Tumor cerebral

De Wikipedia
Tumor cerebral

Metástasis nel hemisferiu cerebral derechu procedente d'un cáncer de pulmón.
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 C71, D33.0-D33.2
CIE-9 191, 225.0
DiseasesDB 30781
MedlinePlus 007222 Plantía:MedlinePlus2
eMedicine emerg/334
Especialidá oncoloxía
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

Un tumor cerebral ye una crecedera desafranada de célules derivaes de componentes cerebrales (tumores primarios) o de célules tumorales alcontraes n'otres árees del organismu (metástasis).[1]

Los tumores pueden ser benignos o malinos, dependiendo de la rapidez de la so crecedera y de si llogren resecarse o curase por aciu el tratamientu neuroquirúrgico. A diferencia de los tumores d'otros texíos, la distinción ente manifestaciones benignes y malines nun ye tan clara, por casu, delles mancadures benignes pueden infiltrar rexones enteres con comportamientu clínicu malinu. Les neoplasias malines producen metástasis, lo cual constitúi un fechu escepcional. Les metástasis escontra'l SNC provienen, n'orde de frecuencia, del pulmón, mama, piel (melanoma), reñón y gastrointestinal y tienden a crecer ente la unión de la corteza y la sustancia blanco.

Clasificación[editar | editar la fonte]

Determinación de la malinidá según les carauterístiques histolóxiques del tumor.[2]

Tumores d'evolución lenta (Baxu grau)
Tumores de grau I benignos, de crecedera lenta y circunscriptos..

Tumores de grau II De crecedera lenta, pero con llendes imprecises, o d'estensión.

Tumores d'evolución rápida (altu grau)
Tumores de grau III Tumores anaplásicos, la so evolución ye más rápida.

Tumores de grau IV Tumores malinos, amuesen signos histolóxicos de crecedera bien rápido en toles rexones esaminaes.

CLASIFICACIÓN HISTOLÓXICA DE LOS TUMORES DEL SISTEMA NERVIOSU[3]

Tumores del texíu glial Tumores de les meninxes Tumores de célules xerminales Tumores de la rexón selar Otros
Tumores astrocíticos

Astrocitoma

Glioblastoma multiforme

Tumores oligodendrogliales

Oligodendroglioma

Tumores ependimales

Ependimoma

Tumores del plexo coroides

Papilomes

Carcinomes

Tumores embrionarios

Meduloblastoma

Tumores del parénquina pineal

Meninxoma

Hemangiopericitoma

Tumor melanocítico

Hemangioblastoma

Germinoma

Carcinoma embrional

Teratoma

Tumor del senu endodérmico

Adenoma pituitario

Carcinoma pituitario

Craneofaringioma

Tumores metastásicos

Tumores de les vainas nervioses

Schwannoma

Neurofibroma

Linfoma primariu del SNC

Tumores primarios[editar | editar la fonte]

1. Gliomes[editar | editar la fonte]

a. Astrocitomas[editar | editar la fonte]

Constitúin el 25-30 per cientu de los gliomas. Presentar nos hemisferios cerebrales nos adultos y nel cerebelu nos neños.

Glioblastoma multiforme, corte histolóxicu.
Clasificación de la OMS pa los astrocitomas
Grau I-OMS: Astrocitoma pilocítico
Tumor disembrioplástico neuroepitelial


Grau II-OMS: Astrocitoma difusu (de baxu grau)

Grau III-OMS: Astrocitoma anaplásico

Grau IV-OMS: Glioblastoma multiforme


b. Oligodendroglioma[editar | editar la fonte]

Esti tipu de tumor representa'l 6 per cientu de los gliomas, y suel presentase ente la cuarta y quinta décades de la vida. La so llocalización más frecuente ye nos lóbulus fronteru y temporal.[4]

Gliomas malinos[editar | editar la fonte]

Son los tumores cerebrales primarios más frecuentes y agresivos. Causen globalmente un 2 per cientu de les muertes por cáncer.[5] Los trés tipos histopatológicos más frecuentes son el glioblastoma multiforme, el astrocitoma anaplásico y el oligodendroglioma anaplásico. Estos tumores tienen una alta tasa de recidiva local tres tratamientu quirúrxicu, progresando llocalmente, lo que finalmente termina causando la muerte del paciente. Trémense principalmente al traviés de la sustancia blanco o per vía líquidu cefalorraquídeo. A diferencia del restu de les neoplasies malines avanzaes, éstes nun dan metástasis a distancia.

Glioblastoma multiforme: Constitúi la forma más agresiva de los astrocitomas (tumor grau IV-OMS). Tradicionalmente almitíase que presentaba una sobrevivencia media, a los dos años, d'aproximao 10 per cientu.[6] El tratamientu rique un abordaxe multidisciplinar qu'inclúi ciruxía, radioterapia y quimioterapia. Con unu d'estos protocolos de tratamientu, el protocolu de Stupp[7] algamóse apocayá una sobrevivencia del 25% y entá más nos casos nos que se consiguió una extirpación completa. L'ideal ye que nel tratamientu participen especialistes en neurociruxía, neuroloxía y oncoloxía.[8] Anque'l pronósticu ye malu consiguiéronse meyores nos últimos años. Por casu, l'usu d'un productu (5-aminolevulinico) consigue colorear el tumor so lluz fluorescente y ameyorar la extirpación.[9] Ye recomendable impulsar la participación n'ensayos clínicos pa buscar nuevos tratamientos,[10] siguen buscándose nuevos tratamientos con fármacos, inmunoterapia y virus oncolíticos.

2. Meninxomes[editar | editar la fonte]

Constitúin el 15-20 per cientu de los tumores intracraneanos primarios. Son más frecuentes ente los 20 y los 60 años d'edá. Aniciar nes célules aracnoideas de les meninxes, son bien frecuentes y benignos; tán encapsulados y bien llindaos, apaecen en cualquier llugar del celebru (supra y infratentorial).

Tumores secundarios (metástasis)[editar | editar la fonte]

Les célules canceríxenes d'un sitiu primariu pueden viaxar hasta'l celebru al traviés del sistema circulatoriu, al traviés de la vía linfática y del líquidu cefalorraquídeo. La forma más común ye la circulatoria.

El celebru ye'l sitiu de preferencia de metástasis del melanoma y del cáncer de les célules pequeñes de pulmón. Nel varón, les metástasis provienen principalmente del pulmón, del colon y del reñón. Na muyer, los casos más frecuentes son el cáncer de mama, de pulmón, de colon y el melanoma.[11] Les metástasis espinales asoceden nel 5 per cientu de los pacientes con cáncer, más frecuentemente nel cáncer de mama, de próstata y el mieloma múltiple.

Clínica[editar | editar la fonte]

Los tumores cerebrales causen síntomes variaos. Polo xeneral, estrémense les manifestaciones derivaes de la hipertensión intracraneal, y los síntomes secundarios a la espansión tumoral, estos postreros denominaos signos focales, que dependen de la estructura anatómica afeutada.

  • Síntomes d'hipertensión intracraneal
  • Síndromes focales: Son manifestaciones qu'empobinen la llocalización de la mancadura.

Diagnósticu[editar | editar la fonte]

El diagnósticu realizar por aciu exámenes imagenológicos como la TAC o la resonancia magnética (RM), que dexen conocer la llocalización y el tamañu del tumor y amás suxurir la naturaleza del mesmu, pero ye la biopsia la qu'indica'l tipu exactu de tumor.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]