Vuelu 4101 de PauknAir

De Wikipedia
Vuelu 4101 de PauknAir

Avión EC-GEO, Malaga 1997
Data 25 de setiembre de 1998
Causa Mala visibilidad/Descenso per debaxo d'altitú mínima riquida (CFIT, vuelu controláu contra'l terrén)
Llugar Boumahfouda (Marruecos)
Coordenaes earth
Orixe Aeropuertu de Málaga
Destín Aeropuertu de Melilla
Fallecíos 38
Implicáu
Tipu BAe-146
Operador PauknAir
Rexistru EC-GEO
Pasaxeros 34
Tripulación 4
Sobrevivientes 0
[editar datos en Wikidata]

El vuelu 4101 de PauknAir foi un vuelu siniestrado en Boumahfouda (Marruecos), el 25 de setiembre de 1998. Desapegara de Málaga a tempranes hores de la mañana con destín Melilla, pero sufrió un accidente a pocos quilómetros del so destín.

Este foi'l segundu accidente aereu na zona del cabu Trés Forcas. El 15 de xunu de 1944, nueve británicos finaren nun accidente del hidroavión nel que viaxaben.

L'aereollinia y l'aparatu[editar | editar la fonte]

La entrada en serviciu de PauknAir, col modelu BAe-146, supunxo una gran meyora nel tresporte aereu de Melilla, debida principalmente a una mayor almisión de pasaxeros per vuelu, unos 100, frente a los aproximao 50 del restu de compañíes. Coles mesmes encurtióse la duración del trayeutu, que pasó d'unos 45 minutos a apenes 25 minutos col BAe-146.

Daquella, nel aeropuertu de Melilla operaben dos compañíes: PauknAir y Binter Mediterraneu, qu'utilizaba CN-235. L'avión siniestrado, realizara'l so primer vuelu'l 2 de xunu de 1983, esto ye, l'avión tenía 15 años nel momentu del accidente.

La so primer aereollinia fuera Dan-Air que, tres un serviciu de 12 años, vender a PauknAir. Al pie de otru BAe-146, formaba la flota de PauknAir. Xeneralmente esta unidá realizaba les rutes con Málaga, mientres la otra sirvía al restu de destinos.

Según informó l'aereollinia tres l'accidente, l'avión acababa de tornar d'una fonda revisión na factoría de British Aerospace, na que nun se detectó nengún fallu.

El pilotu yera Diego Clavero Muñoz, varón de 39 años natural de Córdoba. Llevaba 378 hores col BAe-146, y aterrizara nel aeropuertu de Melilla más de 500 vegaes. Yera'l so últimu vuelu cola aereollinia PauknAir, pos diba trabayar pa otra aereollinia. Antes, trabayara para SEUR, realizando la ruta Madrid-Eivissa.

Despegue y vuelu[editar | editar la fonte]

L'aparatu desapegó de la pista 14 del aeropuertu de Málaga a les 8:23 hores. A bordu llevaba 34 pasaxeros, lo que suponía menos de la metá del pasaxe dexáu. Ente'l pasaxe podíen atopase turistes, melillenses que volvíen de la Península por cualesquier razón, trabayadores y empresarios.

Antes de desapegar, el pilotu comunicar col comandante del otru avión de PauknAir, que realizaba'l vuelu ente Madrid y Melilla como vuelo 4800. El vuelu trescurrió con normalidá, ensin nengún contratiempu y coles condiciones meteorolóxiques normales a eses hores de la mañana.

Accidente[editar | editar la fonte]

El descensu escontra Melilla empezó a les 6:41 hora de Marruecos, dos hores más en Melilla (España). Nesa zona del cabu Trés Forcas, la poca visibilidá ye frecuente, pos les nubes atropar ente los valles formaos peles empináu montes del cabu.

Nes últimes comunicaciones del pilotu col controlador de Nador, el pilotu quexar de la borrina. Una de les sos últimes pallabres foi::

- ..veo nada

A les 6:49, oyer na cabina dos señales de "terrain", qu'indica que se ta mui cerca de tierra. A les 6:52, los mensaxes del controlador nun son respondíos. Más de media hora dempués, el controlador marroquín autoriza a un avión militar español, que taba nel aeropuertu de Melilla, a entrar en Marruecos y alcontrar al avión. Pocos minutos dempués informa de la esistencia de la visión d'una columna de fumu dende tierra.

El cabu Ortegal, presenta munches semeyances col llugar del accidente.

Tres llargos trámites, atrabancaos por Marruecos, los servicios d'emerxencia de la ciudá de Melilla enfusar en territoriu marroquín, al que se-y añader, más tarde, los servicios d'emerxencia marroquines y la policía de Marruecos. Tamién s'enfusaron, per primer vegada en más de 40 años, vehículos militares españoles en territoriu marroquín. En redol a les 10:00 hora llocal (12:00 en Melilla), confírmase'l desastre.

Tres el golpe, el combustible esparnáu sobre los motores calientes, produció una quema, que punxo a los servicios d'emerxencia melillenses más difícil la recuperación de los cadabres.

Repatriación y autopsia de los cuerpos[editar | editar la fonte]

A última hora de la tarde, tolos cadabres fueren recuperaos y repatriaos, siendo llevaos a la rula de Melilla. El día 30 de setiembre, yá s'identificaren tolos cadabres. Según los informes, toos morrieron por un politraumatismo, producíu pol golpe.

Causes[editar | editar la fonte]

Les principales causes fueron:

  • La poca visibilidá de la zona;
  • Descensu del avión a una altitú, per debaxo de la mínima riquida.

Según los informes, tamién influyeron:

  • La presencia na cabina d'una pasaxera;
  • Un estáu despreocupado de la tripulación ante la situación.

Funerales[editar | editar la fonte]

A los funerales de les víctimes, allegaron los Duques de Llugo; doña Elena de Borbón y Grecia y Jaime de Marichalar, amás de los representante de los cuatro relixones que conviven en Melilla (cristianos, musulmanes, xudíos ya hindús). Nun asistió nengún representante del Reinu de Marruecos, onde se produxera l'accidente.

Causes na aereollinia[editar | editar la fonte]

Tres la perda d'esti avión, la flota de PauknAir amenorgar a un avión, insuficientes pa cubrir toles rutes a lo que se-y añader la falta de sofitu institucional del gobiernu llocal de Melilla. Estos factores, fueron principalmente, les causes del fin de PauknAir, una aereollinia que pasó a l'alcordanza.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]