Raqueta

De Wikipedia
Raqueta y pelotes de squash.
Raquetes y pelotes de tenis.

La raqueta ye un preséu deportivu que consiste nun marcu con un aru abiertu y con una especie de rede o cauchu que lu cubre.

Colectivamente, los xuegos que lu utilicen conócense como deportes de raqueta: bádminton, raquetbol, squash, tenis y tenis de mesa Colectivamente, estos xuegos son conocíos como deportes de raqueta. Los predecesores d'esti modernu xuegu de squash son raquetes de 770 mm, que yeren de madera. Como'l squash desendolcóse nesti sieglu, les raquetes camudaron p'afaese a la so forma de xuegu. El material de les raquetes en tolos deportes foi tradicionalmente la madera, y les cuerdes yeren o son feches d'intestinos d'animal; tamién son conocíes como tripa de gatu. La raqueta de tamañu tradicional ta llindada pola fuercia y el pesu del material de madera nel cual tien l'abonda fuercia p'aguantar les cuerdes y la tensión necesario pa poder pega-y a la pelota. Los fabricantes empezaron a añader materiales que nun yeren de madera pa probar distintes tensiones o golpes pa un meyor xuegu. Les raquetes nun principiu taben feches de madera, dempués empezaron faeles d'aceru y d'aluminiu y anguaño por compuestos de fibra de carbonu. La mayoría de les raquetes fáense agora con materiales compuestos qu'inclúin fibra de carbonu y fibra de vidriu, metales tal como'l titaniu o cerámica. La cuerda foi sustituyida parcialmente por materiales sintéticos incluyendo nailon y otros polímeros. Les raquetes pueden camudar de encordado cuando sía necesariu, que puede ser antes o dempués de cada partíu pa un profesional o nunca pa un xugador social.

Partes d'una raqueta[editar | editar la fonte]

  • Cabeza o cabezón. Xeneralmente ye de forma ovalada y con furos o cauchos. La cabeza de furos tien un encordado. El encordado enterriáu forma una rede, que ye la parte con que se cute la pelota. Nun hai diferencia ente dambos llaos d'una raqueta.
  • Tueru. Ye la parte que coneuta la cabeza col mangu . N'este sale la información sobre la raqueta.
  • Mangu. Ye la parte de la raqueta por onde se suxetar. Suel tar cubiertu por dalgún tipu de cinta pa nun estropiar la mano, pa dexar meyor agarre, que'l sudu absuérbase y consiguir una mayor adhesión a la raqueta. Esta cinta suel ser del gustu de los xugadores pa empuñadures más grandes o más pequeñes.

Historia[editar | editar la fonte]

El marcu faíase tradicionalmente de madera y con gordones de tripa faíen les cuerdes. La madera inda s'usa pal tenis real, raquetes (el deporte) y xare. Hasta la década de los 60 la mayoría de les raquetes yeren de madera, con empuñadura de cueru. En 1967, apaez la primer raqueta d'aceru diseñada pol xugador Arthur Ashe. Yera más fuerte y más llixera que les de madera. Nos años 70 surden les raquetes d'aluminiu qu'ufiertaben menor pesu, más potencia y control. Amás introdúcense les primeres cuerdes sintétiques. Depués vendríen les raquetes de grafitu. Anguaño los nuevos materiales tresformaron la raqueta en preseos más llixeros, más ríxidos y con casi'l doble de tamañu que les primeres raquetes. La mayoría de les raquetes facer de materiales sintéticos, como fibra de carbonu, cerámiques o aleaciones. La tripa pa cuerdes reemplazóse principalmente por materiales sintéticos, como'l nilonio.

Badminton[editar | editar la fonte]

Les raquetes de Badminton son más llixeres, con una alta cualidá de raqueta que pesen ente 80 y 100 gramos (con cuerdes). Les raquetes modernes son de fibra de carbonu (grafitu, plásticu reforzao), col cual puede argumentase por un variedá de materiales. La fibra de carbonu tien una escelente fuercia pal pesu del radiu, ye ríxidu y da una escelente enerxía cinética que ye tresferida. Antes de l'adaptación de fibra de carbonu, les raquetes facer de madera pal so escesivu pesu y costo.

Hai una estensa variedá de diseños de raquetes. Los tamaños y les formes tán llindaes polos reglamentos. Distintes raquetes fueron probaes con distintes carauterístiques que tienen diversos xugadores. La tradicional forma de cabeza ovalada d'una raqueta sigue disponible, pero hai cabeces de forma isométrica qu'esta en medría anguaño nes nueves raquetes.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]