Tueru

De Wikipedia
Seició tresversal d'un tueru, au s'aprecien la corteya y los aniellos de crecimientu.

En botánica, el términu tueru, refierse al principal elementu estructural d'un árbol que sofita les cañes y tol restu del mesmu (fueyes, flores, frutos, etc). Al empar, el raigañu afonda nel suelu y val de sofitu a tol árbol. El tueru ta cubiertu de corteya, que lo mesmo que nos humanos y otres especies animales, sirvi-y de proteición a la parte maderiza del tueru, que constitúi ún de los recursos renovables más importantes que s'obtienen na natura, la madera.

El tueru ye un tipu maderizu de tarmu, el más frecuente nes plantes maderables, esto ye, nes especies forestales. Presenta innumberables formes, constitución, estructura y usos.

Formes y funciones[editar | editar la fonte]

Tueru de ceiba na plaza Bolívar d'El Hatillo amosando los sos contrafuertes que lu sirven de sostén. Repárase que los contrafuertes dispónense en forma asimétrica, siendo más abondoses y sólidos na parte más baxa del suelu.

Como los árboles pueden ser de cutiu bien trabaos y pesaos precisen tueros que sirvan de sofitu y dacuando afechos per aciu de contrafuertes, naquellos casos, como asocede na zona intertropical onde los suelos nun son, polo xeneral, bien fondos. Este ye'l casu de la ceiba pentandra visible na imaxe. Esta carauterística apuerta a bien bultable nos llugares de rimaes fuertes, nes que los raigaños de delles especies pasen imperceptiblemente a ser parte del tueru y allúguense namái nun llau del mesmu, el más baxu del terrén.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]