Vibia Sabina

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Vibia Sabina
Vibia Sabina (Villa Adriana) 01.jpg
empressa consorta

Vida
Nacimientu 86
Fallecimientu

136

(49/50 años)
Sepultura Castillo Sant'Angelo
Familia
Padre Lucius Vibius Sabinus
Madre Matidia
Casáu/ada con Adrianu
Hermanos/es
Pueblu Dinastía antonina
Oficiu
Cambiar los datos en Wikidata

Vibia Sabina (c. 86-137) foi una emperatriz del Imperiu romanu del sieglu II, esposa y prima alloñada del emperador Adriano.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació escontra l'añu 86, fía de Matidia la Mayor, sobrina del emperador Traxanu, y de Lucio Vibio Sabín, de rangu consular. Sabina, xuntu cola so güela, la so madre y la so media hermana Matidia la Menor vivieron y fueron educaes na casa familiar de Traxanu y la so esposa, Pompeya Plotina.

Estremar dende mozu pola so refinada guapura, casándose con Adriano en 100 a instancies de la emperatriz Plotina y de Matidia la Mayor. L'enllaz reforzó les aspiraciones imperiales d'Adriano, quien asocedería a Traxanu a la muerte d'este en 117. El matrimoniu, sicasí, nun foi feliz. Nun tuvieron fíos, por cuenta de que, según díxose, Sabina usó métodos anticonceutivos pa evitar tener descendencia, pos para ella tener fíos con Adriano significaría «estropiar la raza humana». Ye probable que quedara embarazada del so maríu siquier una vegada y que se provocara un albuertu. Sabina yera de calter fuerte ya independiente y les sos creencies avera del matrimoniu topetaben costantemente col emperador.

Dizse qu'ente los años 119 y 122 aprosimao, la emperatriz caltuvo relaciones íntimes col historiador Suetonio, nesos momentos secretariu ab epistulis del emperador, lo que motivó, al llegar estos amoríos a la conocencia d'Adriano, la cayida en desgracia y consecuente espulsión de la corte imperial del historiador oficial alredor del añu 122.

En 128 concedióse-y el títulu de Augusta. Morrió en 137, primero que'l so home.[1] Desconozse'l motivu de la so muerte. Hai rumores de que foi envelenada por Adriano, que ordenar pa evita-y el prestar de sobrevivilo, pero nun hai pruebes de que fuera asina.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Birley, 2003, p. 370.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
 
Emperatriz romana
117-137
Socesor:
 





Vibia Sabina