Serotonina

De Wikipedia
Serotonina
Xeneral
Estructura química
Fórmula química C₁₀H₁₂N₂O
SMILES canónicu modelu 2D
MolView modelu 3D
Propiedaes físiques
Masa 176,095 unidá de masa atómica
Puntu de fusión 167,5 grau Celsius
Puntu d'ebullición 416±30 grau Celsius
Propiedaes termoquímiques
Peligrosidá
Identificadores
Cambiar los datos en Wikidata

La serotonina o 5-hidroxitriptamina (5-HT) ye un neurotransmisor que se produz por aciu un procesu de conversión bioquímica que combina'l triptófanu con un componente de proteína y triptófanu hidroxilasa (un reactor químicu) que componen la 5-hidroxitriptamina (5-HT), tamién conocida como serotoninamonoamina. El so neuromodulador fundamental ta acomuñáu con munchos trestornos psiquiátricos. Báxase la serotonina por estrés.

Como neurotransmisor, la serotonina tresmite señales ente les neurones regulando la so intensidá. Producir nel celebru, esto ye, nun crucia la barrera hematoencefálica y ye imprescindible que tea nel cuerpu pa sintetizar la so propia dosis. Aproximao un 90 % del total de la serotonina presente nel cuerpu humanu puede atopase nel tracto gastrointestinal (GI), onde ye utilizada pa regular el movimientu del intestín. El restu ye sintetizáu en neurones serotoninérgicas y tamién puede ser atopáu nes plaquetas del sangre, el sistema nerviosu central (SNC) y les plantes. La serotonina ye metabolizada a ácidu 5-Hidroxindolacético, principalmente pol fégadu, y escrétase polos reñones na so fase final.

La serotonina inflúi nuna variedá de funciones corporales y psicolóxiques; por casu, atoparon enllaces que se rellacionen col metabolismu del güesu, la producción de lleche materno, la rexeneración hepática y la división celular. Por ser un neurotransmisor puede afectar el peristaltismo intestinal, regular la función y amenorgar el mambís. Altériense l'estáu d'ánimu, l'ansiedá y la felicidá. El cuayamientu ta sufriendo un aumentu na formación de coágulos de sangre. Aguiya'l centru de vultura nel celebru, causando estomagaes. Puede haber un aumentu na osteoporosis. Y con al respective de la sexualidá demostróse que les persones que la tomen en forma de melecines tienen un amenorgamientu del deséu sexual y la so función por cuenta de los efeutos secundarios de la droga, lo que de cutiu pon en peligru'l cumplimientu del réxime terapéuticu. Sicasí, el so papel nel comportamientu sigue siendo pocu conocíu por cuenta de la falta de métodos pa dirixir el celebru y la síntesis de 5-HT n'adultos.

Historia[editar | editar la fonte]

A finales de los años 40, aisllóse y nomóse la serotonina por Maurice M. Rapport, Arda Green y Irvine Page, de la Clínica de Cleveland,[1] pero yá en 1935 l'investigador italianu Vittorio Erspamer demostrara qu'una sustancia hasta entós desconocida, a la que llamó enteramina, producida poles célules enterocromafines del intestín aguiyaba la contraición intestinal.[2]

El nome serotonina ye un términu equívocu, yá que reflexa namái les circunstancies nes que s'afayó'l compuestu. Foi primeramente identificáu como una sustancia vasoconstrictora nel plasma sanguineu (o serum) —d'ende'l so nome serotonina, un axente serum qu'afecta al tonu vascular—. Esti axente foi darréu identificáu químicamente como la 5-hidroxitriptamina (5-Hify8dyd87ygxtu7 Rapport), y dende entós acomuñáronse-y una amplia gama de propiedaes fisiolóxiques. El de 5-HT foi'l nome más adoptáu pola industria farmacéutico.[3]

Neurotransmisión[editar | editar la fonte]

La neurona[editar | editar la fonte]

Fig.1 Partes d'una neurona.

La neurona ye una de les célules principales del sistema nerviosu. Elles interconéctense formando redes de comunicación que tresmiten señales por zones definíes del sistema nerviosu[4] y les funciones complexes d'ésti son consecuencia de la interacción ente estes redes de neurones, y non la resultancia de les carauterístiques específiques de cada neurona individual.

En cada neurona esisten tres zones distintes:

  • El pericarion ye la zona de la célula onde s'alluga'l nucleu y ye el centru metabólicu de la neurona, onde se realicen les actividaes fundamentales. Nesta parte nacen dos tipos d'allongamientos les dendrites y el axón.
  • El axón que naz únicu y conduz l'impulsu nerviosu de esa neurona escontra otres célules ramificándose na so porción terminal (telodendrón). Ye l'allongamientu más llargu de la neurona y compónse de neurofilamentos y neurotúbulos.
  • Les dendrites son allongamientos plasmátiques curties, que atópense en gran númberu en tola neurona y tienen como función recibir señales.[5]
Fig.2 Neurones eferentes y aferentes.

La célula nerviosa tien dos funciones principales, l'espardimientu del potencial d'aición (impulsu o señal nerviosa) a traviés del axón y la so tresmisión a otres neurones o a célules efeutoras pa inducir una respuesta.

La forma y estructura de cada neurona rellacionar cola so función específica:

  • Aferentes o sensitives: Capta los estímulos al traviés de receptores sensoriales y conduz los impulsos escontra'l celebru o'l migollu.
  • Eferentes o motores: Conduz la respuesta como impulsu nerviosu dende'l celebru hasta los músculos o glándules.
  • Interneuronas: Venceya les neurones sensitives y les motores.

Criterios pa establecer si una sustancia ye un neurotransmisor[editar | editar la fonte]

Guarda del neurotransmisor:

  • L'axente químicu ten de tar alcontráu nos elementos presinápticos y probablemente distribuyíu en tol celebru.
  • La neurona tien de contener los precursores, les enzimes selectives o un mecanismu de tresporte específicu pal neurotransmisor.
  • Na sinapsis tien d'esistir receptores pal neurotransmisor.

Lliberación:

  • La estimulación de les aferencias tien de producir lliberación del neurotransmisor en cantidaes fisiolóxiques.

Identidá d'aición:   

  • L'aplicación direuta del neurotransmisor a la sinapsis tien de producir efeutos idénticos a los producíos por estimulación llétrica.
  • La interacción del neurotransmisor col so receptor tien d'inducir cambeos na membrana que produzan potenciales postsinápticos excitatorios o inhibitorios.
  • La estimulación aferente o l'aplicación direuta de la sustancia tien de producir efeutos asemeyaos a los producíos pola aplicación d'axentes farmacolóxicos.

Inactivación:

  • Tienen De esistir mecanismos de inactivación (espardimientu, enzimes metabóliques, sistemes de recaptación) que faigan concluyir la interacción del neurotransmisor col receptor.[6]

Principales neurotransmisores[editar | editar la fonte]

Los neurotransmisores son les sustancies químiques que s'encarguen de la tresmisión de les señales dende una neurona hasta la siguiente al traviés de les sinapsis.

Esisten munches molécules  que actúen  como neurotransmisores, y conócense  a el  menos 18 mayores, dellos de los cualos actúen de forma llixeramente distinta.[7]

Los neurotransmisores identificaos, parcial o totalmente nes víes neutrales entienden trés grandes families:

  1. Les aminas biógenas o monoaminas: noradrenalina, adrenalina, acetilcolina, serotonina, histamina, dopamina, etc.
  2. Los aminoácidos o acedos aminados: glutamato, aspartato, acedu gamma-aminobutirico, glicina. Anque nun son aminoácidos suel incluyise nesti grupu a los derivaos purínicos (adenosina, ATP) los cualos xueguen un rol de neuromodulador.
  3. Los neuropéptidos: son más de 70 estructures distintes identificaes. 

Eventos químicos asociaos cola neurotransmisión[editar | editar la fonte]

  • Síntesis del neurotransmisor: El cuerpu neuronal produz  ciertes  enzimes  que  tán  implicaes en  la síntesis. Estes enzimes actúen  sobre  determinaes molécules precursores captaes  pola neurona  pa  formar el correspondiente neurotransmisor
  • Almacenamientu de molécules de neurotransmisor en visícules sináptiques, nes cualos el conteníu (xeneralmente  dellos millares de  molécules) ye  cuánticu. Delles molécules  neurotransmisoras  lliberar de  forma constante en  la terminación, pero  en cantidá insuficiente  pa  producir una respuesta fisiolóxica  significativa.
  • Lliberación de tresmisores por exocitosis. A la neurona presináptica llega un impulsu nerviosu y abre les canales de Ca+2. El Ca+2 entra y el neurotransmisor ye  arramáu nel espaciu sinápticu.
  • El neurotransmisor xunir al neuroreceptor. La sustancia ye capaz d'aguiyar o tornar rápida o amodo, puede lliberar escontra'l sangre p'actuar sobre delles célules y a distancia del sitiu de lliberación, puede dexar, facilitar o antagonizar los efeutos d'otros neurotransmisores. Tamién puede activar otres sustancies del interior de la célula pa producir efeutos biolóxicos. Amás, una mesma neurona puede tener efeutos distintos sobre les estructures postsinápticas, dependiendo del tipu de receptor postsináptico presente.
  • Iniciación de les aiciones del segundu mensaxeru. El receptor de la neurona postsináptica unvia unes respuestes intracelulares que pueden desencadenar distintes respuestes. Inactivación del tresmisor, yá sía por degradación química o por reabsorción nes membranes.
  • El neurotransmisor tien que sumir pola presencia d'una enzima específicu que inactive el neurotransmisor o al traviés de la recaptación, procesu por aciu el que la célula presináptica vuelve coyer el neurotransmisor y guardar nel so interior (implica un aforru d'enerxía).[8]
Fig.4 Neurotransmisión química.

Les alteraciones de la síntesis, l'almacenamientu, la lliberación, la degradación de los neurotransmisores, el cambéu  en  el númberu o  actividá  de los receptores,  pueden afectar a la neurotransmisión. Munchos trestornos neurolóxicu y psiquiátricu  son debíos  a  un aumentu  o  amenorgamientu  de l'actividá  de determinaos neurotransmisores y munches  drogues  pueden modificar;  dalgunes producen  efeutos  adversos, como los allucinóxenos , y  otres pueden correxir delles disfunciones patolóxiques, como los antipsicóticos.[9] Como tolos neurotransmisores, los efeutos de la 5-HT nel humor y l'estáu mental humanos, y el so papel na conciencia, son bien difíciles de determinar.

  • Ente les principales funciones de la serotonina ta la de regular el mambís por aciu l'enfastiu, permediar el deséu sexual, controlar la temperatura corporal, l'actividá motora y les funciones perceptivu y cognitivu.
  • La serotonina intervién n'otros conocíos neurotransmisores como la dopamina y la noradrenalina, que tán rellacionaos cola congoxa, ansiedá, mieu, agresividá, según los problemes alimenticios.
  • La serotonina tamién intervién nos parámetros de densidá ósea.[10][11] Les persones que tomen antidepresivos del tipu inhibidores de la recaptación de la serotonina pueden xenerar osteoporosis (amenorgar la densidá ósea).
Fig.3 Los neurotransmisores ye la forma na que se comuniquen les neurones.

Rellación anatómica[editar | editar la fonte]

Les neurones de los nucleos del rafe son la fonte principal de lliberación de la 5-HT nel celebru.[12] Los nucleos del rafe son conxuntos de neurones distribuyíes en nueve grupos pares y alcontraes a lo llargo de toa'l llargor del tueru encefálicu, que ta centráu alredor de la formación reticular.

Les axones de les neurones de los nucleos del rafe terminen en, por casu:

Per otru llau, los axones de les neurones nel nucleu rostral dosal del rafe terminen en, por casu:

Asina, l'activación d'esti sistema serotoninérgico tien efeutos en delles árees del celebru, lo qu'esplica los efeutos terapéuticos na so modulación.

Microanatomía[editar | editar la fonte]

La 5-HT, como se piensa, ye lliberada de les varicosidades serotonérgicas nel espaciu extra-neuronal, n'otres pallabres, dende les hinchadures (varicosidades) y a lo llargo del axón, non yá por botones sinápticos terminales (esquema de neurotransmisión clásicu). Dende esti puntu ye llibre d'espublizase sobre una rexón relativamente grande d'espaciu (> 20 µm) y activar los receptores 5-HT alcontraos sobre les dendrites, pericariones y les terminaciones presinápticas de neurones axacentes.[13]

Receptores[editar | editar la fonte]

Nun esiste un receptor únicu pa la serotonina, sinón que se vio qu'estos entienden una gran familia de receptores con funciones específiques nes árees pre y postsinápticas. Estudios farmacolóxicos y fisiolóxicos contribuyeron a la definición de munchos subtipos de receptores.[14]

Los receptores de serotonina son fundamentales pa la so actividá, de fechu la interacción del LSD colos receptores cerebrales d'esti neurotransmisor ye lo que causa les imáxenes allucinóxenes producíes por esta droga. 

Fig.5 Receptores de la serotonina.

Esisten 7 tipos distintos de receptores de serotonina, que de la mesma presenten delles diferencies ente especies: los receptores de 5- HT1 a 5- HT7.

  • Los receptores de Tipu 1 (5-HT1) son aquellos que tienen un efeutu inhibidor de l'actividá. 5-HT1A actúa en los somas de les neurones serotoninérgicas o nes árees terminales de diches neurones, de normal nel sistema límbico o la corteza cerebral. Nellos, la unión de serotonina inhibe la mesma síntesis del NT. Los receptores 5-HT1B y 1D n'humanos, al xunir la serotonina inhiben la lliberación de dichu neurotransmisor por aciu la falta de adenilato ciclasa nos receptores postsinápticos que s'atopen na hendidura sináptica.
  • Los receptores 5-HT2 activen neurones, serotoninérgicas o heterorreceptores. Nelles aguiyen la producción de segundos mensaxeros como la IP3 o'l DAG. 5-HT2A actúen a nivel de corteza cerebral y 5-HT2C nos plexos coroideos, controlando'l líquidu cefalorraquídeo
  • Los receptores 5-HT3 tán acoplaos a canales ióniques de potasiu, sodiu o calciu, denominar ionotrópicos. Alcontrar nel tueru del encéfalu yestán formaos por 5 subunidades (del tipu 5-HT3A y B) y ye bien similar al receptor nicotínicu. Atópase en neurones serotoninérgicas, heterorreceptoras, onde intervién na perceición del dolor por aciu la lliberación de la sustancia P, neurones de GABA, dopamina y acetilcolinérgicas onde s'encarga de la lliberación de dopamida y otros neurotransmisores.
  • Los tipos 5-HT4, 6 y 7 tán acoplaos, toos ellos, a les importantes proteína G. Cuando activen les proteínes G faciliten l'activación de la adenilato ciclasa, aumentando los niveles internos d'AMPc, aumentando la capacidá de tresmitir una señal de la neurona. 5-HT4 atópase en neurones dopaminérgicas del hipocampu onde actúa como heterorreceptor facilitando la lliberación de dopamina, que trai una meyora de los procesos cognitivos de memoria.
  • Per otra parte de -5HT5 conozse bien pocu y la so función exacta inda permanez ensin afayar.
  • 5-HT6 ta estrechamente rellacionada cola regulación de los comportamientos emocionales. Ye con esti receptor de dopamina col qu'actúen munchos sicotrópicos, teniendo'l LSD más afinidá por esti receptor que la mesma serotonina. Munchos fármacos contra la esquizofrenia tán rellacionaos cola inhibición d'esti receptores. Atopar nel hipocampu, la corteza cerebral y el sistema límbico.
  • Los receptores 5-HT7 atopar nel nucleu supraquiasmático del hipotálamu. Realiza la so actividá por aciu l'activación de la adenilato ciclasa y el AMPc. Encargar de regular los ciclos circadianos electrofisiológicos y metabólicos, rellacionaos cola fame o'l suañu.[15]

Factores xenéticos[editar | editar la fonte]

Les variaciones xenétiques nos apanfilos que codifican pa los receptores de serotonina anguaño son conocíos por tener un impautu significativu sobre la probabilidá na xeneración de ciertos problemes y desordes fisiolóxicos. Por casu, una mutación nel apanfilo que codifica pal receptor HTR2A trai la duplicación del riesgu de suicidiu de quien tienen esi xenotipu.

Sicasí, les pruebes d'esti afayu entá tienen que ser reproducíes satisfactoriamente, pos se repara que se xeneraron duldes sobre la validez d'esti descubrimientu. Ye bien improbable qu'un xen individual sía'l responsable de la medría de suicidios. Ye más probable qu'un númberu de xenes combinar con factores exóxenos p'afectar el comportamientu d'esta miente.

Esti xen (HTR2A) codifica unu de los receptores pa la serotonina. Les mutaciones nesti xen tán acomuñaes cola susceptibilidá a la esquizofrenia y el trestornu obsesivu-compulsivu, y tamién tán acomuñaos cola respuesta al antidepresivu citalopram en pacientes con trestornu depresivu mayor.

Terminación[editar | editar la fonte]

L'aición serotoninérgica ye terminada primariamente por aciu la captación de 5-HT na sinapsis. Piénsase que por aciu un tresportador de monoaminas específicu pa 5-HT, el tresportador de recaptación de 5-HT, na neurona presináptica. Dellos axentes pueden tornar la recaptación de 5-HT incluyendo'l MDMA o éxtasis, anfetamina, cocaína, dextrometorfano (un antitusivu), antidepresivos tricíclicos (TCAs) y los Inhibidores Selectivos de la Recaptación de Serotonina (ISRS).

Síntesis[editar | editar la fonte]

Síntesis de la serotonina.

Nel cuerpu, la serotonina ye sintetizada na neurona, tantu nel nucleu como nes terminaciones per mediu del aminoácidu triptófanu na qu'arreya dos enzimes: triptófanu hidroxilasa (TPH) y una L-aminoácidu arumoso descarboxilasa (DDC). Una vegada que'l triptófanu atópase dientro de les neurones afeches la enzima triptófanu hidroxilasa va xenerar 5-hidroxitriptófanu, por aciu la adición d'un grupu hidroxilo al triptófanu, formando la 5 hidroxitriptofano. La descarboxilasa d'aminoácidos, la segunda enzima presente nesti procesu, toma la 5-hidroxitriptófanu y quíta-y el grupu carboxilo dando como resultáu la serotonina. La reacción mediada por TPH ye una etapa limitante na vía. La TPH foi vista en dos formes esistentes na naturaleza: TPH1, atopada en dellos texíos, y la TPH2, que ye una isoforma celebru-específica. Hai evidencia de polimorfismos xenéticos en dambos tipos con influencia sobre la susceptibilidá a l'ansiedá y la depresión. Tamién hai evidencia de cómo les hormones ováriques pueden afectar la espresión de la TPH en delles especies, suxuriendo un posible mecanismu pa la depresión posparto y el síndrome de estrés premenstrual.

Como yá se mentó la síntesis de la serotonina tien llugar nes neurones serotoninérgicas onde se produz a partir del triptófanu. Esti aminoácidu sí puede pasar al traviés de la barrera hematoencefálica y llógrase de la dieta en cantidaes abondes pa la síntesis de la serotonina y otros compuestos. El triptófanu ye un aminoácidu arumoso neutru y compite pol tresportador de membrana cola tirosina.[16]

La serotonina inxerida per vía oral nun pasa dientro de les víes serotoninérgicas del sistema nerviosu central porque ésta nun crucia la barrera hematoencefálica. Sicasí, el triptófanu y los sos metabolitos 5-hidroxitriptófanu (5-HTP), colos cualos la serotonina ye sintetizada, sí pueden, y crucien la barrera hematoencefálica. Estos axentes tán disponibles como suplementos dietarios y pueden ser axentes serotoninérgicos efeutivos. Un productu del clivaje ye'l ácidu 5-hidroxindolacético (5 HIAA), que ye escretáu na orina. Delles vegaes, la Serotonina y el 5 HIAA son producíos en cantidaes escesives por ciertos tumores o cánceres, y los niveles de tales sustancies puede ser midida n'orina pa verificar la presencia de diches patoloxíes.

Implicaciones funcionales[editar | editar la fonte]

Investigaciones recién suxuren que la serotonina xuega un papel importante na rexeneración hepática y actúa como mitógeno (qu'induz la división celular) a lo llargo del cuerpu.[17]

La función serotoninérgica ye fundamentalmente inhibitoria. Exerz inflúi sobre'l suañu y rellaciónase tamién colos estaos d'ánimu, les emociones y los estaos depresivos. Afecta al funcionamientu vascular según a la frecuencia del llatíu cardiacu.

Regula la secreción d'hormones, como la del crecedera.[18] Cambeos nel nivel d'esta sustancia acomuñóse con desequilibrios mentales como la esquizofrenia o'l autismu infantil.

Tamién desempeña una función importante nel trestornu obsesivu compulsivu, un desorde d'ansiedá. Dalgunos fungos allucinóxenus, el LSD y el MDMA actúen intensamente nos receptores serotonínicos. Ente les funciones fisiolóxiques de la serotonina destaca la inhibición de la secreción gástrica, la estimulación de la musculatura llisa y la secreción d'hormones per parte de la hipófisis. Los baxos niveles de serotonina en persones con fibromialgia espliquen en parte'l porqué de los dolores y los problemes pa dormir. Dichos niveles baxos acomuñáronse tamién a estaos agresivos, depresión y ansiedá ya inclusive a les migrañes, por cuenta de que cuando los niveles de serotonina baxen, los vasos sanguíneos dilátense. Desempeña una función importante na proliferación linfocitaria dependiendo del tipu de receptor aguiyáu (5-HT1A vs. 5-HT7).

La Serotonina tien efeutu modulador xeneral y inhibidor de la conducta, inflúi sobre casi toles funciones cerebrales, tornando en forma direuta o por estimulación del GABA (acedu gamma-amino-butírico).[19] D'esta miente regula la timia que ye'l comportamientu esterior del individuu, el suañu, actividá sexual, mambís, ritmos circadianos, funciones neuroendocrinas, temperatura corporal, dolor, actividá motora y funciones cognitives:

  • Regulación  del suañu: La Serotonina ye'l mediador responsable de les fases III y IV del suañu lentu. El ritmu suaño vixilia ta reguláu pol balance adrenérgico-serotoninérgico, y l'amenorgamientu de la llatencia REM, carauterística de los estaos depresivos que ye debida a un desbalance serotoninérgico-colinérgico.
  • Regulación de l'actividá sexual: La serotonina presenta un efeutu inhibitorio sobre la lliberación hipotalámica de gonadotrofinas col consecuente amenorgamientu de la respuesta sexual normal. L'amenorgamientu farmacolóxicu de la serotonina direuta o por competitividá aminérgica facilita la conducta sexual.
  • Regulación de les funciones neuroendocrinas: La serotonina ye unu de los principales neurotransmisores del nucleu supraquiasmático hipotalámico del cual depende la sincronización de los ritmos circadianos endóxenos de too l'organismu. Inflúi tamién na regulación inhibitoria o estimuladora de los factores peptidérgicos de les exes hipotálamu-hipófiso-periféricos.
  • Regulación termo-nociceptiva: La serotonina produz un efeutu dual sobre la termia según sía'l receptor aguiyáu. El 5TH1 produz hipotermia y el 5HT2 hipertermia. Nel suañu d'ondes lentes produzse'l picu mínimu de temperatura coincidente cola apaición del picu máximu de secreción d'hormona de la crecedera. La serotonina ye un neuromodulador nociceptivo importante. Los agonistas producen analgesia n'animales de llaboratoriu, siendo bien conocíu l'efeutu antálgico de los antidepresivos tricíclicos.[20]

Les propiedaes afrodisiaques de la serotonina[editar | editar la fonte]

El comportamientu humanu depende de la cantidá de lluz que'l cuerpu recibe per día. D'esta manera producir mientres les estaciones menos soleyeres (seronda ya iviernu) un aumentu de la depresión y falta d'estímulu sexual. Cuando llega la primavera y el branu, la serotonina condicionar a la lluz que recibe del organismu, lo que trai un aumentu progresivu del bienestar y la felicidá con mayor estímulu sexual, productu de les concentraciones d'esti neurotransmisor nel celebru.[21]

Podría dicise que la serotonina ye la hormona del prestar», amás de ser la hormona del humor». Veamos esto por aciu un claru exemplu. Por que se produza la eyaculación o orgasmu, el hipotálamu llibera oxitocina al traviés de la hipófisis (hormona que se segrega na neurohipófisis y que tamién ye responsable de les contraiciones mientres el partu). Dempués d'eyacular, aumenta considerablemente la cantidá de serotonina nel celebru lo que provoca un estáu de prestar y tranquilidá.[22]

Dempués del prestar, produzse un mecanismu de realimentación que reabsorbe la serotonina. Esti mecanismu aguiya la lliberación d'hormones como somatrofina (hormona de la crecedera) y prolactina (tien aición sobre les glándules mamaries actuando na so crecedera y formación de lleche) y inhibe la secreción de les hormones luteinizante (LH), y foliculoestimulante (FSH) que son les encargaes d'aguiyar la síntesis d'AMP cíclicu que de la mesma aguiya la biosíntesis d'esteroides sexuales.[23] Esti mecanismu de realimentación nun sería posible si nun se produxera l'absorción de serotonina pola hipófisis.[24] Con éses sábese que la presencia de serotonina produz el placer, y la reabsorción d'esta neurohormona, desencadena una serie de reacciones qu'aguiyen la secreción d'hormones, que de la mesma producen ínfimamente crecedera y controlen la maduración de folículos, y la secreción de hormones sexuales y la espermatogénesis(home) ente otres coses. Dahstrom y Fuxe describieron 9 grupos de célules que contienen serotonina de B1 a B9:

  • El grupu más grande de célules serotonérgicas ye'l grupu B7 allegante al B6.
  • El grupu B6 y B7 son el nucleu dorsal del rafe.
  • EL B8 ye'l nucleu mediu del rafe. nucleu central superior.
  • EL B9 tecmento llateral de la ponte y del celebru mediu.
  • El B1 a B5 caudalmente y contienen un númberu baxu de célules serotonérgicas.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Maurice M. Rapport, Arda A. Green, Irvine H. Page (1948). «Serum vasoconstrictor (serotonin). IV. Isolation and characterization». J. Biol. Chem. 176 (3):  páxs. 1243–1251. 
  2. Negri L (2006). «[Vittorio Erspamer (1909–1999)]» (n'italianu). Med Secoli 18 (1):  páxs. 97–113. PMID 17526278. 
  3. Delgado, C. (2004). Introducción a la química terapéutica. Edición Díaz de Santos; pp. 152-156.
  4. Berman, S. (2013). Fisioloxía Médica. McGraw-Hill Interamericana Editores.
  5. Bustamante, Y. (2007). El sistema nerviosu: dende les neurones hasta'l celebru humanu. Universidá Antioquia; p. 53.
  6. Departamentu de biopsicología. (2004). Neurotransmisores. Universidá d'Arxentina John F Kennedy. Institutu d'investigación y Docencia de Neuropsicología; pp. 6-7.
  7. Rapin, J. (2004). La guía de los nuevos estimulantes. Editorial Paidotribo; p. 32.
  8. Departamentu de biopsicología. (2004). Neurotransmisores. Universidá d'Arxentina John F Kennedy. Institutu d'investigación y Docencia de Neuropsicología; pp. 2-4
  9. Velasco, A. (1988). Compendiu de psiconeurofarmacología. Edición Díaz de Santos; p. 22.
  10. Frost M, Andersen TE, Yadav V, Brixen K, Karsenty G, Kassem M (2010). «Patients with high-bone-mass phenotype owing to Lrp5-T253I mutation have low plasma levels of serotonin». J Bone Miner Res. 25 (3):  páxs. 673–5. doi:10.1002/jbmr.44. PMID 20200960. 
  11. Rosen CJ (2009). «Breaking into bone biology: serotonin's secrets». Nat Med. 15 (2):  páxs. 145–6. doi:10.1038/nm0209-145. PMID 19197289. 
  12. (1999) «Understanding the neuroanatomical organization of serotonergic cells in the brain provides insight into the functions of this neurotransmitter», George J. Siegel: Basic Neurochemistry, Bernard W. Agranoff, Stephen K. Fisher, R. Wayne Albers, Michael D. Uhler, 6ª edición, Lippincott Williams and Wilkins. ISBN 0-397-51820-X. «En 1964, Dahlstrom y Fuxe (aldericáu en [2]), usando la téunica Falck-Hillarp de histofluorescencia, repararon que la mayoría de los nucleos neuronales serotoninérgicos son atopaos en grupos celulares corporales, que primeramente fueren designaos como nucleos del rafe.»
  13. "Serotonin", Syd Baumel, 1999, ed: McGraw-Hill Professional.
  14. La guía de la bioloxía. «Receptores de Serotonina». Consultáu'l 22 de marzu de 2016.
  15. Valencia., O. (2007). Carauterización de los receptores 5HT mientres la ontogenia del sistema nerviosu del aguarón. Unidá Académica de Ciencies Químiques. Universidá Autónoma de Zacatecas; pp. 12-25.
  16. Lima., L. (2008). Síntesis de serotonina y presencia de hidroxilasa. Llaboratoriu de Neuroquímica. Institutu Venezolanu d'Investigación Científica; p. 12.
  17. Lesurtel M. et al añu= 2006. «Platelet-derived serotonin mediates liver regeneration». Science 312 (5770):  páxs. 104–7. PMID 16601191. 
  18. "Secrets of Serotonin", Carol Hart; 1996; St. Martin's Press.
  19. Figueres, G. (1997). Antidepressant drugs inhibit aglical 5-hydroxytrytamine transporter (n'inglés). Eur Neurosel; p. 228.
  20. Figueres, G. (1997). Antidepressant drugs inhibit aglical 5-hydroxytrytamine transporter (n'inglés). Eur Neurosel; p. 230.
  21. "Serotonin and the regulation of mammalian circadian rhythmicity", Morin LP. Ann Med. 1999 Feb;31(1):12-33.
  22. "Serotonin, serotonergic receptors, selective serotonin reuptake inhibitors and sexual behaviour.", Olivier B, van Oorschot R, Waldinger MD.Int Clin Psychopharmacol. 1998 Jul;13 Suppl 6:S9-14.
  23. "Female sexual side effects associated with selective serotonin reuptake inhibitors: a descriptive clinical study of 33 patients", Shen WW, Hsu JH.Int J Psychiatry Med. 1995;25(3):239-48.
  24. "Psychotropic medications and their effects on sexual function: diagnosis, biology, and treatment approaches",Gitlin MJ.; J Clin Psychiatry. 1994 Sep;55(9):406-13.