Roberto Leguía

De Wikipedia
Roberto Leguía
diputáu de Perú

Vida
Nacimientu 1866
Nacionalidá Bandera del Perú Perú
Muerte 1930 (63/64 años)
Familia
Hermanos/es
Familia
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticuempresariu
Cambiar los datos en Wikidata

Roberto E. Leguía Salcedo (1866 – 1930) foi un políticu peruanu. Hermanu y partidariu del presidente Augusto B. Leguía, foi presidente de la Cámara de Diputaos (1911-1912) y primer vicepresidente de Perú mientres el gobiernu de Guillermo Billinghurst (1912-1914). Mientres el Oncenio de Leguía foi presidente del Senáu, de 1927 a 1930.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi fíu de Nicanor Leguía y Haro y de María del Carmen Salcedo Taforó, y hermanu menor d'Augusto B. Leguía Salcedo, quien aportó a dos veces presidente de Perú. Yera descendiente d'un emigrante vascu de la dómina del virreinatu, llamáu Eustaquio Leguía, quien en 1752, aportó a Chiclayo pa establecer l'estancu de tabacu, naipes y papel selláu, y que los sos descendientes fueron prósperos hacendados. Siguiendo la tradición familiar, Roberto dedicar a l'agricultura.

En 1907 foi escoyíu diputáu pola provincia de Chincha. Mientres el primer gobiernu del so hermanu Leguía, presidió la Cámara de Diputaos, en momentos en que los miembros del llamáu "Bloque" (conformáu por parllamentarios opositores) atacaben duramente al gobiernu (1911).

Cuando en 1912 les eleiciones presidenciales treslladar al Congresu, que cuntaba con mayoría leguiísta, resultó escoyíu presidente de la República Guillermo Billinghurst y como primer vicepresidente Roberto Leguía. Pero la ceremonia de juramentación de los vicepresidentes nunca se realizó y Roberto viaxó a Arxentina, onde permaneció mientres quince años.

Mientres el so ausencia produció'l golpe militar contra Billinghurst, el 4 de febreru de 1914. Nesa ocasión, un grupu de parllamentarios propunxéronlu como nuevu presidente, por ser l'indicáu llegalmente, na so calidá de primer vicepresidente, ya inclusive lo proclamaron como tal el 15 de mayu del mesmu añu, pero la mayor parte de los parllamentarios axuntáronse coles mesmes na cortil del Congresu y escoyeron presidente provisional al coronel Oscar R. Benavides. El 17 de mayu buscó asilu per un día na embaxada italiana.

Roberto Leguía retornó al Perú en 1927, al ser escoyíu senador pol departamentu de Lambayeque. Daquella gobernaba nuevamente'l so hermanu Augusto, mientres el periodu conocíu como'l Oncenio. De momentu foi nomáu presidente del Senáu, siendo reelixíu hasta 1930, poco primero de que el Congresu fuera disueltu tres el golpe d'estáu del comandante Luis M. Sánchez Cuetu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Antonio Miró Quesada de la Guerra
Presidente de la Cámara de Diputaos de la República de Perú

1911 - 1912
Socesor:
Juan de Dios Salazar y Oyarzábal
Predecesor:
Eugenio Larrabure y Unanue
Primer Vicepresidente de Perú

24 de setiembre de 1912 - 4 de febreru de 1914
Socesor:
Ricardo Bentín
Predecesor:
Enrique de la Piedra
Presidente del Senáu de la República de Perú

1927 - 1930
Socesor:
Luis Antonio Eguiguren
(Pdte. del Congresu Constituyente)