo en 1100 el reconocimientu de la nueva orde por parte del papa Pascual II que dio al monesteriu el “privilexu romanu”, lo qu'equivalía a ponelu baxo la proteición de la Santa Sede; pero sólo foi'l tercer abá, san Esteban Harding, el qu'en 1119 dotó al Císter d'una regla propia, la Carta de Caridá, na que s'establecíen les normes comunitaries de total probitú, obediencia a los obispos, dedicación al cultu divín con dexación de les ciencies profanes, y demás estatutos de la orde. En 1113 ingresa como noviciu Bernardo de Fontaine xunto con un garrapiellu de familiares y amigos aconceyaos en Châtillon. Cuando dos años depués l'abá Esteban decide esparder l'ámbitu monásticu con nueves fundaciones, erixendo los cenobios de La Ferté, Pontigny, Morimond y Claraval (Champaña), envió a esti últimu a Bernardo y los sos allegaos, en parte poles dotes que'l nuevu monxu manifestaba pa la direición d'una abadía como la que-y encomendaba, y en gran parte tamién pa llibrar a Cîteaux de la escesiva presencia del “clan” de los Fontaine.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]