Vicepresidente de la Comisión Europea

De Wikipedia
Vicepresidente de la Comisión Europea
cargu
comisariu européu y Vicepresidente
La ID «Q32681, Q270820, Q57630, Q312901, Q512678, Q12001809, Q299667 y Q11266281» ye desconocida pal sistema. Por favor, usa una ID d'entidá válida.
Titular Frans Timmermans dende 1r avientu 2019
Margrethe Vestager dende 1r avientu 2019
Valdis Dombrovskis dende 1r avientu 2019
Josep Borrell dende 1r avientu 2019
Maroš Šefčovič dende 1r avientu 2019
Věra Jourová dende 1r avientu 2019
Dubravka Šuica dende 1r avientu 2019
Margaritis Schinas dende 1r avientu 2019
Parte de Colegio de Comisarios de la Unión Europea (es) Traducir
Xurisdicción Xunión Europea
Creación 7 xineru 1958
Cambiar los datos en Wikidata

Los Vicepresidentes de la Comisión Europea son aquellos d'ente los sos miembros a los que'l presidente confier dichu rangu. Suelen ser amás responsables de dalguna de les carteres de comisariu o departamentos qu'establez y parte el presidente de la Comisión. Les sos funciones específiques como vicepresidentes son aquelles que les delegue como tal el presidente, quitando les responsabilidaes especiales que los Trataos atribúin al Alto Representante de la Unión na so calidá de vicepresidente de la Comisión. Na actualidá esisten siete vicepresidentes de la Comisión, incluyíes dos primeres vicepresidentes, una de les cualos ye l'Alta Representante.

Nomamientu[editar | editar la fonte]

Tres la eleición del presidente de la Comisión pol Parllamentu Européu que se produz dempués de les eleiciones europees, el Conseyu adopta, acordies con el presidente de la Comisión, una llista de los miembros propuestos al Parllamentu pa integrar el Colexu de Comisarios, qu'inclúi al propiu presidente y al Altu Representante. A los comisarios asina designaos atribúye-yos el presidente responsabilidaes polítiques y alministratives individuales nel senu de la Comisión, denominaes carteres o departamentos. Tamién designa ente los sos miembros vicepresidentes distintos del Altu Representante de la Unión. Tres una fase d'audiencies individuales ante les correspondientes comisiones parllamentaries, tolos comisarios designaos sométense conjuntamente al votu d'aprobación de la Cámara, llográu'l cual van considerase investidos y, en siendo nomaos pol Conseyu Européu y xurar los Trataos, van entrar en posesión de les sos funciones.

Yá que la organización interna de la Comisión y la repartida de les sos funciones ente los comisarios, según el so cambéu, son prerrogativa esclusiva del presidente de la Comisión, ésti va poder modificar en cualquier momentu, lo que significa que va poder retirar una vicepresidencia a un comisariu que la detentase (a esceición del Altu Representante de la Unión) o remover el conteníu de la mesma.

Cese[editar | editar la fonte]

Los vicepresidentes de la Comisión van poder cesar d'esta función en cualquier momentu, a decisión del presidente, ensin qu'ello implique necesariamente que cesen na so condición de comisarios.

Tamién pueden cesar, como cualquier comisariu, en casu de fallecimientu, incapacitación dictada por sentencia del Tribunal de Xusticia a instancia del Colexu de Comisarios o del Conseyu, por dimisión individual o coleutiva, voluntaria o forzosa a pidimientu del presidente de la Comisión, o pola aprobación d'una moción de censura por mayoría de dos tercios del Parllamentu Européu.

A diferencia del restu de Comisarios, y yá que la esistencia de vicepresidentes ye potestativa, el so cese como vicepresidentes trai la inmediata revocación de les sos funciones como tal. Namái quepe qu'esistan vicepresidentes en funciones cuando tol Colexu ta en situación d'interinidá.

A tou lo anterior hai que señalar la esceición que constitúi'l cese del Altu Representante de la Unión como vicepresidente de la Comisión, y que pa producise nos casos de dimisión forzosa rique de l'aprobación tamién del Conseyu Européu pa ser efectivu. Amás l'aprobación pol Parllamentu Européu d'una moción de censura namái va afectar al Altu Representante nel exerciciu de les sos funciones na Comisión.

Funciones[editar | editar la fonte]

Les funciones específiques que a los vicepresidentes de la Comisión correspuenden na so calidá de tal nun vienen determinaes polos Trataos, nin tampoco pol Reglamentu internu de la Comisión. Esti vacíu llegal determina coles mesmes una apreciable vaguedad funcional, de manera tal que'l valor añedíu d'una vicepresidencia suel venir en realidá determináu pol respaldu políticu que da l'enfotu cualificáu del so presidente. Aun así, cabría señalar dos funciones específiques (magar bien xenériques) que correspuenden sía que non a cada unu de los vicepresidentes como tales, a saber:

  • l'asistencia xeneral al presidente de la Comisión Europea nel desempeñu de les sos funciones;
  • la suplencia o sustitución interina del presidente nes sos funciones cuando ésti s'ausente del territoriu de la Unión o cese nes sos funciones, según la presidencia de les xuntes selmanales del Colexu de Comisarios cuando'l presidente nun allegue a les mesmes, tou ello nel orde protocolariu que determine'l presidente;
  • aquelles qu'espresamente les delegue el presidente de la Comisión, na so carta de nomamientu o a lo llargo del so mandatu como vicepresidentes.

Ensin perxuiciu de lo anterior, esisten dos vicepresidencies que los sos titulares presenten peculiaridaes que los resalten percima del restu de vicepresidentes, y a los que s'atribúin funciones específiques cualificaes: el primer vicepresidente de la Comisión y l'Altu Representante de la Unión p'Asuntos Esteriores y Política de Seguridá.

Vicepresidencia primer[editar | editar la fonte]

Ye costume que, na formación del Colexu, el presidente de la Comisión estreme a unu o dellos de los sos vicepresidentes percima de los demás, tantu na escala xerárquica estricta como na funcional, otorgándo-y una preeminencia más o menos clara sobremanera'l restu del Colexu de Comisarios, que se materializa xeneralmente na atribución de trés funciones suplementaries:

  • una función xeneral de coordinación política del Colexu y de los sos miembros ente sigo, cola asistencia de la Secretaría Xeneral de la Comisión;
  • la sustitución, con calter preferencial, del presidente de la Comisión, y la so representación institucional nos actos nos que se tope ausente, según la del Colexu;
  • la direición de la política de comunicación comuñal.

El Primer Vicepresidente ye'l "número dos" na escala xerárquica interna del Colexu, y el so pesu políticu ye, poro, mayor al del restu de comisarios, incluyíos los demás vicepresidentes.

Tres la constitución de la Comisión Juncker el 1 de payares de 2014, el Vicepresidente primeru de la Comisión ye'l comisariu européu pa la Meyora de la Llexislación, Rellaciones Interinstitucionales, Estáu de Derechu y Carta de los Derechos Fundamentales, Frans Timmermans.

L'Altu Representante[editar | editar la fonte]

Tres la entrada a valir, el 1 d'avientu de 2009, del Tratáu de Lisboa, una nueva figura, l'Altu Representante de la Unión p'Asuntos Esteriores y Política de Seguridá, va ser con calter nato unu de los vicepresidentes de la Comisión Europea. Esti nuevu cargu, que la Constitución Europea bautizara col nome de ministru d'Asuntos Esteriores de la Unión, aúna pos nun solu puestu les funciones qu'antes desempeñaben trés altos funcionarios: l'Altu Representante del Conseyu pa la Política Esterior y de Seguridá Común, el comisariu européu de Rellaciones Esteriores y el ministru d'Asuntos Esteriores del Estáu miembru que detentara en cada momentu la presidencia semestral del Conseyu de la Unión Europea, nes sos funciones como presidente del Conseyu d'Asuntos Esteriores. Con éses les sos funciones superen llargamente'l marcu de la Comisión, pero nel senu de la mesma exerz funciones importantes que, a diferencia de lo qu'asocede col restu de los vicepresidentes, los Trataos enuncien equí con detalle.

Ensin perxuiciu de les qu'amás-y pudieren corresponder como un vicepresidente más o como comisariu, l'Altu Representante va exercer, como vicepresidente de la Comisión (AR/VP), les siguientes funciones:

  • va encargar de les responsabilidaes que incumben a la Comisión nel ámbitu de les rellaciones internacionales;
  • va coordinar los demás aspeutos de l'acción esterior de la Unión;
  • va velar pola coherencia política de l'acción esterior de la Unión nel so conxuntu.


Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]