Sala de cine

De Wikipedia
Cine Kinepolis en Madrid.
Cinema Odeon de Florencia.
Sales de Cine en Méxicu.
Cinemex Platino en Méxicu.
En modernes sales de cine son frecuentes los niveles sonoros descomanadamente altos. Avisu nuna sala Cinesa en Madrid.

Una sala de proyeición, sala de cine, o a cencielles cine ye un espaciu acondicionáu pa la exhibición de películes compuestu polo xeneral d'una pantalla de proyeición y un patiu de butaques.

Les sales de cine a lo llargo de la historia fuéronse tresformando en función de les meyores teunolóxiques, los cambeos nos vezos de consumu del públicu y como respuesta a formes d'ociu alternatives. Por ello a lo llargo de la historia pasóse de pantalles casi cuadraes a pantalles más panorámiques, pa competir cola televisión. De cines d'una sola sala a cines con delles sales ufiertando una mayor ufierta. Inclusión de complexos de multicines en centros comerciales como parte d'una ufierta conxunta d'ociu y consumu, etc. Van Poder selo una sala de cine, televisión y ordenador.

La intención ye facilitar y simplificar l'accesu a la ufierta cinematográfica, según una meyora constante nes condiciones d'exhibición que caltengan el fechu diferenciador de les sales respeuto al visionado en televisión, cada vez más competitivu.

Anguaño, la sala de cine más grande del mundu atopar nel cine Kinepolis de Ciudá de la Imaxe, Pozuelo de Alarcón (Madrid, España).[1]

Xestión de les sales de cine[editar | editar la fonte]

Les sales de cine tán xestionaes polos exhibidores que son quien rentan les copies d'exhibición a los distribuidores. Polo xeneral, de la recaldación en sales, los exhibidores reciben ente un 40% y un 50% frente al 60% o 50% de los distribuidores. Anque eses cifres varien según los distintos alcuerdos ente distribuidores y exhibidores, en función de si ye una película bien esperada o non. Si la película ye esperada o "taquillera", casar distribuidores piden el 60% de lo recaldao.

Puede dicise qu'hai distintos circuitos d'exhibición. Per un sitiu tán los grandes exhibidores, xestores casi siempres de complexos multisalas onde s'esiben polo xeneral les películes de mayor ésitu o más accesibles al públicu mayoritariu. Per otru llau tán los exhibidores independientes, sales d'una sola pantalla o que xestionen sales centraes nuna ufierta alternativa, de cutiu en versión orixinal, onde s'esiben películes más minoritaries. Sales que nesti casu suelen ser más amenorgaes d'alcuerdu al númberu de xente qu'allega a les mesmes.

Les cintes de la película, dempués de ser exhibíes pol tiempu apautáu (1 selmana, 2 selmanes, etc.) son devueltes a los distribuidores, otorgándo-y un númberu de guía, que ye'l númberu d'unviada de la paquetería en que s'unvió. Si nun s'apurre dichu númberu de guía, la distribuidora va presumir que la película sigue en poder del complexu cinematográficu, polo que se va faer acreedor a una sanción económica que puede rondar los 1.300 dólares.

Soníu Dolby Digital[editar | editar la fonte]

Nuna cinta de película'l soníu Dolby Digital, ye opticamente codificado direutamente sobre la película nos espacios que s'atopen ente les perforaciones de la cinta. Asitiáu la pista de soníu direutamente sobre la cinta, dexa qu'esta coesista cola pista análoga. Comprobóse que l'área de les perforaciones ye altamente resistente al deterioru o resgón de la cinta, lo qu'evita saltos nel soníu.

La información contenida en cada unu de los seis canales disponibles ye distinta ya independiente. Estos seis canales descríbense como sistema de "5.1 canales", esto por qu'hai cinco canales de banda ancha que bazcuyen nun rangu de frecuencia de 3 Hz a 20 Khz pal frente, esquierdu y derechu, centru y surround, más una canal subwoofer d'efectos a baxes frecuencies de 3 a 120 hz.

Presentación[editar | editar la fonte]

Ultimate Palace Cinema, de Oxford.

Dende 1970, una típica función amuesa una sola película, amás d'anuncios publicitarios y adelantos de filmes en producción. Enantes hubo otros esquemes. Orixinalmente la película yera precedida por actos de variedaes, que más tarde combinar (para dempués sumir de los cines) con curtiumetraxes. De normal una (o años más tarde dos) películes con:

unu o dos dibuxos animaos (ej: Bugs Bunny, o Mickey Mouse) Años dempués añediríense:

Un nuevu cambéu al sistema empezó en 1950 cuando, col fin del block booking (téunica usada polos estudios pa forzar a los sos circuitos de proyeición a exhibir determinaos curtiumetraxes con una mesma película) y la creciente popularidá de la televisión, los cines empezaron a usar el sistema double feature. (dos filmes por función) N'Estaos Xuníos y Canadá los autocines habíen consiguíu tal popularidá, qu'empezaron a exhibir tres películes -xeneralmente de bien so presupuestu- por función (triple feature).

Referencies[editar | editar la fonte]