Toni Cruz

De Wikipedia
Toni Cruz
Vida
Nacimientu Girona[1]14 de xunetu de 1946 (77 años)
Nacionalidá España
Llingua materna catalán
Estudios
Llingües falaes catalán
castellanu
Oficiu cantante, productor de televisión, direutor de cineactor
Miembru de La Trinca
Instrumentu musical voz
IMDb nm0190478
Cambiar los datos en Wikidata

Antonio Cruz Llauna, conocíu como Toni Cruz (14 de xunetu de 1946Girona) ye un miembru del grupu musical humorísticu La Trinca, y productor de televisión español.

Biografía[editar | editar la fonte]

Siendo entá adolescente, treslladar a vivir a la ciudá de Canet de Mar, onde conoció a Josep Maria Mainat, con quien s'acomuñar mientres el restu de la so trayeutoria profesional.

A mediaos de la década de los sesenta, dambos formaron el grupu musical The Blue Cabrits. En 1968, Miquel Àngel Pasqual incorporar al proyeutu y naz La Trinca, unu de los grupos musicales de mayor repercusión en Cataluña mientres la década de los setenta.

Nos ochenta, la banda, calteniendo'l so estilu humorísticu ya irónicu, llanzar al mercáu del restu d'España, empezando a grabar los sos cantares en castellán. Dar a conocer tamién al traviés de la televisión col programa Tariro, tariro (1988-1989) - continuación del qu'en 1987 realizaren pa la TV3 catalana Non passa res-.

Empecipiada la década de los noventa y disuelta La Trinca, Cruz, xunto a Mainat, dedicar al mundu de la producción televisiva, al traviés de la productora Gestmusic, que fundaron en 1987. Gestmusic integraríase darréu en Endemol, y Cruz foi nomáu Presidente de Endemol-España.

Mientres cerca de dos décades, Cruz tuvo al mandu de una de los productores que marcó l'aldu de la televisión comercial n'España, al traviés de programes emblemáticos como La parodia nacional, Crónicas Marcianas y, sobremanera, Operación Triunfo y Eurojunior.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]