Supremacía blanca

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

La supremacía blanca o supremacismo blancu ye una ideoloxía que sostien que la etnia europea (definida ésta por elementos biolóxicos, culturales ya inclusive morales) ye superior a otres etnies. Esti términu úsase para describir una ideoloxía política que promueve el dominiu social y políticu de los blancos. #Basar nel etnocentrismu y un deséu d'hexemonía sobro los pueblos non-europeos.

El supremacismo blancu suel #acomuñar col racismu en contra de los negros,  indíxenes, asiáticos y frecuentemente al antisemitismu, creyendo que los xudíos nun son lo suficientemente blancos. Atópense grupos de supremacía blanca en países con poblaciones europeas o caucásicas, incluyendo toa Europa (incluyendo Rusia), América, Australia, Nueva Zelanda y Suráfrica.  Estos grupos son reparaos como grupos d'odiu, y dellos países aprobaron lexislaciones que llinden esti tipu d'organizaciones[cita [ensin referencies].

Estaos Xuníos antes y dempués de la Guerra de Secesión Norteamericana, yera un país de supremacistas blancos tantu no político como no social y económico, de la mesma que lo foi Suráfrica mientres el Apartheid. Na actualidá alderícase intensamente sobre la influencia continua del supremacismo blancu, el so algame y naturaleza na cultura occidental.

La supremacía blanca emplégase dacuando nun sentíu daqué más ampliu, defendiendo non solamente la idea filosófica de que la raza blanca ye cimera a otres races, sinón qu'aquella tendría d'exercer el so dominiu sobro estes. Grupos separatistes y nacionalistes blancos, para estremase de los supremacistas blancos, enfatizan el so refugu d'esta definición más llindada.