Victor Horta

De Wikipedia
Victor Horta
Vida
Nacimientu Gante[1]6 de xineru de 1861[2]
Nacionalidá Bandera de Bélxica Bélxica [3]
Residencia House & Atelier Horta (en) Traducir
Llingua materna francés
Muerte Bruxeles[1]8 de setiembre de 1947[1] (86 años)
Sepultura Ixelles Cemetery (en) Traducir
Familia
Padre Pierre Horta
Madre Henriette Coppieters
Casáu con Pauline Heyse (en) Traducir (1881 – 1906)
Julia Carlsson (en) Traducir (1908 – )
Fíos/es
Estudios
Estudios Academia Real de Bellas Artes de Bruselas (es) Traducir
Llingües falaes francés[4]
Alumnu de Alphonse Balat
Oficiu arquiteutu, diseñador, urbanista, profesormaestru d'obres
Llugares de trabayu House & Atelier Horta (en) Traducir
Trabayos destacaos Casa Tassel (es) Traducir
Casa Solvay (es) Traducir
Casa van Eetvelde (es) Traducir
House & Atelier Horta (en) Traducir
Palais des Beaux-Arts de Bruselas (es) Traducir
Maison du Peuple
Premios
Movimientu modernismo (es) Traducir
Art Decó
Cambiar los datos en Wikidata

Víctor Horta (6 de xineru de 1861Gante – 8 de setiembre de 1947Bruxeles) foi un arquiteutu belga pioneru del Modernismu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu d'un zapateru, mientres un curtiu periodu estudió violín. Espulsáu del Conservatoriu por indisciplina, mientres 1864, con 15 años, treslladóse a la Academia de Belles Artes (Francia) onde empezó los sos estudios como arquiteutu, inscribiéndose na especialidá de Dibuxu Arquiteutónicu. Caltúvose dos años trabayando en París, y darréu tornó a Bélxica en 1880 pola muerte del so padre. En 1881 casóse con Pauline Hervé, con quien tendría la so única fía y de la que se divorciaría en 1906, instalándose en Bruxeles, onde volvería a entamar los sos estudios d'arquiteutura na Academia des Beaux-Arts, combinándolos cola actividá profesional. A los sos 23 años, en 1884 empezó a trabayar como dibuxante para Alphonse Balat, personaxe destacáu na dómina, yá que foi l'arquiteutu favoritu del rei Leopoldu II de Bélxica. D'esti arquiteutu aprendió los principios del clasicismu los cualos seríen influyentes y claramente visibles nos sos primeros encargos. En 1893 convertir en profesor de la universidá, siendo un periodu importante pal so desenvolvimientu como arquiteutu, pos recibió los sos encargos más influyentes de los sos dos amigos Autrique y Tassel, a quien-yos proyeutó y construyó les sos respeutives viviendes en Bruxeles.

Ente los años 1892 y 1893 realizó la so primer obra innovadora: la llamada Casa Tassel, un edificiu unifamiliar alzáu en Bruxeles, onde prescindió del pasiellu y de les habitaciones en ringlera creando espacios fluyíos y dando un nuevu tratamientu al usu del fierro y del cristal, creando formes vexetales tantu n'elementos arquiteutónicos, como nel moblame. Más palantre edificó la Casa Solvay (1895-1900) y la so propia casa, la Casa Horta (1898) siguiendo idénticos parámetros.

Pero Horta non yá acometió la construcción de viviendes sinón qu'aplicó'l nuevu estilu a otros edificios nacíos de los cambeos social y económicu del sieglu. Asina ente 1896 y 1899 construyó la so considerada obra maestra, la Casa del Pueblu (sede del Partíu Socialista Belga), y ente 1901 y 1903 los grandes almacenes Innovation, dambos edificios lamentablemente sumíos, pero de los que queden testimonios fotográficos.

Obres destacaes[editar | editar la fonte]

  • Hôtel Autrique (1892-1893): Obra construyida en forma paralela a la Casa Tassel. Allugar en Chausee de Haecht 226, y llogró conformar una simplicidá formal y de gran dignidá, a pesar d'un presupuestu afechu. Nesta obra destácase la esploración de Víctor Horta, yá que xenera una integración del edificiu cola cai, parés decoratives d'espesures distintes, formes simétriques y asimétriques co-esistentes, y depués ta l'usu revolucionariu del metal.
  • Casa Solvay (1895-1900): Obra allugada en Bruxeles. Nella utilicen los mesmos parámetros que nes sos primeres construcciones, carauterizáu por una orixinal decoración diseñada por él mesmu ya inspirada en motivos vexetales. Ente les sos carauterístiques principales destaca la so fachada simétrica hasta'l nivel asitiáu en redol a la puerta-ventana de la planta principal. Los materiales utilizaos repitir dientro de les obres de Víctor Horta, tales como vidriu y fierro.
  • Casa Horta (1898-1902): La so propia casa, que sigue los parámetros que yá utilizaba como estilu de construcción, allugada nes contornes de Bruxeles, obedez a la espansión urbana qu'esperimentaba Bélxica a fines del sieglu XIX. Nel interior del inmueble destaquen los distintos espacios colos sos usos específicos, como por casu: l'estudiu ye distintu a otros sectores. Tamién se plantega una composición asimétriques, en rebeldía contra los cánones de la dómina. Sicasí, dambos edificios caltienen un diálogu fluyíu en términos de llinies xenerales de composición, forma y proporción de vanos, materiales y colores, colos qu'amás s'integra a otros predivos de la cai.

Destaca la manera en que s'utilicen los distintos materiales dientro de la obra, yá que s'espresa claramente la so estructura d'aceru, vanos acristalaos enmarcaos por delgaes columnes metáliques de color ocre, balcones fechos en metal, amás de tar recubierta en piedra.

  • Casa del pueblu (1895-1899): Non yá na construcción de viviendes aprecia esti nuevu estilu, sinón que tamién lo aplica a otres edificaciones que nacieron arriendes de los cambeos social y económicu del sieglu que se vivía, viéndose aplicada na obra que construyiría ente los años 1896 y 1899: “La Casa del Pueblu “, sede del Partíu Socialista Belga. A diferencia de les obres de Víctor Horta, nesta casa utiliza'l vidriu como muro cortina en casi tola fachada.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 1,2 Sección, versículu o párrafu: Орта Виктор. Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Data de consulta: 26 febreru 2017. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  2. Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  3. «LIBRIS» (17 setiembre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]