Xestación

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

El términu xestación usar en zooloxía cuando un animal vivíparu del sexu femenín lleva y sofita a una cría embrionaria o fetal dientro del so banduyu hasta'l momentu del nacencia. Ente los mamíferos, hai diverses xestaciones múltiples nes que naz más d'una cría cada términu de xestación. La duración denomada períodu gestacional— ye'l tiempu que dura la cría nel desenvolvimientu intrauterino y varia ente les distintes especies.

Humanos[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Embaranzu

Xestación: períodu de cuarenta semana de duración, 280 díes o 10 meses llunares nel que tien llugar el desenvolvimientu del embrión o fetu hasta la so formación completa y mientres el cual tien llugar la formación y el desenvolvimientu de tolos órganos.

L'embaranzu humanu pue ser estremáu en trés trimestres. El tercer trimestre empieza aprosimao a les 28 selmanes dempués de la fecundación. Considérase vidable un fetu humanu cuando trescurrieron 23 selmanes de xestación. Antes d'esta edá gestacional, los eventos principales del desenvolvimientu embrionariu entá nun dexen la supervivencia del fetu fuera del banduyu maternu. Esta llende ye de cutiu arbitrariu por razón de que ciertos neños nacíos antes d'esti puntu sobrevivieron, anque con considerable soporte médicu.

Fecha probable de partu[editar | editar la fonte]

Los cálculos pa determinar la fecha probable del partu realícense usando la fecha de la última menstruación o por correlación qu'envaloren la edá gestacional por aciu una ecografía. La mayoría de les nacencies asoceden ente la selmana 37 y 42 dempués del día de la última menstruación y namái un pequenu porcentaxe de muyeres dan a lluz el día esactu de la fecha probable de partu calculada pol so profesional de salú.

Usando la fecha de la última menstruación, añedir siete díes o 10 dependiendo y réstase-y tres meses, dando la fecha probable de partu. Asina, una fecha segura d'última menstruación del 26 de payares de 2013, va producir una fecha probable de partu pal 3 de setiembre de 2014 —úsase l'añu siguiente al añu de la última riegla—. Si la fecha de la última menstruación cai nos primeros dos meses, caltiense l'añu en cursu, en tolos demás meses, úsase l'añu subsiguiente. Asina, una fecha segura d'última menstruación del 12 de xineru de 2014, produz una fecha probable de partu pal 19 d'ochobre de 2014 —l'añu caltiense—.

Tien de valorase tamién que nel casu de les primigestas esiste un ciertu grau de retrasu dependiendo de que la fecha calculada como la posible fecha del partu llográrase a partir de la fecha de la última menstruación (FUM) o polos datos recoyíos nel ultrasoníu o ecograma xenéticu.Sirve pa la salú de les persones

Otros mamíferos[editar | editar la fonte]

Cabra preñada.
Cebra de Grant preñada.

N'otres especies mamíferes, la xestación empieza cuando'l cigotu fecundáu enllantar nel úteru maternu y conclúi cuando ésti abandona l'úteru. El períodu gestacional de los mamíferos varia, dependiendo de la especie:

Animal Períodu gestacional
promediu (díes)
Mures 18
Aguarones 22
Canguros 30-40
Coneyos 33
Perros 58-62
Lleones 108
Goches 115
Vacunos 283
Caballos 336
Ballenes 360-390
Ocapis 435-445
Elefantes 600-660

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Embaranzos

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Gestación