Teunoloxía disruptiva

De Wikipedia

Teunoloxía disruptiva o innovación disruptiva ye aquella teunoloxía o innovación que conduz a l'apaición de productos y servicios qu'utilicen preferiblemente una estratexa disruptiva (de disruptivo, 'que produz rotura sópita') frente a una estratexa sostenible con cuenta de que competir contra una teunoloxía dominante, buscando un progresivu afitamientu nun mercáu. Anque primeramente'l términu provién de la economía, anguaño empieza a tener muncha importancia a la de plantegar estratexes de desenvolvimientu nos departamentos de I+D de munches compañíes.

El términu «teunoloxía disruptiva» (disruptive technology n'inglés) foi acuñáu por Clayton M. Christensen y presentáu en 1995 col so artículu Disruptive Technologies: Catching the Wave, como coautor xunto con Joseph Bower. Describió'l términu más fondamente nel so llibru The Innovator's Dilemma, publicáu en 1997, col términu «innovación disruptiva», por cuenta de que delles teunoloxíes son intrínsecamente disruptivas o sostenibles de por sí.

De manera xeneral, les teunoloxíes disruptivas pueden clasificase como teunoloxíes de baxes prestaciones (n'inglés: 'lower-end') y teunoloxíes de nuevu mercáu. Una innovación de nuevu-mercáu ye usualmente llanzada escontra los denominaos mercaos de non-consumu, onde los veceros empiecen a utilizar un productu o serviciu qu'antes nun utilizaben (ej. sistemes GPS), o gracies a l'accesibilidá qu'apurre la nueva teunoloxía a usuarios que nun teníen accesu a un productu (desenvolvimientu de la producción en cadena na industria automovilístico) o la descentralización del allugamientu d'un serviciu (ej. telefonía fixa frente a telefonía móvil).

Les innovaciones teunoloxíes disruptivas son nel so entamu, de baxes prestaciones y diríxense a aquellos consumidores menos esixentes y con un poder adquisitivo menor. Estos usuarios son menos rentables pa les empreses establecíes nun determináu mercáu, siendo inoraos na innovación de nuevos productos más caros. Esto debe a que la necesidá de crecedera y aumentu de los beneficios de les empreses establecíes a partir de los sos productos, y que xenera enclinos internos escontra'l desenvolvimientu de productos con mayores prestaciones, dirixíos a los consumidores más esixentes, pero qu'apurren mayores márxenes. La teunoloxía disruptiva ye ameyorada progresivamente y va ocupando pasu ente pasu los nichos a los que la teunoloxía establecida va arrenunciando, y n'ocasiones consigue faese cola mayor cuota del mercáu y moviendo a la establecida. Un exemplu seríen los entamos de la fotografía dixital, con muncho menos resolución, pero con un gran amenorgamientu de los costos de reveláu acomuñaos a la fotografía tradicional o un modelu de negociu que fai algamadizu un productu a una gran cantidá de xente con menor poder adquisitivu (como les tiendes de ropa Zara) o a cencielles l'usu d'un productu qu'antes nun esistía como la invención del Post-it por 3M.

En contrapartida les innovaciones o teunoloxíes sostenibles son aquelles que se basen na meyora de la teunoloxíes esistente. Sicasí nun se debe confundir esti términu col d'innovación incremental, una y bones les innovaciones o teunoloxíes sostenibles pueden ser tamién innovaciones discontinues.

Exemplos[editar | editar la fonte]

Telefonía móvil[editar | editar la fonte]

Les necesidá de comunicase yera más clara nun mercáu potencial onde la xente precisa tar disponible. Magar les bajísimas prestaciones d'esta teunoloxía nun principiu (duración de bateríes, tamañu, pesu, etc.) y la baxa infraestructura (cobertoria), la facilidá d'aportar a un teléfonu móvil causó la disrupción a la telefonía fixa. Ye un casu claru de teunoloxíes empobinaes a una descentralización d'un productu o serviciu, con un preciu algamadizu, prestaciones abonda pa la mayoría y, a finales de los 90, pa un grupu d'usuarios que nun podía aportar a la telefonía ensin filos.

Transistores[editar | editar la fonte]

Los transistores, de bajísimas prestaciones al respective de la teunoloxía de válvules nun principiu pero muncho más barata, dexó la fabricación barata masiva de radios portátiles y pequeños televisores. Ello dexó l'apaición de grandes xigantes como Sony frente a empreses como RCA, que veníen siendo les empreses dominantes d'esti mercáu con equipos caros, anque con bien altes prestaciones. Sony consiguió vender a un gran mercáu de poder adquisitivu más baxu que nun podía aportar a estes teunoloxíes.

Automóvil[editar | editar la fonte]

Los primeros automóviles creaos a finales del sieglu XIX nun fueron una innovación disruptiva nel so entamu, yá que yeren bienes de luxu empobinaos a un mercáu bien amenorgáu. Sicasí, la posterior introducción del Ford Model T, fabricáu en serie a partir de 1908 y con un preciu muncho más algamadizu, sí produciría una disrupción nel tresporte tal que se conocía hasta entós, yá que fizo camudar rápido l'estándar del carru de caballos al automóvil.

Memoria flash[editar | editar la fonte]

Les memoria flash inventar en 1984 pero nun foi hasta 1998 que s'utilizó per primer vegada nun reproductor portátil d'audiu. Esta teunoloxía, que nun principiu resultaba cara y pocu fiable, foi avanzando hasta sustituyir anguaño a los discos duros convencionales na mayoría d'ordenadores portátiles del mercáu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]