Sentimientu

De Wikipedia
Sentimientu
perceición y proceso emocional (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Sentimientu refierse tanto a un estáu d'ánimu como tamién a una emoción conceptualizada que determina l'estáu d'ánimu.[1][2][3][4] Poro, «l'estáu del suxetu carauterizáu pola impresión afeutiva que lu causa determinada persona, animal, cosa, alcordanza o situación polo xeneral».[5] En ciencia cognitiva comprobóse que'l funcionamientu normal del celebru camuda según l'estáu d'ánimu subxacente, y que n'ocasiones inclusive les decisiones racionales de les persones pueden trate notoriamente afeutaes polos sentimientos. Los sentimientos son la resultancia de les emociones y pueden ser verbalizadas (pallabres). Les emociones son espresiones neurofisiológicas, del sistema nerviosu y d'estaos mentales.

El sentimientu puede definise como la autopercepción que la mente fai d'un determináu estáu emocional, el que de la mesma se ve influyíu por factores neurofisiológicos.

Introducción[editar | editar la fonte]

El sentimientu ye la resultancia de les emociones. Esta respuesta ta mediada por neurotransmisores como la dopamina, la noradrenalina y la serotonina. Forma parte de la dinámica cerebral del ser humanu y de los demás animales, capacitándolos pa reaccionar a los eventos de la vida diaria; al drenarse una sustancia producida nel celebru hai munches emociones.

Psicodinámica[editar | editar la fonte]

La psicodinámica referir a la socesión de procesos mentales qu'esperimenta una persona. Esta psicodinámica ta impulsada por pulsaciones psicolóxiques y fisiolóxiques y vese influyida naturalmente tantu por acontecimientos esternos o estímulos como por estaos d'ánimu internos.

Denominar estímulu emotivu a cualquier situación esterna o estímulu capaz d'alteriar l'estáu d'ánimu d'una persona. Los estímulos emotivos, afechiscamente sosteníos nel tiempu, pueden faer nacer el sentimientu de, por casu, amor romántico, que nun ye más que la espresión del sistema límbico por siguir viéndose sometíu a les cargues emocionales necesaries que permedien y lliberen de ciertes traces non preferentes del estáu anímicu, y que por reacción fai creer qu'empón a un estáu de fluxu que va dexar sostener el tao felicidá.

Asina, la mente establez l'oxetivu y los fechos fomenten o compensen la so consecución y preservación. La variación del estáu preferente que fai la mente del oxetivu, induz nella como principiu la emoción que podría desencadenar un sentimientu que la motiva a actuar.

Los sentimientos tán rexíos poles lleis que gobiernen el funcionamientu enerxéticu del celebru. Tornar por preferencia del ego un sentimientu equival a fomentar un pruyimientu, retardar un pruyimientu fomenta una frustración o una vehemencia. Los sentimientos precisen d'una razón o calce pa llograr un estáu de prestu y equilibriu.

Memoria y motivación[editar | editar la fonte]

Los sentimientos acomuñaos a estaos d'ánimos actúen como condicionantes de dellos procesos mentales y, por tanto, pueden actuar como factores qu'alterien la psicodinámica. Ye un fechu conocíu que la intensidá de les alcordances puede trate influyida fuertemente pol estáu d'ánimu. En particular, munches situaciones traumátiques inducen estaos d'ánimu bien específicos que faen que les alcordances creaes so dichu estáu d'ánimu sían especialmente intensos y perdurables.

Les persones ablayaes pueden llegar a tener perceiciones de sigo mesmes y de la realidá bien afeches. Ente que munches persones ensin ablayar con un estáu d'ánimu más positivu frecuentemente tienden a ser optimistes y a embrivir dificultaes reales. Considérase qu'en dellos casos el "realismu escesivu" de les persones ablayaes enzánca-yos entamar aiciones con entusiasmu y enfotu, a diferencia de les persones "engañadamente optimistes".

Tipoloxía psicolóxica[editar | editar la fonte]

En función del temperamentu y la personalidá unes persones son más gustantes a caltener más tiempu un tipu de sentimientu que n'otros. En función d'esos enclinos dalgunos psicoloxía de la personalidá psicólogos de la personalidá propunxeron clasificaciones de la personalidá en términos d'esos enclinos na dinámica de los sentimientos.

El psicólogu Carl Jung nel so llibru Tipos psicolóxicos propunxo la esistencia de cuatro funciones principales na consciencia ente les cualos atópase la función sentimientu. Los trés funciones restantes son la sensación, la intuición y el pensamientu. Estos cuatro funciones son modificaes por dos actitúes principales: introversión y extraversión. A partir d'esta teoría desenvolvióse'l Indicador Myers-Briggs que cunta con 16 combinaciones tipolóxiques (8 tipos más que na tipoloxía junguiana clásica) de les cualos cuatro son del tipu sentimientu:

  • INFP: introvertíu, intuitivu, sentimientu, perceptivu *

ISFP: introvertíu, sensitivu, sentimientu, perceptivu * ENFJ: estravertíu, intuitivu, sentimientu, calificador

  • ESFJ: estravertíu, sensitivu, sentimientu, calificador

Los dos primeros pertenecen al sentimientu introvertíu con orientación intuitiva y sensitiva respeutivamente, y los dos últimos al sentimientu estravertíu con orientación intuitiva y sensitiva, tamién respeutivamente.

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]