Autocine

De Wikipedia
Autocine con pantalla inflable "AIRSCREEN".

El autocine o cine drive-in[1] ye una forma de cine consistente nuna gran pantalla al campu, un proyeutor de cine, un chigre cafetería y una gran área d'estacionamiento para automóviles. La pantalla puede ser tan simple como un muriu pintáu de blancu o tan complexa como una estructura d'aceru de complicáu acabáu. Dexa ver películes dende la privacidá y comodidá d'un automóvil. Dellos dueños d'autocines añadieron zones de xuegos pa neños ente la pantalla y la primer fila de coches. Otros inclusive fueron más lloñe añadiendo carreteres en miniatura y carruseles, y campos de minigolf. Patios de cementu p'hamaques taben disponibles, al igual qu'asientos nel interior nel área del chigre. Debíu al calter al campu del visionado de películes nel autocine, suelen ser proyeutaes mientres les tardes o les nueches cuando ta abondo escuru pa ver la pantalla afechiscamente.

Orixinalmente, el soníu de les películes provenía d'altavoces asitiaos na pantalla, y dempués d'un altavoz individual colgando de la ventana de cada coche, que podía enchufarse a la fonte orixinal con un cable. Esti sistema foi suplantáu por un métodu de tresmisión más económicu y menos propensu a los daños, que ye la radiodifusión d'AM o FM, pa ser sintonizado per una radio de coche común. Esti métodu tamién dexa que l'audiencia escuche'l soníu de la película n'estéreo, y reproducíu en sistemes d'alta fidelidá de los mesmos coches en llugar d'al traviés d'un altavoz con soníu monu.

Oríxenes[editar | editar la fonte]

En 1921, una primer esperiencia pública foi creada por Claude V. Caver en Comanche, Texas. Caver[2]llogró un permisu pa proyeutar películes nel centru de la ciudá. Los espectadores aparcaron parachoque con parachoque pa guardar la proyeición de películes mudes dende los sos vehículos. En 1932 Richard M. Hollingshead, Jr, que la so familia tenía y operaba la planta química R.M. Hollingshead Corporation en Cadmen, Nueva Jersey, Estaos Xuníos, llevó a cabu pruebes de cine al campu. Dempués de clavar una pantalla nunos árboles nel so patiu traseru, asitió un proyeutor Kodak 1928 nel capó del so coche y punxo una radio detrás de la pantalla, probando distintos niveles de soníu coles sos ventanes de coche escontra baxo y escontra riba. Bloques debaxo de los vehículos dexáron-y determinar el tamañu y l'espaciamientu de ramples por que dende tolos automóviles pueda tenese una visión clara de la pantalla.

L'autocine foi patentáu por Hollingshead el 6 d'agostu de 1932, llogrando la patente 1909537 el 16 de mayu de 1933. Concretamente, el 6 de xunu d'esi añu inaugurar en Camdem el primer autocine de la historia, con un cartelu qu'en lletres xigantes, qu'indicaba: “Tola familia ye bienvenida, ensin importar lo ruidosos que sían los sos neños”.

nenguna

Cúntase que la idea orixinal de Hollingshead yera la de promocionar los llubrificantes que comercializaba marcar propiedá del so padre, sol eslogan publicitariu “cada quien nel so propiu palcu”. Con esta estratexa, Hollingshead intentaba atraer vecería, ensin dase cuenta que taba creando un nuevu negociu.

Al estrenu allegaron alredor de 600 espectadores a los que se-y cobraba 25 centavos por persona y 25 centavos por vehículu. Si queríes ver la película ensin llevar coche, teníes de pagar 1 dólar. Foi una solución pa munches families numberoses que nun podíen mercar les entraes pal cine, convirtiéndose amás nun puntu d'atraición pa les moces pareyes. Na 'Lover's Lane', la última fila, los namoraos somorguiar nes sos pasiones, cola pantalla al fondu. Tenía una capacidá pa 400 vehículos y una pantalla de 120 metros cuadraos. La primer película que se proyeutó foi “Wives Beware” una comedia británica protagonizada por Adolphe Menjou y titulada “Two White Arms” en Gran Bretaña.

Tamién se diz que l'autocine foi una solución pa munches families que víen una oportunidá d'ociu algamadizu a los sos bolsos, siendo tamién un llugar onde les pareyes atopaben intimidá. Ye por ello que se dicía -de forma risible-, que 1 de cada 4 estauxunidenses de la xeneración de los 50 foi concebíu nun autocine.

Nun puede falase del autocine ensin sofitalo nel desarrollu de dos cultures como son la del cine y la del automóvil. Antes de la Segunda Guerra Mundial yá había más de 100 partíos per tol país, pero la so dómina de mayor puxanza foi mientres la década de los 50 y principios de los 60 cuando llegó a haber abiertos 4000 autocines.

Mientres aquellos años los autocines gociaron d'una inmensa popularidá y pasaron a formar parte de la cultura norteamericana, tal que apaez reflexáu n'ensame de llibros y, sobremanera, películes.

L'autocine namái podría surdir n'EEXX, yá que s'afai al 'American Way of Life': rápido, fácil, baratu y, sobremanera, n'el mesmu coche.

Puxanza[editar | editar la fonte]

La máxima popularidá del autocine nos Estaos Xuníos llegó a finales de 1950 y empiezos de 1960sobremanera nes zones rurales, con unos 4.000 autocines en tol país. Nel casu de families con ñácaros o neños pequeños, l'autocine dexába-yos curialos mientres víen la película, ente que los adolescentes con automóvil considerar ideales pa les sos cites. Con tou, los ingresos yeren inferiores en comparanza colos cines regulares, por cuenta de que solamente podíen proyeutar películes pela nueche. Hubo intentos fallíos d'acondicionar espacios pa proyeutar n'horariu diurnu, como enormes estructures de forma de tiendes de campaña, pero a la fin nada foi posible.

Na década de 1950, la mayor privacidá que l'autocine ufiertaba a los veceros diéronlos la reputación de ser inmorales, y fueron etiquetaos como "pozos de pasión" nos medios de comunicación. Mientres la década de 1970, dalgunos de los autocines camudaron d'ufierta de películes dedicaes a la familia por películes más fuertes, como una forma de compensar l'amenorgamientu de veceros ya ingresos. Amás, mientres esta década, dellos autocines empezaron a amosar películes pornográfiques n'horariu non familiar col fin d'ameyorar los ingresos. Esto fizo que tuviera disponible material censuráu al públicu, incluyendo aquellos con edá ensin dexar pa velo. De camín, pa evitar pagar la so entrada individual, dellos espectadores entraben al cine escondíos nos maleteros de los vehículos.

Dellos autocines yeren bien ellaboraos y hasta esaxeraos nel confort qu'ufiertaben. Dalgunos apurren pequeños calentadores de propanu, p'atraer a los veceros nos meses más fríos. Otros ufiertaben un sistema de calefacción o d'aire acondicionáu al traviés de conductos soterraños, pa calecer o enfrescar a los veceros. Lamentablemente, col tiempu estos ductos convertir en llar de royedores, polo que munches persones terminaron col coche llenu de mures.

De primeres utilizábense altavoces móviles que s'allugaben na parte delantera del autocine. Pero resultaron ineficaces porque'l soníu na parte delantera yera demasiáu fuerte pa los espectadores, ente que yera cuasi imperceptible pa la xente de la parte trasera. Darréu, asitiáronse pequeños altavoces que podíen ser engabitaos na parte llateral de los vehículos. Estos tamién tuvieron problemes cola calidá y nun apurríen un soníu estéreo. Más tarde entá, gracies a la estandarización de los equipos estéreos nos vehículos, empezar a tresmitir la pista d'audiu en frecuencia modulada, lo qu'ameyoró notablemente l'esfrute del soníu de la película.

Mientres el so apoxéu, dellos autocines utilizaben distintos recursos pa llamar l'atención y ameyorar l'asistencia. Estos diben dende pequeñes pistes d'aterrizaxe d'aviones, atraiciones inusuales, como un pequeñu zoolóxicu de contautu o una xaula de monos, presentaciones d'actores pa los estrenos de les sos películes, o grupos musicales pa interpretar antes del espectáculu. Dellos autocines ufiertaben serviciu relixosu los domingos, o pagar un preciu fixu por coche nes nueches de poca audiencia como los miércoles. Nes nueches del "Buck" mientres los años 1950 y 1960, el preciu de la entrada yera d'un dólar por coche.

Decadencia[editar | editar la fonte]

Anque los empresarios intentaron siguir atrayendo veceros con innovaciones como la tresmisión del soníu n'estéreo vía radio (hasta entós el soníu tresmitir por aciu unos altavoces que s'introducíen nel vehículu), los autocines empecipiaron un lentu cayente que dura hasta güei. Na actualidá menos de 500 operen nos Estaos Xuníos.

Col tiempu, la economía de bienes raíz fizo que les árees de grandes propiedaes fueren cada vez más costoses pa los autocines. La tierra fíxose demasiáu pervalible pa les empreses d'autocines, que na mayoría de los casos fueron de branu solamente. L'adopción xeneralizada del horariu de branu restaba una hora de tiempu al campu pal visionado nocherniegu. Ente estos cambeos y l'apaición de televisiones en color, reproductores de videu y arriendu de películes de videu condució a un fuerte amenorgamientu na popularidá de los autocines. El negociu en sí mesmu con un autocine taba suxetu a los caprichos de la naturaleza como les inclemencies del tiempu, lo que daba llugar de cutiu a cancelaciones.

Finalmente cayó nuna situación cuasi de novedá col puñáu restante qu'allegaben al cine con respectu al públicu xeneral, señardosos, a pesar del ésitu de los autocines en delles árees, como los de Lexington, Virginia; Eden, Carolina del Norte; Eau Claire, Wisconsin; Lamesa, Texas, Wichita, Kansas; Lake Elmo, Minnesota; Luverne, Minnesota, Oak Harbor, en Whidbey Island, Washington y Ohio. Munchos autocines siguen siendo reutilizaos como llugares d'almacenamientu, o reutilizaos como espaciu pa mercadinos. Ello ye que l'autocine más grande del mundu, el Fuerte Lauderdale Swap Shop, ye'l doble del mercadín más grande del mundu.

Otru exemplu d'autocine convertíu en mercadín ye Spotlight 88 nel norte de Sewickley Township, condáu de Beaver, Pennsylvania, que terminó'l negociu como autocine, dempués de qu'un tornáu F3 destruyera gran parte de la propiedá'l 31 de mayu de 1985. Como una chancia tres el golpe de tornáu, los propietarios punxeron nel cartelu de programación Gone with the Wind. Spotlight 88 sigue abiertu a pesar de la competencia de los mercadinos nel área, sobremanera Rogers Comunidá Puya y Mercadín en Rogers, Ohio, según la recién apertura de Big Beaver Marketplace na redoma Big Beaver, Pennsylvania.

Sicasí, munchos d'estos sitios tán convirtiéndose a los usos comerciales de mayor intensidá, como'l Midway Drive-In, cerca de Federal Way, Washington. El periodu más difícil foi la década que va dende 1978 a 1988 onde s'apagaron cerca de 1000 pantalles, dau la crecedera del cine per televisión. Na década del '90 sobrevieno una nueva folada d'apertures y edificáronse otros: construyéronse cerca de 40 ente que 63 fueron reabiertos (siempres n'Estaos Xuníos, según datos de la Unión de dueños d'Autocines -UDITOA-, poles sos sigles n'inglés).

Lloñe de los 5000 de 1958 pero tamién de la so estinción, güei los autocines suman más de 400 en Norteamérica. Los estaos qu'encabecen la llista son Ohio, Pennsylvania, Nueva York, Indiana y California, con cuasi 30 sitios, con capacidad promedio pa 400 autos.

Resurrección[editar | editar la fonte]

2001 marcó l'entamu de la era del autocine "Do-It-Yourself", na que s'utilizaron ferramientes de la dómina, tales como proyeutores LCD y de micro tresmisores de radio. La primera foi l'autocine de Lliberación en Oakland, California, que pretendía recuperar nos espacios urbanos utilizaos como aparcamientos vacantes na zona centro de la ciudá. Los años siguientes vieron el surdimientu de "autocine de guerrilla", nel que les proyeiciones entamar en grupos d'individuos dedicaos a realizar proyeiciones y visionado de cine al campu de forma similar. Proyeiciones entámense de cutiu per internet, y los participantes axuntar en determinaos llugares pa ver les películes proyeutaes nes pilastres d'una ponte o n'almacenes. El conteníu d'estes proyeiciones foi frecuentemente cine independiente o esperimental, películes de cultu, o d'otru tipu de programación alternativa. Los autocines de guerrilla más conocíos inclúin Guerrilla Drive-In en Santa Cruz, California, MobMov en San Francisco, California, y MobMov Hollywood en Los Angeles, California, y más apocayá Guerrilla Drive-In Victoria en Victoria. El Muséu de Campanes d'Historia Natural en Minneapolis, Minnesota, empezó apocayá pel branu "bicicines", convidando a peatones o xente en bicicleta a los terrenes, tantu pa música en direuto y películes. En delles ciudaes canadienses, incluyendo Toronto, Calgary, Ottawa y Halifax, películes al campu-proyeutaes nes parés de los edificios o les pantalles álcense temporalmente nos parques en funcionamientu mientres el branu y diríxense a un públicu piatonal.

Marques[editar | editar la fonte]

Esisten dos tipos de marques d'autocines. El primer modelu ye l'estauxunidense, nesti modelu, el terrén onde s'asitien los vehículos ye de calter llanu y la pantalla álzase percima, asitiándose nun puntu de vista de gran altor pa nun interferir nes visuales dende l'interior del coche. El segundu modelu, ye'l modelu alemán, esti modelu carauterizar por disponer d'un terrén variable que baxa escontra la pantalla, que s'asitia na parte inferior del recintu. Cada fila de coches asitiar a un nivel inferior que la fila de coches posterior, d'esta miente garantízase una correuta visualización de la pantalla dende toles files.

El Snack Chigre del autocine[editar | editar la fonte]

Al igual que colos cines convencionales, el snack chigre ye onde un autocine gana la mayoría de los sos beneficios. Como resultancia, gran parte de la promoción del autocine ta empobinada escontra'l snack chigre.

El chigre de aperitivos típicos ufierta a cualquier alimentu que puede ser sirvíu con rapidez, como perros calientes, pizza, hamburgueses, palombines, refrescos, café, chocolate, duces y pataques frites. Pa unviar veceros a estos chigres, la publicidá que se proyeuta antes de la función y mientres los descansos ta empobinada escontra esti local. Agora hai una gran fonte señardosa: estos anuncios de chigre d'autocine de cutiu apaecen como'l baille animáu perrinos calientes con chili y falando de caxes de palombines de maíz. Estos anuncios recoyer en 1993 nun videu, Folks Hey, It's Intermission Time (distribuyíu por Something Weird Videu), y la película Grease de 1978, tien una escena nun autocine qu'amuesa un anunciu mientres el cantar "Sandy".

L'apertura de la película Aqua Team Hunger Force tamién cunta con una parodia de la danza d'alimentos animaos. La película abrir colos alimentos clásicos baillando y cantando y ufiertando suxerencies a l'audiencia, como "recuerde caltener los zapatos en tou momentu." La segunda metá d'esti bit ye dafechu distintu, con una violenta banda de heavy metal fecha de los alimentos. Tamién ufierten idees sobre'l comportamientu de l'audiencia, con frases como "Don't talk, WATCH!" (Nun fales, mira la película) ente otres declaraciones.

L'automóvil nel autocine[editar | editar la fonte]

L'automóvil como artefautu que participa del autocine, resulta ser un componente imprescindible nél. Faciendo una curtia repasada de la so historia y faciendo fincapié naquellos cambeos o tresformamientos que xeneraron finxos na historia de la humanidá, ye importante aprofiar que l'automóvil, nel so diseñu y mires a cumplir, nun se-y esixó nin sufrió nengún cambéu deriváu de la so participación activa nel Autocine. Los cambeos esistieron en paralelu: meyores de seguridá, comodidá, amplitú, etc. siendo la so evolución bien acoyida polos usuarios del Autocine, yá que apurre una serie de meyores indireutes pa la esperiencia de ver una película.

Cultura rellacionada col autocine[editar | editar la fonte]

Autocine en Sydney

Llanzaos en videu, After Sunset: The Life & Times of the Drive-In Theater ye un documental de 1995 producíu por Samuel Z. Arkoff, dirixíu por John Carpenter y critica de Joe Bob Briggs. Shining Stars: Canada's Drive-In Movie Theatres (2004) de Sean C. Karow ye'l documental definitivu sobre los autocines canadienses. Los autocines tamién fueron representaos como llocalizaciones en películes, un exemplu notable ye la película de Peter Bogdanovich, Targets (1968), sobre un veteranu actor de cine de mieu (Boris Karloff) faciendo una apaición personal nun autocine mientres un francotirador escondíu detrás de la pantalla preparar pa disparar a los espectadores. En Back to the Future Part III, un autocine sacupáu ye onde'l DeLorean ye llanzáu nel selvaxe oeste. Un autocine antiguu ye la llocalización pa una toma de Heat (1995)

“Moments to Remember" (momentos a recordar), una serie de cuadros de Randy Welborn, artista de Beaumont, Texas, inclúin dos cuadros d'autocines de Beaumont a mediaos de los años 1950. "Goin' Steady" depicts the Circle Drive-In, which opened in 1948, and "A Summer Remembered" shows the South Park Drive-In, which opened in Welborn's audiu slide shows, he explains the photographic research and painting techniques he uses to recapture the past.

Na película de 2005 Herbie: Fully Loaded, hai una escena onde Maggie Peyton y Kevin reparen a Herbie nun autocine, nel que s'amuesa una escena d'una de les películes de Scary Movie.

Nomes populares de los autocines[editar | editar la fonte]

La mayoría de los autocines nos sos empiezos a cencielles llamábense "Drive-In Theater", pero según empezaben rápido a apaecer nel paisaxe, obviamente teníen que dir dando nomes más específicos (por casu el nome de poblaciones cercanes a les qu'apaecíen o'l nome de la familia de los propietarios). Ente los nomes más populares que fueron utilizaos nos Estaos Xuníos fueron:

  • Hi-Way
  • Starlite (o Starlight)
  • Moonlite (o Moonlight)
  • Super ### (el nome de la ruta estatal o ruta d'EE.XX. na unidá que s'atopa)
  • Family
  • Valley
  • Sunset
  • Sky Vue (o variantes)
  • Star Vue (o variantes)

Cantares sobre l'autocine[editar | editar la fonte]

  • "Sandy"—Grease soundtrack
  • "Drive-In" — Beach Boys
  • "Drive-In Movie" — Bob & Justine (of American Bandstand)
  • "Drive-In Movie" — Fred Eaglesmith
  • "Drive-In Movie" — The Academics
  • "Drive-In Romance" — Jimmie R. Vestal
  • "Drive-In Show" — Eddie Cochran
  • "Jivin' At The Drive-In" — Mark Valentino
  • "Kissin' At The Drive-In" — Gary Shelton (Troy Shondell)
  • "Pedro & Man At The Drive-Inn" — Cheech & Chong
  • "Rain at the Drive-In" — NRBQ
  • "Bubblepop Electric" — Gwen Stefani
  • "Wake Up Little Susie" - The Everly Brothers
  • "Autocine Moonlite" — Facu Tobogán (Album "La Feria de Dios y el cine")

Cantares que faen mención del autocine[editar | editar la fonte]

  • "Alone At The Drive-In Movie" — Grease Soundtrack
  • "Dream Boy" — Annette
  • "Drive-In Saturday" — David Bowie
  • "Just Like Romeo and Juliet" — The Reflections
  • "Let's Make The Most Of Summer" — Fantastic Baggys
  • "Moments To Remember" — Four Lads
  • "Pink Shoe Laces" — Dodie Stevens
  • "I Lost My Heart In A Drive-in Movie" — Jerry Lewis in the movie 'The Patsy'
  • "Saturday Night" — The Misfits
  • "Summer Of '69" — Bryan Adams
  • "Talk Dirty To Me — Poison
  • "Those Lazy-Hazy-Crazy Days of Summer" — Nat King Cole
  • "Watching Scotty Grow" — Bobby Goldsboro
  • "Your Mama Don't Dance" — Loggins & Messina
  • "The Great Compromise" — John Prine

Autocines n'España[editar | editar la fonte]

El primer autocine d'España nacía en Madrid en 1959, na actual Alamea de Osuna. Cerró en pocos meses. Los sos propietarios fueron Antonio Garrigues Díaz-Cañabate y Pepìn Bello. Tamién esistió un autocine en Barcelona na Autovía de Castelldefels, cerca del aeropuertu del Prat, denominábase L'AUTOCINE y cerró nos 80. Na actualidá, esisten dellos na Comunidad Valenciana: Autocine STAR en Valencia, autocine DRIVEIN en Denia y Autocine EL SUR en Muchamiel, en Jávea tamién hai un autocine que solo abre pel branu. Amás hai otru autocine en Xixón, Asturies. Otros proyeutos fallíos fueron l'autocine Canadiense en Sevilla, l'autocine de Granada.

Denia coles mesmes que se detectaben los primeros videos pirates, cuando la mayoría d'españoles conducía un Seat y cuasi 50 años dempués de que se popularizara'l so usu en EE UU. Foi'l primeru, na Comunidad Valenciana y el más antiguu que sigue abiertu, de la mesma dómina ye El Sur y pocu dempués el Star qu'abrió en 1981 y tien una capacidá de 400 coches similar al autocine El Sur. Cuando davezu la distancia ente'l potente proyeutor y la pantalla xigante ye de 20 o 30 metros, el Drive-In algama los 100 metros, un valor añadíu gracies al cual l'autocine puede competir coles sales tradicionales. L'allugamientu, una parcela de 12.000 metros cuadraos, foi escoyíu con percuru. Nun encruz de carreteres y bien visible pa espertar l'interés. El so promotor tamién partió con un oxetivu claru dende'l primer momentu: desmontar la imaxe del autocine americanu como un llugar onde les parejitas diben faese arrumacos. Por ello, dende los entamos, Carles Miralles se esmeró na programación familiar pa llograr impulsar la so Drive-In como la opción ideal pa ver una película en grupu.

La mayoría d'ellos allúguense na Comunidad Valenciana, a veres del mediterraneu, y na mariña del Cantábricu. N'España esisten dellos en Valencia, Denia, Jávea, Muchamiel, Gijòn, Torrelavega (Cantabria), Bilbao y tienen abondo ésitu y tienen gran convocatoria: "ye un negociu que funciona bien pel branu y non tantu pel iviernu", esclaria Germán Martínez, del autocine El Sur.

Suelen tener capacidá pa unos 400 coches y de normal proyeuten dos películes.

L'autocine El Sur y el Star son de los más conocíos del llugar y van cumplir cuasi 30 años de permanencia ininterrumpida. Tamién tán el Drive In, el Mar Menor y el Flipper en Murcia, amás de la Ciudá Xardín en Salamanca, y el Xixón n'Asturies.

En 2017, el 24 de febreru inaugurar en Madrid el Autocine Madrid RACE ocupando 25.000m2 y espaciu pa 350 automóviles, una pantalla de 250m2 y zona de restauración. Ta asitiáu na zona de Chamartín (calle Islla de Java) y estrenó la so actividá proyeutando la película "Grease" (1978)

Autocine en Méxicu[editar | editar la fonte]

El séptimu arte siempres foi parte de la cultura mexicana atañó al presidente del país el xeneral Porfirio Díaz ser nel primeru n'asistir a esti nuevu pasatiempu cinematográficu en Méxicu. El 6 d'agostu de 1896 el presidente Xeneral Porfirio Díaz allegó cola so familia y dellos amigos nel Castiellu de Chapultepec a una función privada al cargu de los representantes de los Lumière. Exhibiéronse non solo les películes que veníen de Francia; tamién se filmaron y proyeutaron les que podríen considerase como los primeres curtios d'un cine fechu en Méxicu como: Alumnos del Colexu Militar, Doña Carmen Romero Rubio de Díaz en carruaxe, ente otres tantes.

La teunoloxía yera bien aceptada, sobremanera si tratar d'invenciones procedentes de Francia pol modelu de nación al que'l gobiernu profirista naguaba por. Rápido les autoridaes tomaron midíes pa xixilar el nuevu pasatiempu. La primera referencia sobre la reglamentación oficial del cinematográfo principia en 1896; nesi mesmu añu exhibir al Conceyu una propuesta de reforma na que s'alvertía afitar una cuota pa los locales autorizaos como sales d'exhibición, según el cual "indicábase qu'al abrir un salón d'espectáculos, tenía de manifestase cupu y clase de llocalidaes; obligar a los empresarios a presentar dos exemplares de los programes al momentu de pagar l'impuestu(...). El conceyu acutábase'l derechu de clausura, si l'espectáculu atentaba contra la moral o les lleis".

Cola realización de películes con temes mexicanes, al cargu de los unviaos de Lumière, empecipiárase yá'l cine en Méxicu, y asina, mientres los primeros años, munchos empresarios llevaron el cinematógrafu a tolos llugares del país. Nestes exhibiciones n'ocasiones añadíense amenidades en direuto nes que participaben baillarines y cantantes. Nel añu 1899 el cinematógrafu instituyérase nun indiscutible espectáculu popular. "Pa 1900, la ciudá (de Méxicu) tenía yá ventidós locales, ente salones destinaos a la xente decente y carpes destinaes a la plebe".

Esta carauterística yera parte de lo qu'asocedía nel restu del país. Les ciudaes más importantes como Guadalajara, Monterrey y Puebla yeren les más conquistaes polos nuevu empresarios cinematográficos.La condicionada ellaboración de producciones en Méxicu deber a los acontecimientos esistentes, un xéneru de cine-verdad restrictivu a los sucesos qu'enunciaben la situación porfiriana, yá que nunca trataron brindar evidencies de la molición prerrevolucionaria que se taba remaneciendo no fondero de la sociedá. Esencialmente yeren dos tipos de documentales los que s'apreciaben nel trabayu de los cinematografistas: unu enfocar a captar la vida diaria de la ciudá, sobremanera na esfera del fonduxe de la dómina; l'otru ocupar d'abelugar eventos esclusivos, como los protocolos oficiales del presidente Díaz, o les devastaciones producíos por un desastres naturales.

El escapismo qu'exercíen los primeros cineastes mexicanos taba totalmente rellacionada col control que practicaba'l poder estatal sobre la naciente industria cinematográfica n'específicu, y sobre la gran mayoría de los medios impresos. Mientres la primer etapa del cine ambulante, sobresalieron dellos antecesores del cine nacional, ente ellos Salvador Toscano y Enrique Rosas. Toscano abrió en 1898 la primer sala pública d'esposición en Méxicu, llamada El Cinematógrafu Lumiere colo que los propietarios nacionales llogren una gran participación al respective de los sos contrincantes estranxeros nel mercáu cinematográficu. Pal añu 1910 la mayor participación de les empreses dedicaes a la producción, distribución y exhibición de películes yera realizada por mexicanos.

El gobiernu formaba parte de la industria namái de forma superficial. D'esta manera'l Conceyu de la Ciudá de Méxicu destinar en materia cinematográfico namái a recoyer el pagu d'impuestos, apurrir permisos pa l'apertura de salones, amás d'esaminar que s'efectuaren los requerimientos salubres creaos pa la exhibición; asina la política del Conceyu nun executaba una reprimenda reglamentada, pos s'emplegaba dependiendo de los criterios del funcionariu en vez, sicasí yera xeneralmente pocu'l material que por conteníu político o "inmoral" podía producise.

El cine en Méxicu tien una gran puxanza cola Dómina d'Oru con estrelles de cine nacional como Jorge Negrete, María Félix, Mario Moreno “Cantinflas” ente otros; pero la puxanza de la televisión non solo socedía n'Estáu Xuníos, Méxicu yera parte d'esti sucesu lo cual obligaría a la industria cinematográfica a ameyorar les sos tresmisiones pero esti meyoramientu implicaba grandes costos y l'economía mexicana torgaba llograr esta teunoloxía y el so fin llega poles mesmes causes que nos otros países onde taben presentes, ente elles la medría de preciu o renta en bienes raíz o terrén coles mesmes l'apaición y desarrollu de nueves teunoloxíes, la suma d'estos factores faen que llegue al so fin aproximao nel añu 1980.

Naz l'autocine en tol mundu y en Méxicu onde son accesibles pa les families mexicanes pol so baxu costu nos que se proyeutaben películes tanto nacionales como estranxeres. Esistíen una gran cantidá d'éstos partíos per tol país, y el so fin llega poles mesmes causes que nos otros países onde taben presentes, ente elles la medría de preciu o renta en bienes raíz o terrén coles mesmes l'apaición y desarrollu de nueves teunoloxíes, la suma d'estos factores faen que llegue al so fin aproximao nel añu 1980.

Mientres el 2012 un grupu de mozos mexicanos peracaba l'apertura d'un autocine col conceutu de los años 50´s pero utilizando teunoloxía actual; el so nome fai referencia al coyote.

Les carauterístiques coles que s'ameyora y afai l'autocine en Méxicu son distintos a les qu'esti tenía nos sos entamos, el nuevu conceutu tien optimices mesmes de l'actualidá, cuenta con un mirador nel cual apréciase una vista panorámica de la Ciudá de Méxicu onde la nueva esperiencia brinda nueches temátiques, presentaciones en vivu, conciertos, los personaxes de les películes cobren vida. Nun dexando a un llau los aspeutos que caracterizaben a los primeros autocines; el serviciu de dulcería y cafetería esta presente pero de forma más personalizada, como lo esixe'l públicu actual siendo hasta la comodidá de los autos, una zona lounge onde tamién se puede esfrutar de la película p'aquellos que deseyen tar al campu.

Gracies al retomo d'esti conceutu se promueve alicar la esperiencia d'asistir a un autocine retomando l'esquema de ver cintes dende l'autu, nuna pantalla al campu, como asocedía a mediaos del sieglu pasáu y sigue asocediendo en países europeos, tresmitiendo filmes de dellos xéneros pero básicamente clásicos, alicando l'ésitu de les cintes más taquilleres de la historia. La cartelera escuéyese al traviés de la opinión del públicu por aciu la páxina web y redes sociales.

Con esto empieza una nueva fase del autocine en Méxicu que surde dempués de 30 años d'ausencia.

Intereses[editar | editar la fonte]

Tel Aviv Autocine

L'arquiteutu Richard Neutra realizó inclusive un proyeutu d'una autoiglesia pa una ciudá d'Estaos Xuníos.

Hai que dicir qu'unu de los motivos polos que Richard M. Hollingshead, l'inventor del autocine, creó'l primer autocine ye'l por cuenta de la obesidá estrema de la so madre, que nun podía allegar a una sala de cine por cuenta de que nun cabía nes butaques. Cola so nueva idea, la so madre, al igual qu'otres munches persones orondas podíen esfrutar d'una actividá tan avezada na nuesa dómina como dir al cine.

Los orientales inventaron un proyeutor de bolsu, el Oculon Hikari Pro920, que dexa tresmitir imáxenes con una resolución de 800 x 600 píxeles nun cuadru de non más de 50 centímetros, pa usar en cualquier llugar.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. La Tercera, Festival Sanfic rescata la tradición de ver cine nel autu, 21-8-2010.
  2. "Claude Caver Dies at Home." Dallas Morning News, 20 February 1959., p. 5.
  • "Drive-in" (2001). The Film Encyclopedia, 4th ed., Ephraim Katz (ed). HarperCollins, New York.
  • Don Sanders, Susan Sanders, (October 2003) The American Drive-In Movie Theater. Motorbooks International. ISBN 0-7603-1707-0
  • Elizabeth McKeon, Linda Everett, Liz McKeon (December 1998). Cinema Under the Stars: America's Love Affair With the Drive-In Movie Theater. Cumberland House. ISBN 1-58182-002-X.
  • Sanders, Don and Susan. Drive-in Movie Memories. Middleton: Carriage House, 2000.
  • Sanders, Don and Susan. The American Drive-in Movie Theatre. Osceola: Motorbooks International and Wholesalers, 1997.
  • Segrave, Kerry. Drive-in Theaters: a History from Their Inception in 1933. Jefferson: McFarland and Company, Inc., 1992.
  • "The Drive-in Theater History Page". Drive in Theater. 20 April 2007.
  • Villa Lluna, M. (1987) Documentos de Filmoteca Non.9: Historia del Cine Mexicanu. Méxicu: Direición d'Actividaes Cinematográfiques UNAM.
  • DE LOS REIS, Aurelio. LOS ORÍXENES DEL CINE EN Méxicu. FCE, SEP, Méxicu 1984, páxs. 183-184.
  • BENÍTEZ, Fernando. HISTORIA DE LA CIUDÁ DE MEXICO. EDIT. Salvat, Barcelona 1984, Vol. 8, p.68.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

  • Autocine con pantalles inflables "AIRSCREEN"
  • BBC: "Drive-in theaters refuse to fade away"
  • Time Magazine: "Movies that star the stars"
  • San Francisco Chronicle: "Reviving drive-in culture"
  • "For Drive-In Theaters, an Unexpected Revival", Nancy Mullane, All Things Considered, April 21, 2008.
  • A freely downloadable collection of drive-in intermission advertisements
  • "Starlit Screens: Preserving Place and Public at Drive-In Theaters," Robin Conner and Paul Johnson, Southern Spaces, October 10, 2008
  • Will the endangered American drive-in fade to black? - CNN * United Drive-In Theatre Owners Association
  • [1], L'Economista, 26 de payares de 2012.