Santalum spicatum

De Wikipedia
Santalum spicatum
Clasificación científica
Reinu: Plantae
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Orde: Santalales
Familia: Santalaceae
Xéneru: Santalum
Especie: Spicatum
(R.Br.) A.DC.
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

Santalum spicatum, una especie conocida como Sándalu australianu, ye un árbol nativu d'árees semi-grebes del sur l'oeste d'Australia. Comercialízase-y como sándalu y el so preciosu aceite usó como arumoso, como medicina y como fonte de comida. S. spicatum ye una de les cuatro especies apreciaes de Santalum que crecen n'Australia.

Descripción[editar | editar la fonte]

Pertenez a la familia Santalaceae y ye una de les cuatro especies que crecen n'Australia occidental. Tien una distribución similar al quandong (Santalum acuminatum) y ye hemi-parásita riquiendo macro-nutrientes de los raigaños de los güéspedes. Tien un vezu de arbustivo a árbol pequeñu, pero puede crecer a un altor de 6 metros y ye tolerante a la seca y al sal. La xamasca ye de color verde buxu. El frutu de S. spicatum ye esféricu, aproximao 3 cm de diámetru y ye naranxa. Una grana comestible con un pulgu duru forma'l bultu del frutu; el pulgu ye más llisa que la de superficie fondamente picada de la del S. acuminatum. La guañada asocede mientres condiciones templaes y húmedes. L'impautu del sobrecultivo y el clareo de tierra pa l'agricultura, dende los 1880s, amenorgó grandemente'l rangu de la especie. Los aceites producíos pol árbol contienen una gran complexidá de químicos, munchos de los cualos tienen propiedaes antimicrobiales.[1]

Usu comercial[editar | editar la fonte]

Una área de balta na Petrina de trigu d'Australia Occidental.
Esportación dende Fremantle. 1905.

La collecha y esportación de S. spicatum foi una parte importante de la economía del oeste d'Australia, nuna dómina formando más de la metá de los ingresos del estáu. La colonización del área del petrina del trigu acelerar polos fondos xeneraos polos 'sándalos' atopaos ende. La distribución y población de los sitios reinales fueron significativamente afeutaos mientres los periodos de desenvolvimientu rural y descensu económicu.

Una investigación pola Comisión de Productos Forestales (Australia Occidental), Universidaes estatales ya industria privao ta siendo entamada nel cultivu del árbol y les propiedaes de la so madera y nueces.[2][3] La replantación asocedió en delles propiedaes como una estratexa de restauración de la tierra, un cultivu de comida al llargu plazu. Un aceite con gran valor nel mercáu producir n'Albany.[4] L'área de plantíos comerciales alzóse de 7 a 70 km² ente 2000 y 2006. La esportación de 2 000 tonelaes de sándalu al añu llógrase primordialmente aniciada de los plantíos. La collecha de los árboles ta amenorgada si compárase-y cola industria del sieglu 19. Les esportaciones de más de 50 000 tonelaes na pasada década tuvieron rellacionaes a la espansión agrícola pol accesu amontáu y los cosechadores.[5]

Cultivo[editar | editar la fonte]

La guañada ye difícil y puede depender del ciclu d'El Neñu. Reportóse ésitu al poner les granes en vermiculitas húmedes en bolses de plásticu en temperatures d'interiores. Una vegada granaes, tendría de llantase xunto a una (preferentemente nativa d'Australia) planta nueva, y regáu afechiscamente.

Taxonomía[editar | editar la fonte]

Santalum spicatum describióse por (R.Br.) A.DC. y espublizóse en Prodr. 14: 585 1857.

Sinonimia
  • Eucarya spicata (R.Br.) Sprague & Summerh.
  • Fusanus cignorum Kuntze
  • Fusanus spicatus R.Br.
  • Fusanus spicatus var. frutescens Hochr.
  • Santalum cygnorum Miq.[6]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Santalum». Florabase. Department of Environment and conservation. Consultáu'l 29 d'abril de 2007. «/browse/flora?f=092&level=g&id=523 et al»
  2. http://www.newcrops.uq.edu.au/newslett/ncnl2-54.htm University of Queensland site's detail
  3. Australian Arid Lands Botanic Garden - Plants: Sandalwood, Santalum spicatum
  4. Murphy, Sean (reporter) (27 d'abril de 2007). «High hopes for native sandalwood». Landline (transcript). ABC. Consultáu'l 1 de mayu de 2007. «Most of WA's native sandalwood harvest ends up at the Mt Romance essential oil factory in Albany, on the south coast of WA. It's converted into liquid gold, fetching as much as $1,000 a kilogram.»
  5. http://www.fpc.wa.gov.au/pdfs/sandalwood_detail.pdf WA Gov site's detail
  6. «Santalum spicatum». The Plant List. Consultáu'l 29 de xineru de 2015.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]