Axente tapecíu

De Wikipedia
Axente tapecíu
ocupación
informante
Cambiar los datos en Wikidata

El topu, axente tapecíu o secretu ye l'infilstráu nuna organización que trabaya pa otra. Los topos puen dedicase, bien a actividaes illegales, como l'espionax o la provocación, o bien a actividades llegales, como los miembros de la policía qu'investiguen organizaciones criminales.

Nesti segundu casu, el topu actúa con autorización xudicial. D'esti mou, "l'axente tapecíu investiga'l crime dende l'interior de la organiación ciminal, actuando ensin esceder el marcu de les garantíes constitucionales básiques y aprovechando les oportunidaes y facilidaes que-y ufierta'l yá predimpuestu a cometer un fechu delictivu” (M. Bohermer). Tala predisposición, el dolu preesistente, ye lo qu'estrema la so función de la del axente provocador.

Por mor de que dellos delitos namái que puen ser descubiertos y probaos si los órganos encargaos de la prevención son quien a ser almitíos nel círculu nos que tienen llugar, en dellos sistemes xudiciales permítese al xuez designar al traviés d'una resolución a axentes de les fuercies de seguranza n'activu pa se s'introduzan de xeitu encubiertu n'organizaciones delictives, col fin d'algamar información sobro los sos integrantes, funcionamientu, financiación, etc. la regla ye'l caltenimientu del secretu d'actuación del axente y la esceición susténtase nel calter dafechu imprescindible del aporte testifical. En casu de revelación de la identidá real del axente tapecíu, la so situación de peligro asúmese pola llei y obliga a la so proteición cuando aquélla produióse, al traviés de les midides afayadices ordenaes enantes de la declaración testimonial.

El primer testu históricu que se refier a los espíes ye "L'Arte de la Guerra" de Sun Tzu, escrito unos 500 enantes de Cristo. Y los antecesores del Espionax foron los Ninja del Xapón feudal.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]