Sistán y Baluchistán

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Sistán y Baluchistán
Bandera de Irán Irán
Sab fort.jpg
Alministración
País Bandera de Irán Irán
ISO 3166-2 IR-13
Capital Zahedán
Xefe de gobiernu Seyyed Ahmad Nasri
Xeografía
Coordenaes 29°29′33″N 60°52′01″E / 29.4924, 60.8669Coordenaes: 29°29′33″N 60°52′01″E / 29.4924, 60.8669
Locator map Iran Sistan and Baluchestan Province.png
Superficie 181785 km²
Llenda con Jorasán del Sur
Demografía
Población 2 534 327 hab. (2011)
Densidá 13,94 hab/km²
Más información
www.sbportal.ir
Cambiar los datos en Wikidata

Sistán y Baluchistán (en persa: استان سيستان و بلوچستان , Ostān-y Sīstān-o Balūchestān ) ye una de les 31 provincies d'Irán, alcontrada al sudeste del país, fronteriza con Paquistán y Afganistán, la so capital ye Zahedán la cual tien 591.330 habitantes. La provincia ye la tercera más grande d'Irán con una área de 181.785 km² y una población de 2,2 millones.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Les provincia entiende dos secciones: Sistán al norte onde s'atopa'l Dasht-y-Sistán formada pola cuenca del ríu Hirmand y el monte Khaje, y Baluchistán al sur, rexón principalmente montascosa con gran variedá de climes por cuenta de la cercanía del mar d'Omán y el monte Taftán.

Ente los montes más importantes de la provincia destaca'l Kuh-i-Taftán, con un altor de 4.300 m, que foi un volcán activu, y anguaño ye unu de los puntos más importantes del país pa practicar el alpinismu. Tamién son importantes otros montes como'l monte Bazmán, el Birg, el Malek Siah Kuh y el monte Khaje.

Los ríos más importantes de la provincia son el ríu Hirmand, el Bampur, el Kajo, el Sarbaz y el Kahir; ente que los llagos más grandes son el Hamun, el Jazmurian y el Gowater.

La provincia ye una de les rexones más seques d'Irán presentándose un leve aumentu de precipitaciones d'este a oeste, y un aumentu de mugor nes rexones costeres. La provincia ta suxeta a vientos de temporada provenientes de distintes direcciones ente los cualos destaquen el Levar que ye un vientu de 120 díes de duración en Sistán, el Quosse, el séptimu vientu conocíu como Gav-kosh, el Nambi o vientu del sur; el Hushak, los vientos húmedos del océanu Índicu, el Norte o Gurich, y el Gard o vientu del oeste.

Cultura[editar | editar la fonte]

Al sur y oeste de Sistán y Baluchistán, la xente ye na so mayoría d'etnia baluchi, que falen el idioma baluchi. El nome Baluchistán significa "Tierra de los baluchi" en persa. Per otra parte, el nome persa de Sistán provien del antiguu persa "Sakastāna", que significa "Tierra de los sakas", nome persa pa los escitas, qu'apoderaron la rexón nel primer mileniu a. C.

Ye una de les rexones menos desenvueltes d'Irán.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Provincia de Sistán y Baluchistán