Separación de poderes

De Wikipedia
(Redirixío dende Separtación de poderes)
Separación de poderes
concepto político (es) Traducir
filosofía política y sistema de gobierno (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La separación de poderes (en llatín Trias politica) o tamién división de poderes ye una ordenación de les funciones del Estáu nes que la titularidá de caúna d'elles confíase a un órganu o organismu públicu estremáu. Xunto a la Constitución de los derechos fundamentales, la separtación de poderes ye'l principiu que calteriza l'Estáu Drechu modernu.

Controles ya equilibrios[editar | editar la fonte]

Pa prevenir qu'una de les rames del poder se torne en suprema, y pa encamenta-yos a trabayar xuntes, los sistemes de gobiernu qu'empleguen la separtación de poderes créyense típicamente con un sistema de "controles y equilibrios". Esti términu remanez del constitucionalismu anglosaxón "checks and balances", pero, lo mesmo que la separtación de poderes, ye xeneralmente atribuyíu a Montesquieu. Checks and balances refierse a delles regles de procedimientu que permiten a una de les rames llendar a otra, por exemplu, per aciu del vetu o torga que'l presidente de los Estaos Xuníos tien sobro la llexistación aprobada pol Congresu, o el poder del Congresu d'alteriar la composición y xurisdición de los tribunales federales.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • (castellán) Vázquez, E., Aguilera, C., y Olmeda, C., «Checks and balances» en el “Diccionario Histórico y Artístico” en La expansión de Gran Bretaña, Sarpe, 1985. ISBN 84-7291-890-4