Villarejo de Fuentes

Coordenaes: 39°47′18″N 2°41′43″W / 39.7884°N 2.6954°O / 39.7884; -2.6954
De Wikipedia
Villarejo de Fuentes
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Cuenca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Villarejo de Fuentes (es) Traducir José Antonio Plaza San Juan
Nome oficial Villarejo de Fuentes (es)[1]
Códigu postal 16432
Xeografía
Coordenaes 39°47′18″N 2°41′43″W / 39.7884°N 2.6954°O / 39.7884; -2.6954
Villarejo de Fuentes alcuéntrase n'España
Villarejo de Fuentes
Villarejo de Fuentes
Villarejo de Fuentes (España)
Superficie 128.28 km²
Altitú 862 m
Llenda con
Demografía
Población 396 hab. (2023)
- 215 homes (2019)

- 214 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Cuenca
0.02% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 3,09 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

Villarejo de Fuentes ye un conceyu español perteneciente a la provincia de Cuenca, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha. Tien una área de 128,28 km², una elevación media de 862 msnm, una población de 488 habitantes y una densidá de población de 4,05 hab/km²

Historia[editar | editar la fonte]

Nos sos oríxenes, Villarejo de Fuentes foi llamáu Fuentes y atopábase asitiáu xunto al ríu Záncara, a 6 quilómetros del so allugamientu actual. Amás viose favorecíu por pertenecer al Marquesáu de Villena. Gracies al conventu colexu de novicios de xesuites, fundáu a finales del sieglu XVI, Villarejo convertir nuna de les villes más importantes de la contorna.

El pueblu nun esperimentó combates significativos mientres la Guerra Civil Española, calteniéndose na zona republicana hasta'l final del conflictu.

Anguaño, la población ta viéndose solmenada por una folada d'actos vandálicos, obra d'un grupu de mozos autodenominado Los Ultres.

Demografía[editar | editar la fonte]

La población de Villarejo de Fuentes foi menguando a lo llargo de les décades. A partir de 1950 la población algamó'l so máximu, devasando los 2.000 habitantes, convirtiéndolo n'unu de los más poblaos de la contorna. Sicasí, Villarejo empezó'l so cayente na década de los 60, cuando los sos ciudadanos, al nun disponer de posibilidaes d'empléu nel conceyu, emigraron principalmente a Cuenca, Madrid, la Comunidad Valenciana y Cataluña.

Anguaño, Villarejo de Fuentes cunta con pocu menos de 500 habitantes, unos 300 habitantes menos qu'en 1996, de los qu'una amplia mayoría superen los 65 años. Sicasí, na última década producióse una llegada siguida d'inmigrantes, sobremanera de Rumanía y Marruecos (10% del total del conceyu), atraíos poles mires na construcción. Anguaño, la crisis económica obligó a munchos d'ellos a volver emigrar.

Clima[editar | editar la fonte]

El clima ye Mediterraneu continentalizado, con iviernos fríos (con numberosos díes de xelaes) y branos calorosos, onde la oscilación térmica ye acusada. Coles mesmes, les precipitaciones suelen ser escases, concentrándose na seronda y primavera.

Economía[editar | editar la fonte]

La inmensa mayoría de la población dedicar a l'agricultura, de la que destaca la cebera y xirasol. Tamién hai presencia de ganadería ovina, anque n'aceleráu cayente.

En cuanto al sector industrial, esiste una fábrica de quesos que collechó fama y reconocencia mundial, llogrando l'oru de los World Cheese Awards en 2007 y 2008, el Cincho d'Oru 2008, Meyor Quesu Español en 2009 y dos primeros (2012 y 2015), dos segundos y un tercer clasificáu nel Concorso per i migliori formaggi celebráu en Roma.

Tamién esiste una planta de fabricación y envasado d'aceite d'oliva y una empresa dedicada a la ellaboración de puertes y ventanes, ente otros negocios.

Fiestes[editar | editar la fonte]

Esti pueblu tien dos fiestes señalaes nel so calendariu:

  • El Cristu de los Pastores, que la so fecha de celebración ye'l domingu de Pentecostés, 50 díes dempués del Domingu de Resurreición. La fiesta toma, xeneralmente, de vienres a martes o miércoles.

Mientres los últimos años, la madrugada del vienres al sábadu acueye un tradicional encierre de vaques/novillos que se repite'l sábadu a media tarde.

El domingu, los villarejeños colen en procesión cola imaxe del Cristu, asitiándolo na Plaza Mayor onde se realiza la tradicional puya, onde s'adquieren productos gastronómicos y decorativos (como jarras y platos con motivos diversos).

El llunes, el Cristu cola acompañáu de la Virxe de Fuentes, patrona del conceyu, realizándose una segunda y última puya.

El martes, el pueblu tastia de "caldereta" de vaca que toos pueden esfrutar. Otres actividaes inclúin xuegos infantiles, xuegos populares, actividaes deportives, mises y eventos relixosos. Amás, diversos grupos musicales actúen les nueches del vienres, sábadu y domingu.

  • La festividá de la Virxe de Fuentes (del 5 al 8 de setiembre), que'l so día grande ye'l 8. Como ye tradición, la patrona de la Virxe de Fuentes ye llevada en romería dende'l pueblu hasta la Ermita de Fuentes, asitiada nel antiguu allugamientu del pueblu. Una vegada ellí, celébrase misa y una comida con familiares o amigos.

Banda de Música[editar | editar la fonte]

L'Asociación Musical "La nuesa Señora de Fuentes" creóse'l 5 de febreru de 1986. En xineru de 1987 mercáronse los preseos y el 19 de marzu de 1989 fixo la so presentación oficial so la direición de Jaime Charco Izquierdo. De magar, les sos actuaciones percorrieron la xeografía castellanomanchega. En Cuenca, la so presencia na Selmana Santa suel ser bien habitual, según n'otros barrios y conceyos conquenses.



Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]