Biopsia

De Wikipedia


Biopsia
tipu de prueba médica
invasive test (en) Traducir y Muestreo (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Una biopsia ye un procedimientu diagnósticu que consiste na estracción d'una muestra total o parcial de texíu pa ser esaminada al microscopiu por un médicu anatomopatólogo.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

La pallabra biopsia ta compuesta y procede del griegu bio-, "vida", y -opsíā, "reparar".[1]

Tipos de biopsia[editar | editar la fonte]

La biopsia apurre la máxima certidume al diagnósticu, yá que puede reparase fehacientemente el tipu de mancadura celular, o dañu nel texíu. Ye un métodu d'estudiu direutu. Hai distintes modalidaes dependiendo de les necesidaes clíniques.

Según la estructura anatómica[editar | editar la fonte]

Biopsia de texíu[editar | editar la fonte]

Como la bronquial o transbronquial nel cursu d'una fibrobroncoscopia.

Biopsia ganglionar[editar | editar la fonte]

  • Biopsia percutánea de ganglios bultables tien de realizase una esploración física detallada y si esisten adenopatías suélense biopsiar.
  • Biopsia de Daniels o biopsia de ganglios escalenos: consiste en extirpar la grasa preescalénica y estudiala histopatológicamente. Si l'estudiu ye positivu, ye un criteriu de inoperabilidad. La escasa correllación ente una biopsia negativa y la posibilidá de resección d'un carcinoma de pulmón fixo qu'esta téunica fuera práuticamente abandonada. Albidrar de que ye pocu preséu pol pequeñu númberu de positividades qu'apurre, pero esto debe, en gran parte, al error d'efectuar la extirpación de la grasa preescalénica, cuando realmente lo que se debe esaminar son los ganglios supraclaviculares de la confluencia yúgulosubclavia, que son los que drenan linfa pulmonar, y que se reconocen por contener conteníu antracótico.

Biopsia de masa de partes blandes[editar | editar la fonte]

Se biopsian les mancadures sospechoses accesibles si entá nun s'estableció'l tratamientu o si la determinación del estadiu basar nel fechu de qu'una determinada mancadura seya o non cáncer.

Biopsia ósea[editar | editar la fonte]

Determinar pola radioloxía del güesu afecto o por gammagrafía ósea.

Biopsia de migollu oseu[editar | editar la fonte]

Ye la biopsia que practiquen los hematólogos (tamién patólogos y internistas) procedente de la cresta ilíaca posterosuperior de la maxana, del güesu sacru o del esternón pa llograr migollu oseu y diagnosticar l'orixe de determinaos trestornos sanguíneos principalmente. Débese insensibilizar la piel y el perióstio con anestésicu llocal. De siguío, introducir nel espaciu medular una aguya ríxida de mayor calibre, afítase una xeringa a l'aguya y aspírase. Les célules del migollu oseu son absorbíes al interior de la xeringa. Nel conteníu de la xeringa, apaez sangre con fragmentos pequeños de grasa llexando na so redolada. Dempués de l'aspiración realiza una biopsia pa estrayer texíu óseo con una aguya bueca. Suelse faer una punción de cresta ilíaca sobremanera nel cáncer de pulmón que suel metastatizar en migollu oseu frecuentemente.

Biopsia pleural[editar | editar la fonte]

Si ye tumor periféricu y esiste derrame pleural. Puede faese con distintos tipos d'aguya, siendo la más emplegada la de Vim-Silverman. Ríquese anestesia llocal y l'esistencia d'una cámara líquida a aérea dientro del cuévanu pleural, que dexe introducir l'aguya de biopsia llibremente y ensin riesgu de mancar el parénquima pulmonar. Magar esto nun ye nengún inconveniente pa la téunica, yá que la so indicación principal ye naquellos procesos torácicos que cursen cola apaición de derrame pleural, que'l so orixe nun pudo ser filiado por otros procedimientos. L'únicu inconveniente que puede ponese a esta téunica vien dau pola imposibilidá d'escoyer el territoriu pleural que se quier biopsiar. Esto ye, trátase d'un procedimientu ciegu, lo que repercute sobre la variabilidá de la rentabilidá. Sicasí, dau la so escasa o nula morbilidad, dexa la repetición socesiva de la téunica ensin graves inconvenientes. Nun va ser un procedimientu ciegu, cuando se visualicen mases pleurales na TAC.

Biopsia pulmonar percutánea o transparietal o transpleural[editar | editar la fonte]

Realízase xeneralmente con control radiolóxicu. Esisten diversos métodos como la biopsia aspirativa, la biopsia con aguya cortante y la parafusa ultrarrápida d'aire estruyíu. La principal indicación ye naquellos tumores periféricos de difícil o imposible accesu por otros procedimientos. Col perfeccionamiento de la biopsia transbronquial, con control radiolóxicu y la PAAF, los casos nos que ye precisu realizar esta téunica son bien escasos. En más del 80% de los tumores llógrense muestres abondes pa establecer el diagnósticu del tumor. Los inconvenientes son el neumotórax qu'asocede nel 15 al 55%, dacuando bien graves o la diseminación pleural de célules tumorales. Les contraindicaciones son enfisema bulloso, barruntu de duviesu hidatídico, barruntu de aneurisma o fístula arteriovenosa, neumonectomía contralateral, diátesis hemorráxica y cor pulmonar grave.

Biopsia extemporánea o peroperatoria[editar | editar la fonte]

Realízase un diagnósticu "in situ" col paciente entá en quirófanu, pa decidir una conducta oncolóxica, que puede ser: benignu, malinu o diferíu.

Según la téunica emplegada[editar | editar la fonte]

Biopsia excisional[editar | editar la fonte]

Tamién se llama exéresis. Una biopsia excisional ye la extirpación completa d'un órganu o un tumor, xeneralmente ensin márxenes, que se realiza de normal en quirófanu baxu anestesia xeneral o llocal y con ciruxía mayor o menor respeutivamente. La biopsia excisional realízase, por casu en:

  1. La extirpación d'una adenopatía aisllada.
  2. Nos tumores de mama pequeños: Si ye un tumor benignu, la mesma biopsia ye terapéutica, pero si ye cáncer de mama malinu hai que volver intervenir, ampliar márxenes y realizar una linfadenectomía o vaciamiento axilar homolateral.
  3. Nes mancadures cutanees sospechoses, sobremanera melánicas: Si son benignes, nun se realiza más tratamientu quirúrxicu y si ye malina como un melanoma, hai qu'ampliar márxenes y realizar la prueba del ganglio centinela.
  4. El bazu, nun se puede biopsiar, en casu de linfoma, tomando una muestra pol riesgu de hemorraxa, polo que se extirpa dafechu (esplenectomía).
  5. Biopsia intraoperatoria: Ye la que se llogra mientres una laparotomía esploradora por casu nun cáncer d'ovariu .
  6. Biopsia Cervical Perpendicular: La cual realízase na zona Cervica a 45 graos dando en estrayer solo 1 cm de lligamentu cervico. L'estudiu refundiara si la muestra ye dañible o sana.

Cada vez se realiza con menos frecuencia, por cuenta d'otres biopsies de menor grau de peligru.

Biopsia incisional[editar | editar la fonte]

Ye la biopsia na que se corta o se extirpa quirúrgicamente namái un cachu de texíu, masa o tumor. Esti tipu de biopsia utilízase más de cutiu nos tumores de texíos blandos como'l celebru, fégadu, pulmón, reñón, pa estremar patoloxía benigna de la malina, porque estos órganos nun se pueden extirpar, o porque la mancadura ye bien grande o difusa

Biopsia estereotáxica[editar | editar la fonte]

Son un conxuntu de biopsies llograes y empuestes por pruebes d'imaxe qu'indiquen les coordenaes del espaciu onde s'atopa la mancadura, como por casu mancadures de mama non bultables que se marquen con arpón nuna mamografía, o con ABBI (Advanced Breast Biopsy Instrumentation). Les biopsies cerebrales suelen ser biopsies estereotáxicas.

Biopsia endoscópica[editar | editar la fonte]

Ye la biopsia llograda per mediu d'un endoscopiu que s'enserta por un furu natural o por una pequeña incisión quirúrxica. L'endoscopiu contién un sistema de lluz y de visualización pa reparar les mancadures d'órganos buecos o cuévanos corporales xunto con pinces qu'escurren a lo llargo del tubu del endoscopiu y que pueden extirpar pequeños fragmentos de la superficie interna del órganu o cuévanu.

  • La biopsia llograda nuna colonoscopia suel ser el métodu diagnósticu más frecuente nel cáncer colorrectal.
  • La biopsia d'una esofagoscopia o gastroscopia puede diagnosticar un cáncer d'esófagu o d'estómagu.
Biopsia endoscópica de pólipu en colon

Biopsia colposcópica[editar | editar la fonte]

Ye la biopsia na que se llogra texíu de la natura o del pescuezu del úteru y que realicen los xinecólogos ante una prueba de Papanicolaou positiva, pa refugar un cáncer de cérvix o de natura, por aciu un colposcopio.

Punción-aspiración con aguya fina (PAAF)[editar | editar la fonte]

Ye la biopsia llograda por aciu la punción con una aguya d'escasu calibre coneutada a una xeringa y la realización d'una aspiración enérxica. Llógrase xeneralmente célules aisllaes que s'estienden sobre una laminuca. Más qu'una biopsia ye una citoloxía. La PAAF suel utilizase pa llograr muestres d'órganos fondos como'l páncrees y el pulmón, empuestes por TAC o ecografía. L'inconveniente de la citoloxía ye que nun ye un diagnósticu de certidume.

Biopsia por perforación[editar | editar la fonte]

Tamién se llama punch. Ye la biopsia de piel, que se realiza con una cuchiella cilíndrica bueca que llogra un cilindru de 2 a 4 milímetros, so anestesia llocal y un puntu de sutura. La so finalidá ye diagnóstica.

Biopsia por punción con aguya gruesa[editar | editar la fonte]

Tamién se llama core biopsia o tru-cut que se realiza por aciu el llogru de biopsia con pistoles automátiques, qu'amenorga les molesties nel paciente. Una vegada que s'asitia l'aguya en posición de predisparo, empuesta por palpación o prueba d'imaxe, prímese'l disparador y la parte interior de l'aguya, que ye la que zuca'l texíu, proyéctase travesando la mancadura y saliendo d'ella cola muestra bien rápido. Precisa d'anestesia llocal.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]