Teatru d'ópera

De Wikipedia
Artículu revisáu
Teatru d'ópera
El New York State Theater (allegante a la Ópera del Metropolitan), nel Lincoln Center, qu'alluga la Compañía d'Ópera de la Ciudá de Nueva York.

Un teatru d'ópera ye un edificiu especialmente concebíu pa la representación de pieces d'ópera, anque la interpretación d'otres artes escéniques tamién ye posible. Un exemplu d'ello ye la Ópera de Sydney, allugada na Badea de Sydney. En munchos teatros d'ópera, la temporada d'ópera ye siguida de la temporada de balé.

La primer sala d'ópera pública foi'l Teatru San Cassiano de Venecia, Italia, qu'abrió les sos puertes en 1637. Italia, país que la so tradición d'ópera ye popular dende va sieglos, tien entá un gran númberu d'ellos. Na dómina de Henry Purcell, nun había unu solu en Londres.[1] N'Alemaña, la primer sala abrir en 1678. Los primeros teatros d'ópera de los Estaos Xuníos sirvíen a una variedá de funciones, allugando tamién bailles comuñales, feries, pieces de teatru, vodevil y otros eventos musicales.[2]

Carauterístiques típiques d'un teatru d'ópera[editar | editar la fonte]

Una y bones munches óperes demanden producciones de gran escala, los teatros d'ópera son amplios— xeneralmente más de 1000 places, de cutiu dellos miles d'ellos. Munches óperes nun riquen producciones de gran tamañu y pueden ser presentaes en teatros más pequeños.

Nuna sala tradicional, l'auditoriu tien forma de ferradura, el so valumbu define pos l'aforu. Nes sos bandes, hai fileres de balcones y palcos. Tien polo xeneral un fosu, nel que puede agospiase una orquesta colos músicos sentaos a un nivel inferior al del auditoriu, por que la so interpretación nun acallante la de les voces nel escenariu. El tamañu d'una orquesta d'ópera varia, pero pa ciertes óperes, oratorios y pa delles obres del periodu románticu, el númberu d'intérpretes puede algamar los 100.

Una ópera puede tener un estensu repartu de personaxes, coros, baillarinos y supernumberarios. Por ello, un teatru d'ópera tien de tener munchos camarinos. De cutiu, tamién acueyen los sos propios talleres de confección de vestuariu y d'escenografía, y otros espacios de reserva y preparación de maquillaxe, mázcares ya inclusive espacios consagraos a los ensayos.

Galería[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Great Opera Houses of the World - A567362». BBC. Consultáu'l 7 de setiembre de 2007.
  2. «Today in History: October 22». Library of the Congress. Consultáu'l 7 de setiembre de 2007.