Valdelosa

Coordenaes: 41°10′15″N 5°46′58″W / 41.170833333333°N 5.7827777777778°O / 41.170833333333; -5.7827777777778
De Wikipedia
Valdelosa
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Partíu xudicial Salamanca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Valdelosa (es) Traducir Manuel Prada Sánchez
Nome oficial Valdelosa (es)[1]
Códigu postal 37799
Xeografía
Coordenaes 41°10′15″N 5°46′58″W / 41.170833333333°N 5.7827777777778°O / 41.170833333333; -5.7827777777778
Valdelosa alcuéntrase n'España
Valdelosa
Valdelosa
Valdelosa (España)
Superficie 63.43 km²
Altitú 842 m[2]
Llenda con Topas, Valdunciel, Forfoleda, Torresmenudas, Zamayón, Palacios del Arzobispo, Santiz, Mayalde y El Cubo del Vino
Demografía
Población 417 hab. (2023)
- 203 homes (2019)

- 206 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Salamanca
0.02% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 6,57 hab/km²
valdelosa.com
Cambiar los datos en Wikidata

Valdelosa ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Salamanca, na comunidá autónoma de Castiella y Llión. Intégrase dientro de la contorna de la Tierra de Ledesma. Pertenez al partíu xudicial de Salamanca y a la Mancomunidá Contorna de Ledesma.[3][4]

El so términu municipal ta formáu poles llocalidaes de La Izcalina, Valdelosa y Valencia de la Encomienda, ocupa una superficie total de 63,43 km² y según los datos demográficos recoyíos pol INE nel añu 2017, cuenta con una población de 433 habitantes.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Escudu[editar | editar la fonte]

L'escudu heráldicu que representa al conceyu foi aprobáu'l 21 de mayu de 1993 col siguiente blasón:

«Escudu partíu. Primero, de plata con una llosa de sínople y calzáu de sinople. Segundu, en campu de gules Cruz Sanjuanista o de Malta esmaltada en plata. Al timbre, corona real zarrada»
Boletín Oficial de Castiella y Lleón nᵘ6 de 11 de xineru de 1994[5]

Bandera[editar | editar la fonte]

La bandera municipal foi aprobada'l 24 de xunu de 1994 cola siguiente descripción testual:

«BTronchada de plata y sinople cargada del Escudu Heráldicu propiu, timbrado de la Corona Real de la Monarquía Española reinante»
Boletín Oficial de Castiella y Lleón nᵘ138 de 18 de xunetu de 1994[6]

== Historia Reconquistar de Valdelosa foi realizada polos reis de Llión una vegada que fueron reconquistaos Ledesma, Juzbado, Guadramiro o Salamanca por Ramiro II de Llión nel sieglu X. Nel sieglu XII, la llocalidá apaez citada como Val de la Ossa nel fueru dau a Ledesma pol rei Fernandu II de Llión nel añu 1161.[7] Darréu, la monarquía lleonesa venció Valdelosa a la Orde de San Juan, formando parte de la encomienda de Zamayón, d'ende'l nome "de la Encomienda" de la devesa de "Valencia de la Encomienda".[8] Cola creación de les actuales provincies en 1833, Valdelosa quedó encuadráu na provincia de Salamanca, dientro de la Rexón Lleonesa.[9]

Demografía[editar | editar la fonte]

Gráfica d'evolución demográfica de Valdelosa ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Nucleos de población[editar | editar la fonte]

El conceyu estremar en dellos nucleos de población, que teníen la siguiente población en 2015 según l'INE.[10]

Nucleu de población Población
Valdelosa 433
Valencia de la Encomienda 21
La Izcalina 0

Monumentos y llugares d'interés[editar | editar la fonte]

  • Alcornocal de Valdelosa.
  • Ilesia de San Sebastián.
  • Casa Consistorial.
  • Fonte.
  • Frontón.

Cultura[editar | editar la fonte]

Fiestes[editar | editar la fonte]

  • San Sebastián (20 de xineru).
  • San Roque (Del 15 al 18 d'agostu).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/valdelosa-id37335.
  3. «Sistema d'información xeográficu agrariu (SIGA). Contorna agraria de Ledesma» (castellanu). Ministerio d'Agricultura, Alimentación y Mediu Ambiente. Consultáu'l 27 de marzu de 2011.
  4. Llorente Maldonado, Antonio (1976). Centro d'Estudios Salmantinos: contornes históricu y actual_de_l.html?id=wZQtAQAAIAAJ Les contornes históricu y actual de la provincia de Salamanca (en castellanu), páx. 157. «L'actual Tierra de Ledesma ye abondo más amenorgada que la Tierra de Ledesma histórica (páxina 133) Voi agora a intentar establecer con mayor precisión les llendes del Campu de Salamanca. Pel este la llende va dende Machacatu hasta Monterrubio de la Sierra, quedando los términos d'estos conceyos, como los de Villagonzalo y Morille, dientro del Campu. Dende Monterrubio la llende traviesa Salvatierra (…) Pel sur la llende ye bastante imprecisu, como yá sabemos, pero aproximao sigue una llinia que va dende Endrinal hasta Aldeanueva de la Sierra y Altejos, pasando por Monleón, Sandomingo, Escurial, Navarredonda y La Requexada. La llende occidental ye tamién imprecisu, pos sabemos qu'El Campu de Salamanca enanchóse escontra l'oeste, a cuenta de l'antigua Tierra de Ciudad Rodrigo, ente'l Huebra y el Yeltes. Aproximao escurre dende Altejos hasta Buenamadre y el Huebra, frente a Pelarrodríguez (...) El llende noroeste ye tamién imprecisu, pero más o menos sigue una llinia que va dende la vera derecha del Huebra, agües enriba de Pelarrodríguez hasta'l Tormes, frente a Almenara, pasando por Ardonsillero, La Cabeza de Diego Gómez, Porqueriza, Pozos de Pulgar, La Valmuza, San Pedro del Valle y Zarapicos, dexando fuera del Campu de Salamanca y dientro de la Tierra de Ledesma, a Garcirrey, Sando, El Matu de Ledesma y Golpejas. El llende norte y nordeste ye'l más precisu: constituyir el cursu del Tormes, dende Carpio Bernardo hasta l'altor de Zarapicos y Almenara (páxina 133) Entiende La Armuña Alta los siguientes pueblos: Parada de Rubiales, Aldeanueva de Figueroa, La Orbada, Espino de la Orbada, Villanueva de los Pavones, Payares de la Llaguna, Villaverde de Guareña, Pitiegua, Cabezallosa de la Calzada, La Vellés, Arcedianu, Gomecello, Moriscos, Castellanos de Moriscos, Pedrosillo el Ralo. A La Armuña Baxa pertenecen: Topas, Palencia de Negrilla, Negrilla de Palencia, Tardáguila, Calzada de Valdunciel, Valdunciel, Matu de Armuña, Carbajosa de Armuña, Monterrubio de Armuña, San Cristóbal de la Cuesta, Los Villares, Aldeaseca de Armuña, Villamayor de Armuña, Forfoleda, Torresmenudas y Valverdón (páxina 129)»
  5. «RESOLUCION de 21 de mayu de 1993, de la Diputación Provincial de Salamanca, aprobatoria del Escudu Heráldicu Municipal del Conceyu de Valdelosa» (castellanu). Boletín Oficial de Castiella y Lleón. Consultáu'l 7 de xineru de 2017.
  6. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes ref_duplicada_6
  7. Castro, Américo; D'Onís, Federico (1916). Centro d'Estudios Históricos: Fuero lleoneses de Zamora, Salamanca, Ledesma y Alba de Tormes, páx. 216. «Isti sunt terminos de Ledesma quelle dio el rey don Fernando, primera villa quel rey don Fernando poblo de fuego muerto. Commo prende en sommo del sierro de Penna gusende e en Santiz, e de termina Alfaraz et Pennela e conla Almexnal, et de termina Ual llonziel con Torre de Unmum, e de termina Peliella con Torre de Unmum, e sier en Tormes, e corren aguas de Tormes e entran a Muzena en Duero, e corren aguas de Duero assasta hu entra Yieltes en Espada çinta. Et de la otra parte, commo prende ensommo del sierro, e correm aguas por Ual dela Ossa, e ende a Torre de Pero baroncelle, e ende por Torres menudas, e ende a Penna corua, e ende a Çarapicos, e ende a Golpeyas de la torre, e dende a Poços de Almondar, e desde ala Cabeça de Caniça fame, e desde a Uillareyo, e desde a la Cabeça de castro, e fier enlla calçada colunbrana, e ende a Moçaraues, e dende ala Albergaria de Aroyo de Uelas, e fier en Pero luengo, e ua la calçada entre Cornocal e Munnoz, e ende al Aroyo del asno, e fier la calçada en Yieltes, e dende commo corre Yieltes e entra Espada cinta en Duero e Pinnales e de Castanales fasta somo de la sierra, de todo aya Ledesma su parte.»
  8. Carlos DE AYALA MARTÍNEZ (1995) Llibru de privilexos de la orde de San Xuan de Xerusalén en Castiella y Llión (sieglos XII-XV): Ms. H211 del Museum and Library of the Order of St. John, de Londres, Institutu Complutense de la Orde de Malta, 860 páxines
  9. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.
  10. Institutu Nacional d'Estadística. «Nomenclátor: Población del Padrón Continuu por Unidá Poblacional». Consultáu'l 29 de febreru de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]