Ramón Maximiliano Valdés

De Wikipedia
Ramón Maximiliano Valdés
Vida
Nacimientu Penonomé, Coclé13 d'ochobre de 1867[1]
Nacionalidá Bandera de Panamá Panamá
Muerte Ciudá de Panamá3 de xunu de 1918[1] (50 años)
Sepultura Cementerio Amador (es) Traducir[2]
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticuescritor
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal (Panamá) (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Ramón Maximiliano Valdes, séptimu presidente de la República de Panamá, nació'l 13 d'ochobre de 1867 en Penonomé, provincia de Coclé, y muerre el 3 de xunu de 1918 na ciudá de Panamá a la edá de 50 años. Morrió cuando entá obstentaba el cargu de Presidente de Panamá.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi un home de maneres nidies y cultivada intelixencia. Yera un escritor talentosu. Pocos conocen que fizo dellos versos ente ellos los conocíos colos nomes RONDEL, ESTRAGAL y otros. Tamién yera aficionáu a la música y compunxo delles pieces bailladeres como valses y pasiellos, que tocaba en xuntes íntimes acompañáu d'una guitarra, el tiple o'l pianu.

Al parolar yera bonable, pero midía curioso les sos pallabres. Vivía frente a la Catedral, y gustába-y baxar al parque a parolar. Caminaba tolos díes a la Presidencia. Falaba y escribía en francés, l'inglés y l'italianu, amás del español.

Vida Pre-presidencial[editar | editar la fonte]

Dende bien ceo se dedicó a escribir y publicó L'Estímulu y la Pallabra. Foi miembru de l'Asamblea Departamental de Panamá, Alcalde de Colón y secretariu del xeneral conservador Carlos Albán mientres la Guerra de los Mil Díes. Post independencia, foi secretariu de Gobiernu en 1908 y depués representó al país en distintes dómines en Washington y Londres. Tamién foi representante na Corte d'Arbitraxe de la Faya.

Cómo foi escoyíu Presidente[editar | editar la fonte]

Foi sofitáu por un sector del Partíu Lliberal encabezáu pol presidente Porras, en cuantes que la Convención Lliberal postuló a Rodolfo Chiari, que cuntaba col respaldu de Carlos A. Mendoza. EL control de la maquinaria eleutoral llevó a los lliberales chiaristas a solicitar la supervisión eleutoral d'Estaos Xuníos. Pero'l presidente Porras refugó la intervención, y comprometióse a que les eleiciones seríen honestes. Valdés resultó electu presidente, dempués de que Chiari decidió nun presentase na guerra tres dellos choques armaos serios. Foi Presidente Constitucional de la República de Panamá dende'l 1º d'ochobre de 1916 al 3 de xunu de 1918.

Perfil de la so xestión[editar | editar la fonte]

Aprobóse, por orde estauxunidense, el primer axente fiscal que controlara los gastos del Gobiernu panamiegu. En 1920 llegó'l primeru, qu'adoptó una serie de midíes que pa 1923 llograron estabilizar la economía y producir un superávit. Tamién mientres el gobiernu de Valdés produció la entrada de Panamá na Primer Guerra Mundial xunto con Estaos Xuníos. Sofitando a los estauxunidenses, arrestar a ciudadanos alemanes y reclúyose-yos na isla de Taboga, dende onde fueron treslladaos a Estaos Xuníos. N'el so gobiernu fundóse la Cruz Roja Nacional (1917). Valdés tamién s'opunxo a reformar l'artículu 70 de la constitución pa dexar que los panameños por adopción (esto ye, aquellos non nacíos en Panamá) pudieren ser presidentes, en perxuiciu direutu de Eusabio A. Morales. casi nengunu de los sos más importantes proyeutos fueron aprobaos, como la declaración de Panamá y Colón como puertos llibres, l'apertura de la primer Escuela de Medicina, y la fundación d'una Universidá Panamericana.

Intereses[editar | editar la fonte]

Escribió Xeografía de Panamá (1898), primer ensayu formal y documentáu sobre la materia escritu por un panamiegu. Escribió otres obres, ente elles La independencia del Ismu de Panamá (que tamién se publicar n'inglés y francés), y Los partíos políticos en Panamá.

  • Foi escoyíu por votación popular indireuta.
  • Morrió mientres exercía'l cargu.
  • Nació'l 13 d'ochobre de 1867 en Penonomé, Coclé. Tenía 48 años al asumir la presidencia.
  • Estudió la primaria en Penonomé y secundar na Escuela Normal de Intitutores. Llogró'l títulu de doctor en derechu y ciencies polítiques en Cartagena, Colombia.
  • Casóse con Diana Dutary Pérez (1900). tuvieron trés fíos: Elena, Diana y Carmen Carmen Raquel.
  • Muerre'l 3 de xunu de 1918, cuando tenía menos de dos años de mandatu presidencial. Cuntaba con 50 años d'edá.

Fontes Bibliográfiques[editar | editar la fonte]

  • Ministeriu de la Presidencia. Los presidentes de Panamá.Estudiu Cronolóxicu y analís estadísticu.
  • Castillero, Ernesto J. Galería de Presidentes de Panamá. Panamá, 1935
  • Caxa d'Aforros. Forxadores de La nuesa Nación.1999
  • Plasmu Lara, J.A.Galería de Gobernantes de Panamá(1821-1971) Imprenta Litho Garzo S.A. Payares de 1971.
  • Zentner,Federico Jr.Nomes y apellíos de forxadores de la patria. Panamá, 1984.


Predecesor:
Belisario Porras Barahona
Presidente de Panamá
1916–1918
Socesor:
Ciro Luis Urriola

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 103422530. Apaez como: Ramon Maximiliano Valdes. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Find a Grave. Data de consulta: 22 abril 2024. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]